mk7 1,6 zetec TPS
Moderator: Moderatorzy
- jk1978
- Posty: 770
- Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
- Lokalizacja: Olsztyn
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
mk7 1,6 zetec TPS
Chciałem tylko potwierdzić przypuszczenia. Silniczek ładnie chodził ale strasznie długo (ok 2-4 km) schodził do obrotów 900obr/min. Jak już zszedł to jak był ciepły to nie było problemów z obrotami. Podczas uruchamiania silnika zimnego obroty były 1900 i rosły czasami do 3500 tyś i ze wzrostem temperatury malały jak już wspomniałem. Od 3 dni jednak mam problem bo obroty na zimnym silniku schodzą max do 1200-1300. Odłączyłem czujnik TPS przy przepustnicy i okazało się iż po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na 1800 ale dynamicznie spadają i w ciągu 30-45 sekund obroty spadają do 900 obr/min. Czy to świadczy o uszkodzonym TPS jak obstawiam czy szukać gdzie indziej usterki?
- Jamszoł
- Posty: 21203
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zanim kupisz nową przepływke to wymyj tą starą - zwracając uwagę na druciki oporowe , żeby ich nie uszkodzić
Gdy odłączysz wtyczke komputer przechodzi na ustawienia fabryczne - bez sczytywania wartości z czujnika
Jak to nic nie da to może uda Ci sie od kogos na moment podmienić i sprawdzić
Komp nie wie ile silnik dostaje powietrza
Gdy odłączysz wtyczke komputer przechodzi na ustawienia fabryczne - bez sczytywania wartości z czujnika
Jak to nic nie da to może uda Ci sie od kogos na moment podmienić i sprawdzić
Komp nie wie ile silnik dostaje powietrza
6.11.2010/28.08.2012_16.30
- Yagr
- Posty: 12829
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1991
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Cabrio
- Kontakt:
Jamszoł, TPS to nie przepływka.
jk1978, zanim zaczniesz cokolwiek kupować sprawdź stan izolacji i kable przy TPSie. Efekt podobny do opisanego daje tez niesprawny czuj nim temperatury. Najlepiej pomierz sobie wartości wzorcowe na złaczu ECU.
jk1978, zanim zaczniesz cokolwiek kupować sprawdź stan izolacji i kable przy TPSie. Efekt podobny do opisanego daje tez niesprawny czuj nim temperatury. Najlepiej pomierz sobie wartości wzorcowe na złaczu ECU.
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 12829
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1991
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Cabrio
- Kontakt:
jk1978, chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło 

"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 21203
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jest moje foto w temacie - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=3378Yagr pisze:chodzi mi o ten dający odczyty do ecu - który to jest w zetecu to musisz poszukać - nie miałem tego silnika więc mi w pamięć za bardzo nie zapadło
Mnie jak w trakcie jazdy - gdy na moment sie zatrzymałem i silnik poszedł coś koło 2000 obrotów - to jak poruszałem kablami od "krokowego" to obroty puściłe
Prze izolowanie wiązki pomogło
6.11.2010/28.08.2012_16.30