Strona 1 z 1

test diodą RS2000 - pytania i odczyt kodów błędów

: 03 kwie 2010, 17:22
autor: Ven
Dzis odebralem auto od blacharza i po raz pierwszy :roll: zrobilem RSowy zczytanie kodow bledow z pomoca opisu Wiesia narazie na wylaczonym silniku (kody twarde).

Pierwsze pelne zczytanie nagralem komorka - link ponizej, błędów jest sporo przez co się gubie w odczycie. Test drugi sie zakonczyl sie po ok 2:45s od rozpoczecia i wylaczylem zaplon. Nie wiem czy kody sie kasuja po pierwszym pelnym zczytaniu? Tak czy siak drugie zczytanie juz nagralem aparatem i wydaje sie byc prawie o polowe krotsze od pierwszego. Co by oznaczalo ze kody sie skasowaly.

Link do filmiku z pierwszego zczytania błędów (właczony zapłon) :

PIERWSZY TEST

Link do filmiku z drugiego zczytania (wyraznie krotszy) :

DRUGI TEST

Jezeli ten odczyt potwierdzi ze kody sa skasowane to musze czekac kolejne 40 czy ile-stam uruchomien silnika zanim bede mogl sprawdzic czy kody wrocily? Czy wystarczy ze przeprowadze test na wlaczonym silniku, juz po krotkiej przejazdzce?

UP : To mój odczyt kodów pierwszego testu ; zapraszam do porównywania :
(podwójny błysk)-początek testu ; 24 24 20 29 28 45 24 29 28 45 24 10

: 04 kwie 2010, 13:37
autor: cidzej
wystarczy, ze zdejmiesz klemy z akumulatora na 15 minut i po błędach

: 04 kwie 2010, 13:40
autor: Ven
cidzej pisze:wystarczy, ze zdejmiesz klemy z akumulatora na 15 minut i po błędach
Wiesiu napisal ze koniec procedury testowej na wlaczonym silniku jednoczesnie kasuje bledy w ECU. Nie wiem czy to samo stosuje sie do testu na zaplonie. Zanim poprawnie odczytam, nie chce nic kasowac.

: 04 kwie 2010, 18:57
autor: WieSiu
kasuje błędy na pewno. Na włączonym zapłonie sobie też sprawdź,bo co za problem. A jeśli chcesz zapamiętane błędy znów znaleźć,to pojeździj sobie trochę dni i powtórz test. Ale najważniejsze abyś się dobrze nauczył czytać błędy,bo jak widzisz masz 1 szanse.

: 18 kwie 2010, 20:50
autor: Ven
WieSiu pisze:kasuje błędy na pewno. Na włączonym zapłonie sobie też sprawdź,bo co za problem. A jeśli chcesz zapamiętane błędy znów znaleźć,to pojeździj sobie trochę dni i powtórz test. Ale najważniejsze abyś się dobrze nauczył czytać błędy,bo jak widzisz masz 1 szanse.
Powtórzyłem test dziś i jest dokładnie to samo, kody jakie wychodzą to :
24 24 20 29 28 45 24 29 28 45 24 10

Musze pomierzyć czujnik temp powietrza dolotu, lub podmienić ze sprawnym...(24)
VSS przetestować i podłączyć (45).
Lambdy pomierzyć (28 / 29)

Poza tym jutro zrobie test na włączonym silniku, zobacze czy wyrzuci inne błędy.

: 18 kwie 2010, 21:02
autor: Yagr
Ven, przy jeździe na lpg (niezaleznie czy sekwencja czy niższa generacja) często wyskakuja błędy lambdy - w większości przypadków mozna je ignorować. Ale nie zaszkodzi sprawdzic sondy ;)

: 13 maja 2010, 20:08
autor: Ven
Yagr pisze:Ven, przy jeździe na lpg (niezaleznie czy sekwencja czy niższa generacja) często wyskakuja błędy lambdy - w większości przypadków mozna je ignorować. Ale nie zaszkodzi sprawdzic sondy ;)
Nie zaszkodzi rzeczywisicie. Sprawca moich problemow opisanych w temacie :
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8508

były właśnie sondy lambda, mimo że ani gaziarze z analizatorem spalin ani same wyniki spalania nie wskazywały na uszkodzenie sond, ani nawet RSowi wyjadacze z FEFKu :razz: , wymiana ich na nowe wyeliminowała wszystkie problemy. Auto znowu zasuwa jak szalone, nie szarpie, płynnie przyspiesza. Znowu 100% frajdy z jazdy.

ps. zczytywanie kodów i interpretacje tychże mam teraz w 1 palcu - okazuje się że na fordowskim ECU można polegać. Wszystkie błędy wskazywane przez ECU były prawdziwe, nie zafałszowane. Usterki zostały usunięte i wszystko śmiga piknie :grin:

Re: test diodą RS2000 - pytania i odczyt kodów błędów

: 13 wrz 2017, 14:46
autor: WieSiu