[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Solar pisze:osłonę przegubu wymianiałeś na warsztacie ???
Też bym wymieniał na warsztacie, nawet olej ostatnio wymieniam na warsztacie, bo jak mam złazić w kanał, upieprzyć się po łokcie, to nie jest to dla mnie warte 30zł które weźmie mechanik a ja sobie popatrzę.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2640
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

ale fajny temat się z tego zrobił :mrgreen:
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

jk1978 pisze:gdybyś był mechanikiem i miał mi doradzać to byłbyś ostatnią osobą której bym cię posłuchał.
i vice versa.
Amen
S3ci0r pisze:bierzesz klucze w łapska i rozbierasz silnik
let's go --> :)
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Solar pisze:byłbyś już dzisiaj schlany na moje konto :) .
No taaak, ale na nowy pasek to nie ma :lol: :cool:
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jaszczur pisze:No taaak, ale na nowy pasek to nie ma
Przed chwilą okazał się moim oczom paseczek - nówka pewex dolar pięćdziesiąt ;) .
Po godzinie walki mam rozrząd na wierzchu i 1-szy problem. Na obudowie miski olejowej są dwa nacięcia wzdłużne ok. 4mm różnicy między nimi (cecha do ustawienia koła) ale na kole zębatym z wału głównego nie ma żadnych pkt odniesienia :( .

Może jakieś koło ratunkowe, telefon do przyjaciela.... ;)
Następnie jak zaznaczyć położenie kół zębatych wałków rozrządu. Coś słyszłem o unieruchomieniu wałków za pomocą płaskownika ??? .
Ponieważ rozrząd był robiony 40 tys. km temu są znaki na kołach zębatych (biały pisak) ale w żaden sposób nie współgrają ze sobą tj. jeden naprzeciw drugiego w obu kołach itd...
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Z drugiej strony głowicy masz wycięcie płaskownik wejdzie tylko w jednej pozycji

Obrazek
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

harnasiowy pisze:Z drugiej strony głowicy masz wycięcie płaskownik wejdzie tylko w jednej pozycji
Ale te wałki muszę chyba zdemontować przy wyciąganiu głowicy?. Teraz najważniejszwe jak zaznaczyć ustawienie wału korbowego w stosunku do rozrządu.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

szczotka druciana na wiertarkę jedziesz po krawędziach koła pasowego aż ukażą się małe rowki
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

S3ci0r pisze:szczotka druciana na wiertarkę jedziesz po krawędziach koła pasowego aż ukażą się małe rowki
Koła pasowego, nie zębatego na którym jest pasek? (tam też mam białe znaczniki z pisaka). Koło pasowe musiałem ściągnąć, aby ukazały się nacięcia na obudowie miski olejowej.
Mówimy o tym samym silniku?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

rozrząd ustawia sie na znaki na kole pasowym a nie na kole zebatym ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Można też użyć do tego specjalnej blokady wału wkręcanej w blok, ale kolegi nie podejrzewam o to że takową posiada, poza tym można sobie poradzić bez niej (j/w).
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Zaraz idę dalej walczyć, jeszcz 1h temu dałbym głowę sobie obciąć że na kole pasowym nie ma znaków ;)
Jaszczur, oj Ty mnie podejrzewasz o taki profesjonalizm, nie nie mam ;)

Znajdę znaki na kole pasowym, pokryją się ze znacznikiem na misce, - to oznacza, że cylinder 1-4 jest w gmp i jak teraz zaznaczyć położenie kół zębatych wałków rozrządu?.
Po cholerę zatem przy wymianie rozrządu mechanik robił znaczniki białym flamastrem na małym kole zębatym (wał korbowy) paska rozrządu ?.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Nie zaznaczasz położenia kół zębatych. Blokujesz wałki.
A mechanik robił znaki bo pewnie też nie mógł znaleźć znacznika. W ogóle zmiana rozrządu "na flamaster" itp. znaki to powszechna praktyka polskich mechaników.
U siebie jak zmieniałem rozrząd w tdci, to takich znaków miałem kilkanaście; żaden nie pokrywał się prawidłowo z blokadami...
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jaszczur pisze:Nie zaznaczasz położenia kół zębatych. Blokujesz wałki.
ok.
W załączeniu fotka z koła pasowego: znacznik nr 2 powinien pokryć się z cechą na misce olejowej, ale jej tam nie ma :( . Tłoki 1 i 4 w gmp, co jest grane? .
http://fotowrzut.pl/2L9MOHH4ZT
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

pw Solar,
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ODPOWIEDZ