mk7 1,6 zetec TPS

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

mk7 1,6 zetec TPS

Postautor: jk1978 » 28 maja 2016, 23:32

Chciałem tylko potwierdzić przypuszczenia. Silniczek ładnie chodził ale strasznie długo (ok 2-4 km) schodził do obrotów 900obr/min. Jak już zszedł to jak był ciepły to nie było problemów z obrotami. Podczas uruchamiania silnika zimnego obroty były 1900 i rosły czasami do 3500 tyś i ze wzrostem temperatury malały jak już wspomniałem. Od 3 dni jednak mam problem bo obroty na zimnym silniku schodzą max do 1200-1300. Odłączyłem czujnik TPS przy przepustnicy i okazało się iż po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na 1800 ale dynamicznie spadają i w ciągu 30-45 sekund obroty spadają do 900 obr/min. Czy to świadczy o uszkodzonym TPS jak obstawiam czy szukać gdzie indziej usterki?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21099
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 29 maja 2016, 00:45

zanim kupisz nową przepływke to wymyj tą starą - zwracając uwagę na druciki oporowe , żeby ich nie uszkodzić
Gdy odłączysz wtyczke komputer przechodzi na ustawienia fabryczne - bez sczytywania wartości z czujnika
Jak to nic nie da to może uda Ci sie od kogos na moment podmienić i sprawdzić
Komp nie wie ile silnik dostaje powietrza
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12732
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontaktowanie:

Postautor: Yagr » 29 maja 2016, 00:52

Jamszoł, TPS to nie przepływka.
jk1978, zanim zaczniesz cokolwiek kupować sprawdź stan izolacji i kable przy TPSie. Efekt podobny do opisanego daje tez niesprawny czuj nim temperatury. Najlepiej pomierz sobie wartości wzorcowe na złaczu ECU.
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21099
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 29 maja 2016, 01:12

Yagr pisze:Jamszoł, TPS to nie przepływka.

Fakt - ciutek mi sie pomyliło - nie doczytałem dokładnie
Przepustnica jest ciut dalej :oops:
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Postautor: jk1978 » 29 maja 2016, 10:22

Przeplywka jest nowka oryginal i ma 6 miesiecy. Co do czujnika to mowisz o tym co jest w termostacie wkrecony od gory?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12732
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontaktowanie:

Postautor: Yagr » 29 maja 2016, 12:04

jk1978, chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło ;)
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21099
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 29 maja 2016, 12:54

Yagr pisze:chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło ;)

Jest moje foto w temacie - viewtopic.php?t=3378
Mnie jak w trakcie jazdy - gdy na moment sie zatrzymałem i silnik poszedł coś koło 2000 obrotów - to jak poruszałem kablami od "krokowego" to obroty puściłe
Prze izolowanie wiązki pomogło
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Postautor: jk1978 » 29 maja 2016, 13:56

Widze ze czujniki w Escorcie to max 5 lat i wymiana. Kupuje oryginaly ale te co 5 lat temu wymienialem znow prosza sie o wymiane
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21099
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 29 maja 2016, 14:06

jk1978, a może wina kabli a nie czujnika ?
Tym razem
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Postautor: jk1978 » 29 maja 2016, 21:18

Juz mnie oslabia to auto. Potrzebuje ono dobrego elektryka

Wróć do „Silnik benzynowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości