[MK7] 1.3 i nie tylko - zbyt niskie obroty - rozwiązanie

Moderator: Moderatorzy

Albercik

[MK7] 1.3 i nie tylko - zbyt niskie obroty - rozwiązanie

Post autor: Albercik »

Słuchajcie, ten temat jest jako porada dla potomnych.

Opis problemu:
Zbyt niskie obroty biegu jałowego (na luzie). Lekki muł. Czasami nierówna praca silnika. Problemy z rozruchem (szczególnie na zimno).

Potencjalne przyczyny (nie róbcie tego, zanim nie doczytacie do końca!)
- świece do wymiany
- kable WN do wymiany
- zapchany filtr powietrza
- stary olej
- kiepskie paliwo
- uszkodzenie cewki zapłonowej
- uszkodzenie silnika krokowego

Rozwiązanie (nie gwarantuję, że jest to odpowiedź na każdy problem, ale mi pomogło w dwóch autach!)
- Był obluzowany kabel masy od skrzyni do karoserii (w Essim 1.3), a w Foce 1.6 zetec kabel masy od bloku silnika do karoserii. Wystarczyło dokręcić nakrętkę (w Foce odpadła zupełnie, więc trzeba było dorobić) i auto śmiga jak dzikie.

Podsumowując, zanim wydacię bez sensu kupę kasy na różne graty do auta - sprawdżcie masę. Niby głupota, a uratowała mnie przed wymianą cewki. Uczcie się na błędach innych :)

Pozdrawiam
Alb

P.S. Do Administracji - jeśli chcecie mogę to zrobić w formie PDF'a, czy coś, żeby nie zginęło i było jako porada techniczna :)
Poźniej dorzucę fotki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

miałem zamiar przesunąć ten temat do elektryki - ALE zostawie go tu - w tytule jest ........... - zbyt niskie obroty - ...... więc niech będzie tutaj .

Co ma wspólnego masa do obrotów - ano ma i to dużo .
Brak masy na silniku - to przekłamanie czujników i komp głupieje :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 00:04 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Nie tylko chodzi o głupiejący komp. Problemem jest też to, że przez złą masę jest nieprawidłowe napięcie na urządzeniach. Przez to świece nie dają dobrej iskry, silnik krokowy się gubi itd...
Albercik

Post autor: Albercik »

ale nie tylko o czujniki chodzi, ale o pozostale urządzenia też. z resztą. who cares?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

czujnik źle podaje odczyty , komp zmienia polecenie do urzadzeń wykonawczych , te też nie robią do końca tego co komp chce a czujniki tym bardziej oszukują - kółko się zamyka i jest tylko gorzej .
Do tego dochodzi słabe ładowanie akumulatora i zmniejszenie napięcia w instalacji co też ma wpływ na pracę czujników i urządzeń wykonawczych.
Nie należy oddzielać jednego od drugiego.
A na koniec może jeszcze być niezły pożar pod maską lub zniszczenie co niektórych części elektrycznych lub elektronicznych .
Tu możemy skończyć domysły.
nigdy nie zaszkodzi - dołożenie dodatkowej masy miedzy aku a śrubę mocującą rozrusznik.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Hm, a wogóle to myślałem, że rozwiąże to mój problem z prądem ale się okazało, że niestety nie. Idę pogmerać w zakamarkach forum. Może gdzieś coś znajdę na temat przygasających świateł na biegu jałowym...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Albercik1986, może ty se szczotki na alternatorze na początek sprawdz ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Albercik

Post autor: Albercik »

zobaczymy, jaki daje prąd ładowanie przy wolnych obrotach i przy wciśnętym gazie. Jak będzie poniżej książkowego, to zrobie i tak to, co muszę, czyli wymiana altka. A oryginał regenerowany z dwuletnią gwarancją można kupić za 220 zeta :)

[ Dodano: Czw 05 Lis, 2009 ]
Więc tak. Pomiary dokonane:
- na wolnych obrotach: 11,90V - przy wł. światłach
- przy 2000 rpm: 12,55V - przy wł. światłach
- Akumulator: 12,01V - przy wył. światłach

Nie sprawdzałem przy samym alternatorze, bo ciemno i pada, więc dopiero jutro sprawdzę. Jak przy alternatorze będzie ok, to zrobię, jak mi Jamszoł radził, czyli sprawdzę połączenie przy rozruszniku. Bo wogóle, to dziwi mnie fakt, że niby aku ma 12V tylko, a rano kręci, jak dziki i w dodatku pali na dotyk. Zobaczymy jutro...
ODPOWIEDZ