[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar pisze:Macie koledzy może "przeliczone" na Nm 3-ci etap dokręcania głowicy tj. te 90-120 st, na koniec ile to wyjdzie na kluczu dynamometrycznym, ?
Podjedź no do jakiego sklepu i se kup - bez przeliczania :razz:
Przyda się nie raz a kosztuje grosze
http://tooles.pl/katomierz-klucza-dynam ... AiWo8P8HAQ

Oczywiście podałem przykład - pierwszy lepszy co mi wlazł w oko na necie :d
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Przed chwilą wróciłem, zaraz ide składać, mam nadzieję , że za parę godzin uslyszę melodyjny glos mojego Essa ;
Jamszoł dzięki, nie znałem tego sprzętu wczesniej.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2015, 23:08 przez Solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar, powodzenia
Napisz co i jak - jak skończysz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Chłopaki - yes, yes,yes ---> chodzi jak laleczka. Wyszło na to, że daję sie za rękę prowadzić.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Na ostatnim etapie nie było żadnych niespodzianek.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Gratulacje :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

wiedziałem że sobie poradzisz, teraz powiedz jaki był całkowity koszt napraw :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Uszczelka pod głowicę -70, uszczelka pod klawiaturę 45, uszczelka po kolektor wydechowy -15.
Jeśli teraz 1h w tym grajdołku zwanym Polską ma mieć min. 12 zł./ to udział mojej pracy oceniam.... a zresztą sam sobie nie będe fakturował ...heheheheh.
Jeszcze raz dzięki bardzo za pomoc i poświęcony czas.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar, ZUCH chłopak :d
Wiedziałem , że nie wyjdzie Ci z tego helikopter :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze: Wiedziałem , że nie wyjdzie Ci z tego helikopter :mrgreen:
a szkoda... :/
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Proponuje dopisac do nazwy tematu: wymiana uszczelki pod glowica, bedzie dla potomnych :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zmienione. szkoda tylko ze czesc info poszlo po pw
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

To info dotyczylo rozrzadu i jego ustawienia, a doklanie kolega myslal ze ta blokade trzeba zalozyc przy rozpinaniu a jak wiadomo rozrzad mozna rozpiac w dowolnej pozycji i pozniej spokojnie obracac walem bo zawory zawsze sie ustawia w pozycji zamknietej.


Dodatkowo proponuje skladac uszczelke pokrywy zaworow na mase uszczelniajaca elring dirko szara (elastyczna), nawet jak dajemy nowa uszczelke, dzieki temu mamy pewnosc ze nic sie nie bedzie pocic.

Kolega mial jeszcze problem ze znalezieniem znaku do ustawienia rozrzadu na misce olejowej dla kola pasowego bo tak na prawde to nie jest zaden znak tylko laczenie z odlewu (wypukly rant/rowek/spaw)

Ustawiajac prawidlowo rozrzad nalezy przed napieciem paska poluzowac kola od walkow rozrzadu tak aby swobodnie sie obracaly, nastepnie nalezy napiac pasek i dopiero wtedy dokrecic kola odpowiednim momentem. Dzieki temu rozrzad na pewno bedzie do rze ustawiony i po kontrolnych dwoch obrotach walu korbowego znaki beda sie pokrywac ze soba.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Właśnie tak jak pisze Szczypior, byłem przyzwyczajony do tego, że znaki na kole pokrywają się z podobnym nacięciem na obudowie i tutaj poległem bo go nie ma, nie wpadłbym na to, że rant obudowy miski jest znakiem. No i z tymi wałkami a raczej blokadą :( , teraz to się śmieje z tego jak się w Essie ustwia rozrząd, tylko trzeba ściągnąć pokrywę wałków, nie kumałem tego dlaczego znaki na pasku ( mechanik zrobił przy wymianie rozrządu) w żaden sposób nie pokrywają się logicznie. Teraz wiem ze najpierw zrobił znaki mazakiem a potem mimo to ustawiał płytką wałki i znaki mu się rozjechały.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2015, 10:48 przez Solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Solar pisze:Czy otwór zaznaczony na fotkach jest celowo zaślepiony?. Wygląda jakby był zaklejony klejem metalowym czy coś w tym stylu. W każdym bądź razie otwór w uszczelce na niego jest.
http://fotowrzut.pl/5QTQ3FONTO
http://fotowrzut.pl/RUMM9V3ZLN
Tak swoją drogą na tych zdjęciach widać trochę jakiegoś syfu w cylindrach, pewnie po czyszczeniu bloku po pozostałościach starej uszczelki - miejmy nadzieję że do cylindrów nie wleciało nic na tyle, żeby porysować gładzie/uszkodzić pierścienie, i żeby za jakiś czas nie powstał wątek pt. "escort bierze olej i kopci". ;)
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jaszczur pisze:miejmy nadzieję że do cylindrów nie wleciało nic na tyle, żeby porysować gładzie/uszkodzić pierścienie
Wydmuchane zostało jak uda dziewicy orleańskiej przed założeniem pasa cnoty :) .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
ODPOWIEDZ