[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

Post autor: Solar »

Czeka mnie chyba wymiana uszczelki głowicy, zetec 1.6, 16V, 90 KM, 1997r.,
Nie mogę znaleźć na forum opisu, :(
Nie pali na 1 cylinder, na tłoku płyn chłodzący.
Z góry dziękuję za wszelkie porady i sugestie.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2015, 01:11 przez Solar, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak napisalem w innym temacie - uderz do kolegi kudlatego on rozbiera cabsa po wypadku z takim silnikiem w dobrym stanie - to zapewne bedzie najtansza i najprostsza opcja
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

jesli mogę doradzić to polecam silnik od kudłatego. auto do końca swoich dni jeździło bez błedu na kompie, silnik ładnie pracował. u ciebie jak padła uszczelka pod głowicą to wypadałoby też wymienić od razu pierścienie, bo one jak dostają temp to robią się mega plastikowe.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Napisałem do Kudłatego priva, ale jakoś wymiana silnika mi nie leży :( tj. nie zrobię tego sam, silnik też będzie zapewne wiekowy jak mój Ess. Najpierw zobaczę jak to w kosztach wyjdzie ;) .
Na każdym cylindrze mam 14 bar, więc pierścienie może jeszcze by popracowały trochę ;) .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Z privem coś ci nie wyszło bo nie mam.
Co do silnika. Wiekowy owszem- 1996. Ale pracował idealnie. Zalany pełnym syntetykiem zbyt wiele go nie brał
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

S3ci0r pisze:jesli mogę doradzić to polecam silnik od kudłatego. auto do końca swoich dni jeździło bez błedu na kompie, silnik ładnie pracował. u ciebie jak padła uszczelka pod głowicą to wypadałoby też wymienić od razu pierścienie, bo one jak dostają temp to robią się mega plastikowe.
Czyli po kazdym odpaleniu i zagrzaniu silnika do temp pracy powinismy ,zgasic silnik ,wymienic pierscienie a potem znowu odpalic i zgasic i tak w kółko ,to kiedy by była jazda ,bo nie chwytam twojego myslenia.......?
:mikolaj:
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Kudłaty_EZG pisze:Z privem coś ci nie wyszło bo nie mam.
Przed chwilą wysłałem ponownego priva.

Ja też do końca nie zrozumiałem o co chodzi z tym przegrzewaniem pierścieni :( .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Seciorowi chodziło o przegrzanie w skutek braku płynu, ale jezeli się nie ugotował to tylko planowanie głowicy, uszczelka i rozrząd i po temacie
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Planowanie chyba wtedy jak się wykrzywiła po przegrzaniu, czy też z definicji za każdym zdjęciem głowicy?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Powinno sie za kazdym razem zwlaszcza po wypluciu uszczelki
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

harnasiowy, no raczej nie planowanie ale tylko tzw "zabielenie" ;) Planowanie to zawsze zebranie jakiejś tam części materiału bo się to robi na maszynie, jeśli coś już było wcześniej robione z głowicą to może się okazać że za dużo nie zostało marginesu. To "zabielenie" to tylko oczyszczenie całej powierzchni głowicy na płycie traserskiej tak aby całość była w czystym metalu. Ale tak się robiło lata temu, teraz może i robią to na tej samej maszynie co planowanie??
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Moja głowica jest dziewicza, od nowości nie ruszana. Skoro wczoraj wyłapałem ten defekt (nierówna praca+dymienie na biało+ płyn na tłoku) może wystarczy dobrze oczyścić ;)
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Solar, jeśli nigdy nie ściągana to daj do autoszlifu na planowanie i sprawdzenie szczelności. No chyba że się decydujesz na opcję ze szczypiorem to szkoda kasy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jakoś czarno to widzę :( , wymiana silnika...starego...potem może rozrząd itd..., na swoim rozrządzie mam przejechane 40 tys., pompa wody 3 miesiące.

Jak się dzisiaj w^^^^^wie to teściowej zrobię wejście smoka ...na kasę i kupię furę ;) , jeszcze mi wisi za posag .....heheheh + odsetki za kilkadziesiąt lat....
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Jak sciagniesz glowice to i tak rozrzad musisz zmienic. Yagr, o zabielenie mi chodzilo, potocznie szlif
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
ODPOWIEDZ