1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

Witam
Gdzie dokładnie się znajduje pochłaniacz par paliwa,zawór od pochłaniacza oraz poszczególne kable? Skraplacz oleju(odma olejowa) - czy można to we własnym zakresie zdemontować,oczyścić i zamontować? Gdzie szukać odpowietrznika skrzynki korbowej? Szczególnie w zimę często silnik trzyma wysokie obroty i powoli z nich spada. Z spalaniem oraz mocą nie mam problemów, któryś z zaworów się przycina. Silnik krokowy zmieniony i czyszczony.
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: WieSiu »

O pochłaniaczu już wiesz, prawa przednia czesci podluznicy pod maską od strony nadkola.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: Yagr »

pochłaniacz par paliwa - między prawym przednim reflektorem a prawym przednim kołem, pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego - prostokątna skrzynka z wężykami i chyba jednym albo dwoma elektrozaworami.
catch tank, czyli "łapacz oleju" - na rurce idącej od pokrywy zaworów - czarna okrągła puszka z wejściem i wyjściem w górnej części.
odpowietrznik skrzyni (biegów) - o ile go masz - okrągły badziew z wystającym króćcem na który powinna być naciągnięta gumowa rurka w kształcie kolanka - na skrzyni biegów pod cewką.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

Ok,dzieki za podanie lokalizacji. Jak z odma - można samemu rozebrać i złożyć? Czy często po rozbiorce ni3 nadaje się do użytku?
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: Yagr »

Jeśli chodzi ci o catch tank to o ile pamiętam to jest zaklejony. Można próbować płukania naftą lub benzyną i przedmuchania potem w celu osuszenia. Nie powinno to jednak powodować objawów które podałeś.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

czy oprócz pochłaniacza par paliwa może coś jeszcze wpływać na takie zachowanie motoru? W sumie w dolocie mam sucho,czyli raczej nie "przycina się" odma. Węże dolotowe raczej drożne, psikałem to plakiem na pracującym silniku, nie zmieniła się jego praca. Przy blokowaniu się na obrotach rzędu 2-3 tys raczej by od razu zareagował na plaka.....
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: Yagr »

A jak długo ci trzyma te wyższe obroty? Takie zachowanie jest naturalne o ile rozgrywa się w rozsądnych ramach czasowych. Na zimno ECU dostaje sygnał z czujnika temperatury i podnosi obroty ("ssanie") następnie wraz ze wzrostem notowanej przez czujnik temperatury schodzi z tych obrotów. Im zimniej tym dłużej silnik dochodzi do prawidłowej temperatury pracy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: WieSiu »

Jak masz obroty 2-3tys to chyba ten plak raczej dużo w pracy nie zmieni. A zdjęcie kostki z zaworu bocznikowego ( tzw. silniczka krokowego) powoduje jakaś reakcje ?

Odpowietrzanie par paliwa lato sprawdzić, odepnij przewód podcisnienia od niego przy kolektorze i zaslep go. Jak nie będzie poprawy to nie jest jego wina.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

Już tłumaczę. Silnik zapala prawidłowo w każdej temperaturze oraz rozgrzewa się stopniowo. Wraz z podnoszącą się wskazówką cieczy spadają obroty na luzie. Problem się zaczyna, gdy jadę normalnie, zmieniam bieg - najczęściej w zimę zdarza się, że po naciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu silnik trzyma obroty 2-3 tys. dodanie gazu powoduje wycie na 4 tys. Obroty masakrycznie wolno spadają. Jak zdławię go biegiem do niższych obrotów to wszystko wraca do normy. Nie blokuje się linka gazu, bo po puszczeniu sprzęgła ford by mi jechał sam, a on zaczyna hamować silnikiem. Wyłączenie silnika i włączenie go z powrotem również rozwiązuje problem
Dodam,że często paliwem od niego czuć. Nie mam nigdzie wycieku, przelew i odpowietrznik w baku drożny. Komputer nic nie pokazuje. Sonda lambda jest OK, kolor świec również, oleju nie bierze. Spalanie w trasie okolice 6-6,5 litra przy 80 km/h(nawet zaskoczony jestem). Więc musi to być jakiś zawór, który daje lewe powietrze. Z powodu zapachu benzyny stawiam najpierw na ten pochłaniacz par paliwa. Przebieg 180 tys(i tak mi nikt nie wierzy)

Dodam,że jestem z zawodu mechanikiem, także podstawy znam. Powiem szczerze, że jeszcze tylko nie sprawdzałem czujników cieczy dla komputera i dla tablicy rozdzielczej(chyba zetec ma 2 czujniki albo coś mi się miesza:)), ale jak to mam powierzyć skoro to wychodzi okresowo?:)
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: Yagr »

Escort ma jeszcze cos takiego jak podtrzymanie obrotów w czasie jazdy "na luzie". Ale aż tak podnosić obrotów raczej nie powinien.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

To raczej nie to, bo akurat podtrzymuje obroty bardzo dobrze - spada na okolice 900- 850 i trzyma równo. Za każdym razem zachowuje się tak samo z wyjątkiem tego wycia. A obserwuje ten problem od 3 lat, dopiero teraz po zakupie drugiego wozu mam możliwość podłubania w nim. Wcześniej to on 7 dni w tygodniu do pracy musiał wozić, nie mogłem sobie pozwolić na awarię lub postój kilkudniowy:P
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: Yagr »

Ale własnie w escorcie prawidłowo powinien podnieść obroty powyżej jałowych 850-900 to w przybliżeniu właśnie jałowe.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

hmmm....
Dobra, jesteś w stanie wytłumaczyć jak ten układ działa? Co ze sobą współpracuje? Spróbuje to przejrzeć
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: Yagr »

Działa to mniej więcej tak, że gdy dojeżdżasz do skrzyżowania i naciskasz sprzęgło to obroty się podnoszą ponad prędkość biegu jałowego czyli tak do 1100-1200. Nie wiem co za to odpowiada elektrycznie ale na pewno ma w tym swój udział czujnik prędkości jazdy (ten na skrzyni) oraz zawór bocznikowy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
onistaryescort
Posty: 50
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:32
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Pojemność: 1600
Rocznik: 2000
Generacja: MK7
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: 1,6 ZETEC problemy z obrotami i osprzętem

Post autor: onistaryescort »

OK, a w jakim celu podnosi te obroty?
https://www.greg92.pl
Jawa 350 TS 1988
Romet Ogar 200 1988
Ford Escort 1.6 ZETEC 2000

Brakuje mi jeszcze Yamahy R6, Yamahy YZF 125, CZ 175, wózka Velorex, pryczepki Pav 40 i będę szczęśliwy:P
ODPOWIEDZ