[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 222
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Postautor: Solar » 20 paź 2015, 08:46

Dzięki uprzejmości kolegi S3ciOr-a rozjaśnił mi się temat. Na misce nie ma żadnej cechy tylko punktem odniesienia jest rant (krawędź) odlewu korpusu (ale wymyślili). Jeżeli chodzi o ustwienie rozrządu to pikuś ---> hehehe, mądry Polak jak podpowiedzą.....
Mazaki, pisaki dla mechaników którym nie chce się ściągnąć pokrywy rozrządu. Urwałem torx-a przy odkręcaniu śrub środkowych (dwie) głowicy, dzisiaj muszę kupić "porządny sprzęt", tym bardziej, że dokręcać będę kluczem dynamometrycznym. Uszczelka pod klawiaturą też do wymiany, przerwała się - wcześniej ktoś ją łatał silikonem, nawet nie zauważyłem, bo nie było wycieków.


Bałem się o śruby (szpilki) z kolektora wydechowego (stare zardzewiałe, zgrzane) a poszły jak masło :) . Dzisiaj za dużo nie zdziałam :( wczoraj zarwałem dzień.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4326
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Postautor: S3ci0r » 20 paź 2015, 11:12

zdejmuj głowicę bo jestem ciekaw czy to tylko uszczelka :P jak już rozpiąłeś rozrzad to zobacz czy nie cieknie z uszczelniacza wału pod tą tą podkładką metalową co jest pod kołem zębatym.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 222
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Postautor: Solar » 20 paź 2015, 11:20

S3ci0r pisze:zdejmuj głowicę bo jestem ciekaw czy to tylko uszczelka

Obyś nie wykrakał ;) .
Dzisiaj mam niestety taki dzień, że może dopiero o 22-iej będe mógł coś zrobić. Ciężko bez fury ...i takie tam...

S3ci0r pisze:jak już rozpiąłeś rozrzad to zobacz czy nie cieknie z uszczelniacza wału pod tą tą podkładką metalową co jest pod kołem zębatym.

Wczoraj niczego niepokojącego nie zauważyłem, ale zbytnio nie szukałem tam ... tam też moze być przeciek?, - jak głowica walnięta?.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4326
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Postautor: S3ci0r » 20 paź 2015, 14:22

nie, po prostu masz już to rozebrane i wymiana będzie łatwa, więc jak cieknie spod tego uszczelniacza to warto wymienić. tak samo zerknij na uszczelniacze wałków rozrzadu, jak są zaolejone to też można je wymienić :)
GG: 3022309



PMC Team Polska

RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 222
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Postautor: Solar » 20 paź 2015, 15:39

Teraz dopiero skumałem, że mówiłeś o uszczelniaczu wału korbowego, trochę mam zajob dzisiaj i tak z doskoku dochodzę do kompa. Raczej dzisiejszy dzień stracony :( , nie ma mnie kto zastąpić, ludziska nie rozumieją, że Ess w garazu czeka....
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4326
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Postautor: S3ci0r » 20 paź 2015, 16:32

jakby ci się udało wykręcić śruby kolektora wydechowego z głowicy (mała nasadka torx, chyba E7 z tego co pamiętam) to kup w ciastoramie odrdzewiacz do stali (kwas fosforowy) i wymocz w nim te śrubki i nakrętki przez kilka godzin albo i nawet 1 dzień, później szczotka na wiertarce i oczyść je z luźnego syfu co został. przy wkręcaniu ich z powrotem w głowice daj troszkę smaru miedzianego na gwint śruby, to samo przy przykręcaniu kolektora nakrętkami, smar pod gwint nakrętek i dokręcasz. dzięki temu w przyszłości gdyby coś się stało i trzeba by było odkręcić te elementy, to na pewno nie będzie żadnego problemu z ich ruszeniem. ja u siebie tak zrobiłem i jak po 2 latach przyszło mi wymieniać silnik to nie miałem żadnego problemu z odkręceniem, poszło jak gorący nóż w masło :)
GG: 3022309



PMC Team Polska

RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21018
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 20 paź 2015, 18:26

Jak juz zwalacie głowice to kupić i wymienić uszczelniacze zaworów - będzie spokój na następne 20 lat
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Solar
Posty: 222
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Postautor: Solar » 20 paź 2015, 19:08

Mam cortanin to też chyba niezły odrdzewiacz, o smarze też pamiętałem, ale dzięki za przypomnienie.
Jamszoł powiem Ci, ze też chodziło mi to po głowie ale raczej nie dam rady, już bardziej chodzi o czas ...chociaż prześpię się z tym...

Mam głowicę na wierzchu, na moje oko za bardzo nie widać walnięcia uszczelki (poza jednym drobiazgiem na fotce, - pęknięcie metalwego oringu na styku z cylindrem) ale w cylindrze 1-szym jest woda. Może coś wypatrzycie fachowym okiem.
Czekam na opinie i sugestie. Z góry dzięki bardzo.
http://fotowrzut.pl/448B2D03QW
http://fotowrzut.pl/NH6TGL89WS
http://fotowrzut.pl/8Y3W25O4WT
http://fotowrzut.pl/FYB3KFN7TT
http://fotowrzut.pl/CPHWP9Z1B5
http://fotowrzut.pl/CIJ6QR1WN4

Ostatnią zakładaną uszczelkę w Daci jakieś 20 wiosen temu (czy wcześniej w Syrence) smarowałem olejem, teraz nowoczesna techonolgia wyklucza chyba takie "ulepszenia"?.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21018
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 20 paź 2015, 19:39

nie dawaj nic do klejenia
Nie otwieraj uszczelki zanim nie zabierzesz się za składanie
Uszczelka ma nałożony sylikon i ten Ci wyschnie zanim ją założysz
Co do uszczelniaczy - przemyśl bo jak się okaże na 500 km czy 1000 , że Ci któraś strzeli to robota od nowa
Oczywiście kup też komplet nowych śrub do głowicy
Nie jest to duży wydatek a przynajmniej będziesz mógł dokręcić z taką siłą jak się powinno
Na starych taka siła będzie za mała i może Ci wysrać uszczelke za pare tygodni
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4326
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Postautor: S3ci0r » 20 paź 2015, 19:48

wątpię aby blok pękł, prędzej głowica w co też wątpię, ale na wszelki wypadek możesz dać do sprawdzenia szczelności, albo przynajmniej zapytaj jakie koszta, jak tanio to dla świętego spokoju i lekkiego snu bym oddał na sprawdzenie. śruby można by było wymienić, co prawda producent podaje że można ich użyć 3-krotnie, ale po tylu latach i warunkach w jakich one pracują może lepiej dać nowe. swoją drogą jak chcesz to auto mieć na rok a później się go pozbyć to nie wiem czy jest sens dawać nowe śruby (koszta rosną). musisz sobie przekalkulować i przemyśleć wszystko ;)

Jamszoł, przecież klucz wskazuje ci siłę z jaką dokręca się śrubę a nie śruba, nawet jak będzie trochę rozciągnięta to i tak kluczem dociągniesz do właściwego
GG: 3022309



PMC Team Polska

RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21018
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 20 paź 2015, 19:59

S3ci0r pisze:producent podaje że można ich użyć 3-krotnie

Chyba producent śrub
Bo w instrukcji napraw było , że wymieniamy zawsze przy odkręcaniu głowicy
Śruby są tanie - więc warto

S3ci0r, stara śruba daje większy opór - i w rezultacie dociągniesz ją słabiej przy tych samych niutonometrach na kluczu
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12624
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontaktowanie:

Postautor: Yagr » 20 paź 2015, 20:22

Jamszoł pisze:Chyba producent śrub
Jurek, wiesz że gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie :D Nowe śruby ford zalecał do 8V do zeteca jest tak jak szczypiorek napisał ;)
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Elchingen/Neresheim
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Postautor: iglaxr3i » 20 paź 2015, 21:00

Uszczelke szlak trafił .pordzewiała na godzinie 7 ,nie wiem które to foto ,....
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21018
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 20 paź 2015, 21:37

Już sie nie ozywam - Wy znacie się lepiej na mechanice pojazdowej
Ja jestem laikiem
Tylko nie płakać jak sie silnik wysra
Solar - gdy będziesz przykręcał głowicę - sprawdź czy w otworach na śruby w bloku , nie ma oleju /wody czy czegoś innego , czym myty był blok / silnik
Bo może rozsadzić blok
Skończyłem
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 19705
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontaktowanie:

Postautor: WieSiu » 20 paź 2015, 22:41

Jamszol, ale to nie my wymyslamy a producent, a on to chyba wie najlepiej :D
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Windstar 3.0 148KM LPG 1997
Kymco Super 9 LC 2011

x Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Wróć do „Silnik benzynowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości