Pytanie o czujnik temperatury.

Moderator: Moderatorzy

DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Pytanie o czujnik temperatury.

Post autor: DaNNio »

Witam serdecznie mam taki problem a w zasadzie pytanie, otóż jadę sobie jadę no i znikneła temperatura na wskaźnikach, wiadomo urwana wtyczka tam gdzie czujnik pod termostatem, mówię sobie no nic przylutuje potem nową Lecz przypominałem sobie że mam jakąś luźna wtyczkę która idzie od wentylatora i tak myślę zobaczymy co się stanie jak ją podłącze..patrze pasuje i patrze że znów pokazuje temperaturę Więc podsumowując mam dwie wtyczki na zegary które widać są oryginalne..obie dobrze pokazują wentylatory wszystko działa, mają takie same kolory kabli lecz są umieszczone zupełnie gdzie indziej. Jeden idzie od wentylatora a drugi tam gdzie kolektor ssący..no i pytanie czy Ford przewidzał że wtyczka się zerwie czy jak?
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

a nie masz jakieś rzeźby w wiązce?
DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DaNNio »

No nie wydaję mi się..chyba że jakoś elegancko zrobione, wszędzie izolacja widać jakby oryginalna, wtyczki oryginalne nie lutowane, i na jedenj wtyczce zielona karteczka Forda z oznaczeniem lecz ciężkim do odczytania. Co ciekawe jak jedna wtyczka jest podłaczona a zewrze drugą to nic nie pokazuje, dopiero jak odłacze i podłącze znów działa :D temat drugiej wtyczki już poruszałem na wielu forach..kazali to olać bo w escorcie wiele jest wolnych wtyczek :D i mam wrażenie że jedna wtyczka jest jakby bardziej czuła i ma nieco innych zakres na wskażniku.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

To cieszyć się tylko :D a skoro zegar reaguje na zwarcie drugiej wtyczki to raczej bym z tego skorzystał i tak zostawił.

A ten sygnał na zegary jest właściwie do niczego nie potrzebny,bo na komputer i wentylator są inne czujniki inne wtyczki.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DaNNio »

Otóż i tak zostawię tylko skąd 2 wtyczki..coś tam potrzebny jest :D
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Instalacja pewnie jest wspólna z innymi wersjami silnikowymi gdzie czujnik jest dalej a że akurat u Ciebie i ten i ten kabel pasuje to szczęście.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ