Połączenie z ECU Zetec 1,6

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: WieSiu »

Eec5 powinno dzialac z elm.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: onistaryescort »

Witajcie
Odniosłem sukces jak i porażkę...
Aby elm łączył się z EEC5 potrzebne są dodatki do windowsa - framework powyżej 4.0. Windows XP obsługuje tylko 4.0, dopiero win 7 obsługuje 4,5. Próby z XP zakończyłem, przesiadłem się na win 7. Po instalacji połączył się z komputerem forda. Przeszedłem do zakładki, gdzie pokazywane są na bieżąco odczyty, dodałem do odczytu zawór par paliwa... i się program zaciął. Teraz nie łączy się w ogóle:P
Ale wiadomo mi przynajmniej,że program, komputer i kabel są OK.
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: onistaryescort »

Drugi ELM, łączy się z VW Polo, ale nie z moim Escortem..... Chyba pora zainwestować 400 zł...

Pytanko - co oznacza napis TEST w momencie trzymania przycisku do kasacji przebiegu dziennego i równoczesnego przekręcenia kluczka do II pozycji?
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: nonam »

Nie wiem jak w escorcie, ale w mondeo w ten sposób uruchamia się tryb serwisowy zegarów, zamiast przebiegu wyświetlają się różne parametry typu temperatura płynu chłodniczego, napięcie ladowania i masa innych dziwnych rzeczy
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: onistaryescort »

Właśnie próbowałem to zrobić jak w Mondeo, ale po TEST nic więcej nie ma...
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Moody
Posty: 20
Rejestracja: 17 maja 2015, 20:40
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojemność: 1600
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: Moody »

Witam,
gdzie znajduje się to trójkątne trójstykowe gniazdo do odczytywania kodów KOEO? Gdzieś przy pompie ABS? Nie mogę znaleźć.

I przy okazji - czy poza tym czeskim interfejsem i firmówkami jest jeszcze jakiś który chce z tym autem współpracować?

MK7 1.6 16V 1997
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: Yagr »

zdjęcie z netu - 1 min szukania...
https://static.elektroda.pl/attach/sdc11125b_4539.jpg
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: cidzej »

zestarzales sie. kiedys bylo szybciej ;)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: Yagr »

kiedyś wlepiałem swoje zdjęcia ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Moody
Posty: 20
Rejestracja: 17 maja 2015, 20:40
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojemność: 1600
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: Moody »

Yagr pisze: 18 mar 2019, 21:07 zdjęcie z netu - 1 min szukania...
https://static.elektroda.pl/attach/sdc11125b_4539.jpg
Tę fotkę widziałem.
U mnie jest zmieniony układ kolektora (plastikowy) a tej kostki w tym miejscu nie ma.
Pytam bo nie wiem czy przenieśli ją gdzie indziej czy co raczej pewniejsze usunęli.

A ten interfejs na OBD? Coś poza tym czeskim wynalazkiem zadziała?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Połączenie z ECU Zetec 1,6

Post autor: S3ci0r »

oryginał forda lub fordiag, innej opcji nie ma
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ