[problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
opos100
Posty: 35
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:00
Lokalizacja: /BP
Pojemność: 1600
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

[problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: opos100 » 06 maja 2017, 16:12

Esi MKVI 1.6 16v DOHC 94'

Witam, podjąłem sie zabawy z wymianą rozrzadu i natrafiłem na maly problem a mianowicie nie idzie mi odkręcić rolki pompy wody, macie jakiś patent na zablokowanie jej by normalnie odkręcić? A następny problem to sztywny przewód od pompy wspomagania, który blokuje zdjęcie osłony od rozrzadu i trzyma sie tej pompy jak cygan zasiłku, to jest cos ala wkręcone w "redukcje" i ona do pompy, ta redukcja ladnie sie odkręca, lecz ta druga część nie puszcza... Prosił bym o jakies sugestie co tego :D
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
opos100
Posty: 35
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:00
Lokalizacja: /BP
Pojemność: 1600
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: opos100 » 06 maja 2017, 18:54

Co do pompy wspomagania
Załączniki
IMG_20170506_185216.jpg
Ostatnio zmieniony 07 maja 2017, 12:08 przez opos100, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12793
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: Yagr » 06 maja 2017, 19:24

Przy odkręcaniu koła pasowego wału blokujesz dłuższy klucz o ziemie z odpowiedniej strony i kręcisz rozrusznikiem, Niestety nie wiem jak to wygląda w przypadku pompy wody bo zeteca nie dotykałem i nie wiem czy tę metode można zastosować. Na sztywny przewód nie ma rady - można próbować go rozgrzac ale po latach to raczej nie da efektu - najlepiej od razu wymienić.
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4387
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: S3ci0r » 07 maja 2017, 02:32

pompa wody nie ma przecież rolki tylko ma koło wielorowkowe które jest napędzane paskiem wielorowkowym. aby zdjąć to koło należy odkręcić 4 śruby i zdjąć koło z mocowania. chyba że ci chodzi o rolki prowadzące pasek rozrządu które są przykręcone do korpusu pompy wody na śruby z torxem

Obrazek
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

Awatar użytkownika
opos100
Posty: 35
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:00
Lokalizacja: /BP
Pojemność: 1600
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: opos100 » 07 maja 2017, 11:19

Wlasnie o te kolo mi chodziło, jakimś cudem puściły te śruby, a waz wygiąłem. Siłowo to wszystko pójdzie :D teraz pozostaje koło pasowe, wypróbuję ta metode z rozrusznikiem

Awatar użytkownika
opos100
Posty: 35
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:00
Lokalizacja: /BP
Pojemność: 1600
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: opos100 » 07 maja 2017, 12:45

I jaką pompę wody polecacie/jaka mieliscie
Meyle- jakaś niemiecka
Kraft
Skf
Pro-max

I tak sie zastanawiam najbardziej nad niemiecką

Awatar użytkownika
nonam
Posty: 3851
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: nonam » 07 maja 2017, 13:15

Z tego co napisałeś w pierwszej kolejności SKF, później Meyle
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4387
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: S3ci0r » 07 maja 2017, 14:16

dolz też jest ok
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

Awatar użytkownika
opos100
Posty: 35
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:00
Lokalizacja: /BP
Pojemność: 1600
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: opos100 » 08 maja 2017, 12:33

F-125 DOLZ-HISZPANIA tą pompę mogę wziąć trochę drożej

ucando
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2017, 09:03
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: ucando » 25 lip 2017, 09:29

Od siebie mogę polecić zdecydowanie SKF i DOLZ, ale także HEPU cieszy się dużym powodzeniem oraz wytrzymałością. Warto także zwrócić uwagę na to że niektóre tańsze zamienniki mają plastikowe wirniki zamiast metalowych, co zasadniczo skraca ich żywotność
REKLAMA TU BYŁA !

MARKKO
Posty: 477
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: Warszawa / Piaseczno
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: MARKKO » 25 lip 2017, 16:50

SRL czy jakoś tak mają metalowy wirnik :P

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12793
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Re: [problem] MKVI rolka pompy wody & pompa wspomagania

Post autor: Yagr » 25 lip 2017, 19:13

A ja polecę motorcraft/fomoco
Sklepy pozbywają sie tych "pułkowników" bo coraz mniej escortów i można wytargać oryginał w dobrych cenach.
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

ODPOWIEDZ