test diodą RS2000 - pytania i odczyt kodów błędów

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

test diodą RS2000 - pytania i odczyt kodów błędów

Post autor: Ven » 03 kwie 2010, 17:22

Dzis odebralem auto od blacharza i po raz pierwszy :roll: zrobilem RSowy zczytanie kodow bledow z pomoca opisu Wiesia narazie na wylaczonym silniku (kody twarde).

Pierwsze pelne zczytanie nagralem komorka - link ponizej, błędów jest sporo przez co się gubie w odczycie. Test drugi sie zakonczyl sie po ok 2:45s od rozpoczecia i wylaczylem zaplon. Nie wiem czy kody sie kasuja po pierwszym pelnym zczytaniu? Tak czy siak drugie zczytanie juz nagralem aparatem i wydaje sie byc prawie o polowe krotsze od pierwszego. Co by oznaczalo ze kody sie skasowaly.

Link do filmiku z pierwszego zczytania błędów (właczony zapłon) :

PIERWSZY TEST

Link do filmiku z drugiego zczytania (wyraznie krotszy) :

DRUGI TEST

Jezeli ten odczyt potwierdzi ze kody sa skasowane to musze czekac kolejne 40 czy ile-stam uruchomien silnika zanim bede mogl sprawdzic czy kody wrocily? Czy wystarczy ze przeprowadze test na wlaczonym silniku, juz po krotkiej przejazdzce?

UP : To mój odczyt kodów pierwszego testu ; zapraszam do porównywania :
(podwójny błysk)-początek testu ; 24 24 20 29 28 45 24 29 28 45 24 10
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 22:49 przez Ven, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10870
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 04 kwie 2010, 13:37

wystarczy, ze zdejmiesz klemy z akumulatora na 15 minut i po błędach
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven » 04 kwie 2010, 13:40

cidzej pisze:wystarczy, ze zdejmiesz klemy z akumulatora na 15 minut i po błędach
Wiesiu napisal ze koniec procedury testowej na wlaczonym silniku jednoczesnie kasuje bledy w ECU. Nie wiem czy to samo stosuje sie do testu na zaplonie. Zanim poprawnie odczytam, nie chce nic kasowac.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20831
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu » 04 kwie 2010, 18:57

kasuje błędy na pewno. Na włączonym zapłonie sobie też sprawdź,bo co za problem. A jeśli chcesz zapamiętane błędy znów znaleźć,to pojeździj sobie trochę dni i powtórz test. Ale najważniejsze abyś się dobrze nauczył czytać błędy,bo jak widzisz masz 1 szanse.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven » 18 kwie 2010, 20:50

WieSiu pisze:kasuje błędy na pewno. Na włączonym zapłonie sobie też sprawdź,bo co za problem. A jeśli chcesz zapamiętane błędy znów znaleźć,to pojeździj sobie trochę dni i powtórz test. Ale najważniejsze abyś się dobrze nauczył czytać błędy,bo jak widzisz masz 1 szanse.
Powtórzyłem test dziś i jest dokładnie to samo, kody jakie wychodzą to :
24 24 20 29 28 45 24 29 28 45 24 10

Musze pomierzyć czujnik temp powietrza dolotu, lub podmienić ze sprawnym...(24)
VSS przetestować i podłączyć (45).
Lambdy pomierzyć (28 / 29)

Poza tym jutro zrobie test na włączonym silniku, zobacze czy wyrzuci inne błędy.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 13112
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 18 kwie 2010, 21:02

Ven, przy jeździe na lpg (niezaleznie czy sekwencja czy niższa generacja) często wyskakuja błędy lambdy - w większości przypadków mozna je ignorować. Ale nie zaszkodzi sprawdzic sondy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven » 13 maja 2010, 20:08

Yagr pisze:Ven, przy jeździe na lpg (niezaleznie czy sekwencja czy niższa generacja) często wyskakuja błędy lambdy - w większości przypadków mozna je ignorować. Ale nie zaszkodzi sprawdzic sondy ;)
Nie zaszkodzi rzeczywisicie. Sprawca moich problemow opisanych w temacie :
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8508

były właśnie sondy lambda, mimo że ani gaziarze z analizatorem spalin ani same wyniki spalania nie wskazywały na uszkodzenie sond, ani nawet RSowi wyjadacze z FEFKu :razz: , wymiana ich na nowe wyeliminowała wszystkie problemy. Auto znowu zasuwa jak szalone, nie szarpie, płynnie przyspiesza. Znowu 100% frajdy z jazdy.

ps. zczytywanie kodów i interpretacje tychże mam teraz w 1 palcu - okazuje się że na fordowskim ECU można polegać. Wszystkie błędy wskazywane przez ECU były prawdziwe, nie zafałszowane. Usterki zostały usunięte i wszystko śmiga piknie :grin:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 20831
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: test diodą RS2000 - pytania i odczyt kodów błędów

Post autor: WieSiu » 13 wrz 2017, 14:46

Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

ODPOWIEDZ