[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

najlepiej to on wie jak ściągnąć od użytkowników jak najwięcej kasy
Jakoś nikt nie mówi o tym , że przykrecając koła starymi przeciągnietymi nakrętkami dokręcamy mocniej bo gwint daje duży opór i , żeby koło dokręcic na cacy - dokręcamy mocniej
Jeśli stary gwint daje opór na pokonanie którego tracimy 10 Nm to o te 10 Nm przykręcimy słabiej śrube czy nakretke
Głowica ma dość dużawe przeciążenia a stare sruby dają duży opór
Chyba , że ktoś do oporu dokręci śruby rękoma - wtedy śruba na bank nie jest przeciągnięta
Należy jednak pamiętać , że ta śruba pracowała ładnych kilka lat i ma dawno dość
Jeśli coś wymaga dokręcenia z siła np. 120Nm a sruba nam zabierze 10 czy 20 Nm to to coś dokręcimy faktycznie na 100- 110 Nm - mimo , że na kluczu mamy - 120 Nm

Producent doskonale o tym wie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Jamszoł, nie kumam tego, jak coś co dkręcasz momentem 120Nm moze byc dokrecone 110Nm? jakoś mi sieto logicznie nie zbiega ze sobą. wydaje mi sie że problem nie lezy w prawdziwości tej tezy tylko w sposobie jest wytłumaczenia, ale do tego tematu możemy wrócić na zlocie :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie wiem co tu jest do skumania bo sie na tym nie znam (jakas inzynieria materialowa ??) ale prawda jest taka, ze jak mi mechanior (starej daty) z forda (dorabiajacy po godzinach po garazach) robil starego esa to uparl sie, ze jak mu nie zalatwie nowch srub to mi wachaczy nie wymieni, bo oryginalne sruby sa "przeciagane" i nie wolno ponownie ich użyć. tak tez podobno zaleca ford (?)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

no a jak wymieniałem wahacze to dałem stare śruby i do tej pory żyją, a już 2 razy były odkręcane więc to jest troszkę na wyrost wg mnie. przeciągane to dopiero jak dokręci się je za mocno, a nie tak jak być powinno
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jamszoł pisze:nie dawaj nic do klejenia
Oki.
S3ci0r pisze:jak chcesz to auto mieć na rok a później się go pozbyć
Max. 3-4 miesiące :( , praktycznie już się rozglądam za furą.
iglaxr3i pisze:Uszczelke szlak trafił .pordzewiała na godzinie 7 ,nie wiem które to foto ,....
Ja tego właśnie nie widzę, a nie powinien być przerwany obwód???
Jamszoł pisze:Solar - gdy będziesz przykręcał głowicę - sprawdź czy w otworach na śruby w bloku , nie ma oleju
Jest :(
Zobaczę jak będą na miejscu śruby to dla spokoju duszy kupię ;)
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

po co to robic jak auto i tak 3-4 miesiace tylko ma wytrzymac ? szkoda pieniedzy,auto na zlom oddac, 600-700zl dostaniesz, oszczedzisz na naprawie ze 200zl, razem juz masz moze 900zl. A czas z naprawy przeznacz na poszukiwanie nowego auta. To jest bezsensu naprawa, juz lepiej bylo jezdzic na 3 cylindrach i czekac az silnik calkiem padnie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Wiesiu może masz rację, może też takie wyzwanie na koniec przygody z eskortem ( 4-tym zresztą) czy podołam ? ;) .
Niedawno córka kupowała samochod, szukaliśmy 3 m-ce., na ten czas potrzebna fura, wiesz na 3-ch garkach mógłbym jeździć 3 tyg. albo 3 dni. Mam 2 młodych chłopaków z sąsiedztwie i chyba im go daruję, + worek zapasu, jakoś nie mam serca jechać z nim na szrot..... takie tam sentymenty...
Przed chwilą odebrałem uszczelkę głowicy reinza i kurcze dwa ząbki - za cienka, musze czekać aż ściągną z jednym, głowica poszła do sprawdzenia, facet dzwoni i twierdzi, że jest idealnie prosta :) , mają sprawdzić szczelność.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

czy ja wiem czy ta grubość jest aż tak istotna, jak jest cieńsza to lepiej bo się silnik dopręży :P a tak swoja drogą to jak ma to działać przez 3-4 miesiące to ja bym po prostu wymienił samą uszczelkę i nic poza nią, poskładałbym to na starych śrubach i robił to generalnie jak najmniejszym kosztem.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

S3ci0r pisze:ak swoja drogą to jak ma to działać przez 3-4 miesiące to ja bym po prostu wymienił samą uszczelkę i nic poza nią,
Tak też zrobię, uszczelka pod głowicę+pod klawiaturę bo się popruła, była klejona wcześniej, no i chyba pod kolektor wydechowy-metalowa, chociaz tej nic nie dolega ;)
Głowica szczelna i prosta :)
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ile by cie kosztowała uszczelka pod wydechowy?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

mam już kupioną :)
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

szkoda, bo myślałem że pozbędę się swojej bo już 2 lata leży w szafie, a cena na pewno byłaby atrakcyjniejsza :D
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Chyba 13-15 zł., ale nie jestem pewien, bo jeszcze nie zapłaciłem ;) . Zapomniełem wczoraj zapytać ( szkoda, ze wcześniej nie dałeś znać) ja dlatego pisałem o niej bo ta wyciągnięta wygląda jak nówka.
Czy otwór zaznaczony na fotkach jest celowo zaślepiony?. Wygląda jakby był zaklejony klejem metalowym czy coś w tym stylu. W każdym bądź razie otwór w uszczelce na niego jest.
http://fotowrzut.pl/5QTQ3FONTO
http://fotowrzut.pl/RUMM9V3ZLN
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

w bloku od 2.0 jest ten otwór, pytanie czy powinien być też w bloku od 1.6?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

S3ci0r pisze:w bloku od 2.0 jest ten otwór, pytanie czy powinien być też w bloku od 1.6?
Dziwna sprawa z tym otworem, bo na uszczelce w miejscu do niego przylegającym jest
ślad po wodzie, zakamienieniu itd. ale to jest ewidentnie zaślepione korkiem metalowym czy czymś go przypominającym.
Może któryś z kolegów od silnika 1.6 rzuci okiem ;) .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
ODPOWIEDZ