Strona 1 z 1

mk7 1,6 zetec TPS

: 28 maja 2016, 23:32
autor: jk1978
Chciałem tylko potwierdzić przypuszczenia. Silniczek ładnie chodził ale strasznie długo (ok 2-4 km) schodził do obrotów 900obr/min. Jak już zszedł to jak był ciepły to nie było problemów z obrotami. Podczas uruchamiania silnika zimnego obroty były 1900 i rosły czasami do 3500 tyś i ze wzrostem temperatury malały jak już wspomniałem. Od 3 dni jednak mam problem bo obroty na zimnym silniku schodzą max do 1200-1300. Odłączyłem czujnik TPS przy przepustnicy i okazało się iż po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na 1800 ale dynamicznie spadają i w ciągu 30-45 sekund obroty spadają do 900 obr/min. Czy to świadczy o uszkodzonym TPS jak obstawiam czy szukać gdzie indziej usterki?

: 29 maja 2016, 00:45
autor: Jamszoł
zanim kupisz nową przepływke to wymyj tą starą - zwracając uwagę na druciki oporowe , żeby ich nie uszkodzić
Gdy odłączysz wtyczke komputer przechodzi na ustawienia fabryczne - bez sczytywania wartości z czujnika
Jak to nic nie da to może uda Ci sie od kogos na moment podmienić i sprawdzić
Komp nie wie ile silnik dostaje powietrza

: 29 maja 2016, 00:52
autor: Yagr
Jamszoł, TPS to nie przepływka.
jk1978, zanim zaczniesz cokolwiek kupować sprawdź stan izolacji i kable przy TPSie. Efekt podobny do opisanego daje tez niesprawny czuj nim temperatury. Najlepiej pomierz sobie wartości wzorcowe na złaczu ECU.

: 29 maja 2016, 01:12
autor: Jamszoł
Yagr pisze:Jamszoł, TPS to nie przepływka.
Fakt - ciutek mi sie pomyliło - nie doczytałem dokładnie
Przepustnica jest ciut dalej :oops:

: 29 maja 2016, 10:22
autor: jk1978
Przeplywka jest nowka oryginal i ma 6 miesiecy. Co do czujnika to mowisz o tym co jest w termostacie wkrecony od gory?

: 29 maja 2016, 12:04
autor: Yagr
jk1978, chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło ;)

: 29 maja 2016, 12:54
autor: Jamszoł
Yagr pisze:chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło ;)
Jest moje foto w temacie - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378
Mnie jak w trakcie jazdy - gdy na moment sie zatrzymałem i silnik poszedł coś koło 2000 obrotów - to jak poruszałem kablami od "krokowego" to obroty puściłe
Prze izolowanie wiązki pomogło

: 29 maja 2016, 13:56
autor: jk1978
Widze ze czujniki w Escorcie to max 5 lat i wymiana. Kupuje oryginaly ale te co 5 lat temu wymienialem znow prosza sie o wymiane

: 29 maja 2016, 14:06
autor: Jamszoł
jk1978, a może wina kabli a nie czujnika ?
Tym razem

: 29 maja 2016, 21:18
autor: jk1978
Juz mnie oslabia to auto. Potrzebuje ono dobrego elektryka