1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: Yagr »

A cholera wie :DDD Zapewne ma to uzasadnienie, pewnie chodzi o nagłe zamknięcie przepustnicy gdy czujnik prędkości obrotowej nadal pokazuje że auto jest w ruchu i powinno w takim przypadku nastapić hamowanie silnikiem czyli odcięcie paliwa, więc silnik mógłby zgasnąć... bo przecież nie ma tu czujnika sprzęgła. Nie wiem... może WieSław coś wie i się podzieli ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

Z tego co mi wiadomo, każdy wtrysk poniżej 1300-1500 obr/min i tak zaczyna podawać paliwo, nawet jak dalej masz zapięty bieg i nie dodajesz w ogóle gazu. Ma to właśnie zapobiec zadławieniu silnika. Dlatego auto nawet na 3 biegu na puszczonym gazie samo potrafi jechać i mieć 1 000 obr/min, a jak szybko naciśniesz sprzęgło to i obroty potrafią skoczyć - ECU wyczuł brak obciążenia i przechodzi wówczas na bieg jałowy,ale co się rozpędzi tak szybko się nie zatrzyma(sinik):) Także raczej nie to. Zostajemy przy sprawdzeniu tych zaworów
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: WieSiu »

Pewnie na wszelki wypadek żeby nic nie sprawiło aby przygasal.

Wyłącza się silnik po odpieciu kostki zaworu bocznikowego ? Dałeś nowy bocznikowy ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

Dałem nowy, potem używkę a potem wróciłem do fabrycznego po czyszczeniu. Jest to samo. Odepnę kostkę od bocznikowego przy okazji i sprawdzę
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: WieSiu »

Ma zgasnąć od razu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

Po wypięciu wtyczki na ciepłym silniku trochę spadły obroty,ale pracował stabilnie.... Jakieś pomysły?

Niżej filmik jak spada z obrotów na ciepłym piecu:
https://youtu.be/Bg3Uf97cQyU
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: cidzej »

pomysl jeden - lewe powietrze :) wsadz glowe i szukaj gdzie syczy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

heh,czyli wróciliśmy do punktu wyjścia, bo od początku twierdzę,że ciągnie lewe. Tylko nie przez dolot(w sensie wąż dolotowy, są szczelne, sprawdzałem),a przez któryś zawór. Pozostaje odpowietrznik skrzyni korbowej, pochłaniacz par paliwa lub odma, przy czym mam suchy wąż dolotowy a na przepustnicy nie ma nalotu,jakby ssał opary oleju, póki co odmę możemy uznać za sprawną i zostawić na koniec.

Ewentualnie nieszczelność przepustnica-kolektory dolotowe. Jak ktoś ma pomysły to śmiało pisać. Przydadzą się też rady odnośnie zdiagnozowania wymienionego osprzętu:)
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: Jamszoł »

Jeśli układ pochłaniacza oparów paliwa jest sprawny to po jakiejś trasie - gdy odkręcisz korek wlewu paliwa to słychać jak zbiornik zasysa powietrze
W zbiorniku jest podciśnienie
Z zaworu pochłaniacza oparów paliwa idzie wężyk (tekalan) - prawym nadkolem , po grodzi silnika i wchodzi pod kolektor ssący
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

W żadnym moim wozie nigdy nie było po trasie podciśnienia. W tym Escorcie również nie ma po trasie syczenia. Nigdy nie było, od momentu zakupu 8 lat temu.
Więc jeśli prawdę piszesz, to albo jest stale zamknięty ten zawór pochłaniacza par paliwa albo stale otwarty:)
Jeśli ktoś ma fotki co gdzie idzie to byłbym wdzięczny:)
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: WieSiu »

U mnie jest ssanie jak jest mało paliwa, przynajmniej kiedyś tak było. Zaślepiaj przy kolektorze wszystkie podejrzane elementy i będziesz wiedział co jest przyczyną
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

Czy przez pewien okres czasu jazda z zaslepionym przewodem od pochłaniacza par paliwa lub odma zaszkodzi silnikowi? Jakieś 2 dni jazdy,do czasu ustalenia,czy to coś pomogło lub pogorszylo
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: WieSiu »

Z pochłaniaczem odciętym możesz jeździć. Jeśli chodzi o odme to nie wiem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: cidzej »

2000 rok to masz zapewne kolektor dolotowy plastikowy. Zgadza sie ? Przyczyna nieszczelnosci jest z reguly miejsce gdzie nasadzasz rure dolotowa na przepustnice.

Pytanie czy masz lpg ? Jesli tak to jest duza szansa ze wlasnie masz nieszczelne polaczenie kolektor - mikser - traba slonia. Dodatkowo spotkalem sie z zaworem antywybuchowym umieszczonym od spodu kolektora - byl nieszczelny. Zreszta sam kolektor plastikowy moze byc zwyczajnie pekniety
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

Nie mam gazu. Wszystko w silniku fabryczne. Nieszczelnosc na łączeniu z przepustnica jak i z przeplywomierzem sprawdzone. "trąba słonia" bez pęknięć i nieszczelnosci
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
ODPOWIEDZ