1.4 75km, problem z obrotami

Moderator: Moderatorzy

Hotring
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 2016, 15:16
Lokalizacja: z Polski

1.4 75km, problem z obrotami

Post autor: Hotring »

Witam, od kiedy mam escorta jest w nim problem z obrotami zaczyna to się tak:
jak odpalem zimne auto silnik trzymał ok 900 obr, potrzebował ze 2 min pochodzić wtedy obroty wskakują na ok 1300 obr ( normalne ? )
później prawidłowo obroty spadały
ale
gdy silnik nie miał jeszcze optymalnej temperatury podczas jazdy gdy wrzucam na luz obroty ładnie spadają do ok 900 ale przy zatrzymaniu podskoczą do ok 1200 obr i faluja
gdy już się nagrzeje, po wrzuceniu na luz obroty spadają do 500 i trzymają się tego pułapu dopóki samochód się nie zatrzyma, gdy się zatrzyma wracają na 900 delikatnie falując
samochód ma gaz wiec myślałem ze to wina gazu, ale sprawdziłem na benzynie i objaw jest ten sam
postanowiłem zrobić reset, zrobiłem to zgodnie z opisem książki
po odpaleniu, silnik pracował tak jakby na 3 gary i miał max 500 obr, po odczekaniu wspomnianych 2 min wskoczył na ssanie, przejechałem pare km ale objawy nie ustały
pozniej odłączyłem przepływomierz i również przejechałem kilka km, było trochę lepiej bo falowanie jakby ustało, ale to nadal nie to
zastanawiam się nad czujnikiem temp, może on jest uwalony chociaż niby po tych 2 min od odpalenia działa prawidłowo
macie jakieś pomysły bo zaczynam coraz poważniej rozważać opcje rozebrania całego dolotu, czyszczenie przepustnicy, silniczka krokowego oraz kolektora
przy okazji interesuje mnie sprawdzenie czujników, pomierzenie i czyszczenie przepływki ( o ile to możliwe, jakieś wskazówki odnosnie pomiarów ? )
pomożecie ? :sad:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Hotring, ciężki to temat - walka z obrotami w 1.4. Cidzej wie najlepiej jak to działa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

jakbym widział swój silnik - tylko ja mam 1,6 zetec. ja odpiąłem tps przy przepustnicy i temat się zakończył. wymieniłem chyba wszystko co możliwe. ktoś mi podpowiedział że to może być czujnik temperatury co doje sygnał na ecu i myślę że to może być on właśnie.
Hotring
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 2016, 15:16
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Hotring »

WieSiu, może i trudny ale myslę ze da się coś wymodzić zeby chociaż po części się to uspokoiło
jk1978, też się nad tym zastanawiam ale po 2 min, gdy wskoczy na ssanie zachowuje się normalnie wiec to jest podejrzane
dzisiaj miałem wolną chwilę wiec sprawdziłem napiecie na przepływce, na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ok 0.9 v po podaniu mocniej gazu ponad 3v, wiec powinna być ok
pozostaje mierzenie pozostałych
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Po 2 minutach zaczyna działać sonda lambda i dlatego może być wrażenie że się poprawia praca silnika.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Hotring
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 2016, 15:16
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Hotring »

no wiec tak
opornik 100k ohm załatwił temat ssania zaraz po uruchomieniu, trzyma ładnie 1300 obr
kupiłem 2 oporniki dla testów i podłączając 100k ohm trzyma ok 1300 a podłączając 3k ohm obroty spadają do 900
co utwierdza mnie w przekonaniu ze czujnik temp nie działa
i teraz pytanie
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... acego.html
czy ten czujnik da radę i czy bd pasował ?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

z danych katalogowych wynika że tak :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Hotring
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 2016, 15:16
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Hotring »

martwi mnie tylko różnica w wyglądzie wtyczki :( ale najwyżej ją przerobie
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Hotring, a to odpowiedniej znaleźć się nie da?

Ja i tak mam przeczucie ze to nie jest wina czujnika.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Hotring
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 2016, 15:16
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Hotring »

WieSiu, wszystko się da, podjadę do intercarsu albo innej hurtowni to po vinie się poszuka właściwego
ja też nie obstawiam ze po wymianie czujnika problem ustąpi ale przynajmniej pozbędę się 1 problemu i bd mi łatwiej szukać dalej
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Hotring pisze:do intercarsu albo innej hurtowni to po vinie się poszuka właściwego
obyś sięnie zdziwił - hurtownie dobierają takie rzeczy wg katalogów opartych na tecdocu a tam też wychodzą cuda gdy jeden nr zamiennika odpowiada kilku różnym częściom nonam może ci opowiedzieć ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Po vin dobrali mi przegub :D szkoda że od 1.4 bena a miałem 1.8 TD :d
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Po VIN różne ciekawostki czasem wychodzą, do clio np pokazało mi 3 rodzaje tarcz i klocków :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Hotring
Posty: 14
Rejestracja: 19 kwie 2016, 15:16
Lokalizacja: z Polski

Post autor: Hotring »

raport sytuacyjny :
wymieniłem czujnik temperatury, czytałem w innym temacie ze powinien po odkręceniu lecieć płyn, u mnie poleciało z 10ml i na tym się skończyło, może tu lezy problem ??? , samochód zachowuje się trochę lepiej ale, pojęcie ssanie dalej nie istnieje, można je tylko uruchomić opornikiem 100k ohm, auto po odpaleniu praktycznie gaśnie, trzeba mu pomagać gazem, jak się rozgrzeje powyżej N przy dojazdach do świateł gubi obroty, wyczyściłem krokowy, jezdziłem z odpiętym tps ale niestety falowania i gubienia obrotów się nie pozbyłem, profilaktycznie sprawdziłem podciśnienia wydają się być w porządku, po odpięciu dolotu i zatkaniu reka, silnik automatycznie gaśnie, wiec lewizny też raczej nie ciągnie, zastanawiam się dalej co z tym fantem robić :sad:
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

a skąd kolega jest?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ