mk7 1,6 zetec TPS

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

mk7 1,6 zetec TPS

Post autor: jk1978 »

Chciałem tylko potwierdzić przypuszczenia. Silniczek ładnie chodził ale strasznie długo (ok 2-4 km) schodził do obrotów 900obr/min. Jak już zszedł to jak był ciepły to nie było problemów z obrotami. Podczas uruchamiania silnika zimnego obroty były 1900 i rosły czasami do 3500 tyś i ze wzrostem temperatury malały jak już wspomniałem. Od 3 dni jednak mam problem bo obroty na zimnym silniku schodzą max do 1200-1300. Odłączyłem czujnik TPS przy przepustnicy i okazało się iż po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na 1800 ale dynamicznie spadają i w ciągu 30-45 sekund obroty spadają do 900 obr/min. Czy to świadczy o uszkodzonym TPS jak obstawiam czy szukać gdzie indziej usterki?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

zanim kupisz nową przepływke to wymyj tą starą - zwracając uwagę na druciki oporowe , żeby ich nie uszkodzić
Gdy odłączysz wtyczke komputer przechodzi na ustawienia fabryczne - bez sczytywania wartości z czujnika
Jak to nic nie da to może uda Ci sie od kogos na moment podmienić i sprawdzić
Komp nie wie ile silnik dostaje powietrza
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, TPS to nie przepływka.
jk1978, zanim zaczniesz cokolwiek kupować sprawdź stan izolacji i kable przy TPSie. Efekt podobny do opisanego daje tez niesprawny czuj nim temperatury. Najlepiej pomierz sobie wartości wzorcowe na złaczu ECU.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:Jamszoł, TPS to nie przepływka.
Fakt - ciutek mi sie pomyliło - nie doczytałem dokładnie
Przepustnica jest ciut dalej :oops:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Przeplywka jest nowka oryginal i ma 6 miesiecy. Co do czujnika to mowisz o tym co jest w termostacie wkrecony od gory?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jk1978, chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło ;)
Jest moje foto w temacie - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378
Mnie jak w trakcie jazdy - gdy na moment sie zatrzymałem i silnik poszedł coś koło 2000 obrotów - to jak poruszałem kablami od "krokowego" to obroty puściłe
Prze izolowanie wiązki pomogło
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Widze ze czujniki w Escorcie to max 5 lat i wymiana. Kupuje oryginaly ale te co 5 lat temu wymienialem znow prosza sie o wymiane
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jk1978, a może wina kabli a nie czujnika ?
Tym razem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Juz mnie oslabia to auto. Potrzebuje ono dobrego elektryka
ODPOWIEDZ