[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Zdejmie głowice i popatrzy :p
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

WieSiu pisze:Zdejmie głowice i popatrzy
E no Wiesiu może komuż leży odłogiem w garażu, albo w kredensie ;) ? .
taki bloczek z 1.6 .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

a w głowicy jest ten otwór? czy tylko w bloku jest zaślepiony
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

W głowicy jest a w bloku zaślepiony.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

a jak ta robota wygląda? jakby to było fabrycznie zaślepione? bo może być tak że po prostu w bloku 1.6 nie wiercili w tym miejscu otworu.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

W tym miejscu materiał jest miększy, anizeli blok silnika, da się skrobać ostrym narzędziem
( po bloku się ślizga) obstawiałbym, że raczej otwór był ale jest profesjonalnie zaślepiony, nie jest to przypadkowe wypełnienie.... ten silnik nie był nigdy otwierany.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar, jak wkręcasz śruby a w otworach w które wkręcasz będzie olej czy inny płyn to wkręcając będziesz zwiększał cisnienie oleju/płynu
Dokręcając śrubę do oporu (w zależności ile tego tam jest nalane) - ściśniesz olej , uzyskując nawet kika set atmosfer , co może spowodować pęknięcie bloku w tym miejscu
Odessaj to zanim zaczniesz wkręcać śruby
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

polecam taką końcówkę do kompresora, o ile masz kompresor albo dostęp do niego.
Obrazek

sam tak robiłem i to jest dosłownie 30sek jak gniazda są wyczyszczone :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tylko osłoń oczy lub przynajmniej nie podglądaj w trakcie przedmuchiwania :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jamszoł pisze:Dokręcając śrubę do oporu (w zależności ile tego tam jest nalane) - ściśniesz olej , uzyskując nawet kika set atmosfer ,
To mała bomba mogła by być z tego, - dzięki :) .
Mam kompresor, jak też ten pistolet ( bez lancy ) ale niestety nie na miejscu :( .

Pozostaje teściowa ;), dam tej francy słomki do napojów i niech ciągnie , - hehehe.

Na poważnie - jakoś będę musiał odessać, odsaczyć. Dzisiaj kolejny dzień stracony, ale jutro ostatecznie składam to swoje pieścidełko ;) .

[ Dodano: Czw 22 Paź, 2015 ]
Macie koledzy może "przeliczone" na Nm 3-ci etap dokręcania głowicy tj. te 90-120 st, na koniec ile to wyjdzie na kluczu dynamometrycznym, ?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

weź sobie kup takie ściereczki, coś jak ręczniki papierowe tylko że z takiej jakby tkaniny:
Obrazek

wpychasz to do gniazda jakimś śrubokrętem czy czymś, zostawiasz na trochę żeby wsiąknęło i wyciągasz. potem do środka nalewasz rozcieńczalnika ekstrakcyjnego i powtarzasz czynność ze ściereczką i tak do momentu aż ściereczka nie będzie się brudzić od oleju. oczywiście za każdym razem po wyciągnięciu brudnej ściereczki nalewasz świeżą porcję rozcieńczalnika. wtedy masz pewność że będzie ok.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Zobacz kolego czy w wkł albo w instrukcji do uszczelki nie ma w Nm. Rozne zrodla roznie podaja choc 90st czy 120 to nie tragedia :P co innego jak chyba w nexii widzialem 70st :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

cidzej, w kadecie było 3 rundy po 60 stopni a nexia to kadett
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Ok. wyczyszczę gniazda.
Ten moment ostateczny (obrót 90-120) chciałem po to , aby potwierdzić na koniec, czy wszystkie śruby tak samo trzymają - potwierdziło by się czy stare śruby równo ciągną .... koledzy tj. wcześnieje sugestie, aby wrzucić nowe.
Taka mała doktoryzacja...na koniec aliansu z Ess-em ;) .
Szczypior Ty masz wszystko obczaskane :), nawet takie ściereczki - niejeden gabinet aborcyjny nie ma takiego sporzętu ;) .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Jestem swiezo po kompletnej rozbiorce silnika i wymiane silnika w swoim aucie wiec pamietam wiele :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ