Silnik 1.3i chyba padł.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Silnik 1.3i chyba padł.

Post autor: robertford » 20 lip 2015, 21:19

Nie wiem czy był już taki temat. Jeżeli był to przepraszam, ale potrzebuję pilnej informacji. A mianowicie czy silnik 1.3i ma rozrząd bezkolizyjny w przypadku zerwania łańcucha rozrządu czy może jest już po rybkach. Proszę o odpowiedź.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12797
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 20 lip 2015, 21:25

robertford, zerwać łańcuch to trzeba umieć... :/ Przykra sprawa ale ja ci w tym temacie nie pomogę - nawet chyba nie siedziałem w essie z takim motorkiem... ALe wg. mnie przy obecnych cenach kompletnych silników nie ma co kombinować z naprawą tylko wrzucić inny...
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 20 lip 2015, 21:29

Yagr to z innej beczki. Kolega kręci rozrusznikiem, ja patrzę na klawiaturę przy zdjętym korku wlewu oleju i nie widzę aby klawiatura podczas kręcenia silnikiem pracowała, czyli może to świadczyć o zerwanym łańcuchu prawda?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Elchingen/Neresheim
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i » 20 lip 2015, 21:31

Tak ,prawda ,i raczej jak zerwał łancuch to pokrzywił zawory,a tak mimo chode siema po długim czasie nie bytu.
:mikolaj:

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12797
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 20 lip 2015, 21:34

robertford, przy zerwanym juz samo kręcenie rozrusznikiem idzie jakos tak bardzo lekko. Ale chyba faktycznie poszedł rozrząd, bo wszystkie popychacze raczej naraz nie padły...
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 20 lip 2015, 21:35

No witam. Teraz nie wiem właśnie czy kolizyjny rozrząd czy bezkolizyjny. Kontaktowałem się z WieSiem telefonicznie i mówił że chyba bezkolizyjny, ale na 100% nie wie dla tego założyłem ten temat. Nie wiem co mam robić. Jeżeli pokrzywiło zawory to auto muszę sprzedać za grosze bo nie opłaca się go naprawiać. A szkoda mi go bo z zewnątrz jest jeszcze ładne.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12797
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 20 lip 2015, 21:38

robertford, to wsadź inny "słupek" przełóż osprzęt i hulaj dalej - ceny naprawdę są przystępne http://allegro.pl/silniki-kompletne-ben ... t-1-1-0629
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 20 lip 2015, 21:44

Tak właśnie Yagr widzę.Taki jak do mnie to około 400-500 zeta, plus wymiana ( bo z kompresorem ) i nie wiem czy gra warta świeczki, bo całe auto jest tyle warte.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12797
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: Yagr » 20 lip 2015, 21:52

robertford, przecież słupek i głowica we wszystkicj 1,3 takie same (chyba?)- osprzęt je różni. Nie musisz szukać idealnie takiego jak masz bo osprzęt i tak zostawiasz swój. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę...
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"

Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Elchingen/Neresheim
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i » 20 lip 2015, 21:56

Ej ej ,ale wolniej po co słupek od razu ,jesli dostały to zawory (czytaj głowica ) ,a moze akurat łancuch sie rozpioł na górze i wszystkie popychacze przed ruchem cyklu sie pozamykały ,wiec moze wsytarczy tylko nowy rozrzad wpiac ,ale to trzeba sie upewnic sciagajac głowice niestety.
:mikolaj:

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21156
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 20 lip 2015, 22:29

Nie jestem pewny czy łańcuch sie zerwal czy nie strzeloła zebatka
Ja bym raczej na zebatke postawil
Jesli kolizyjny to oprócz popychaczy mogły pójsc tloki
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
lukasrs
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2012, 08:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: lukasrs » 20 lip 2015, 23:21

Też jestem zdania że łańcucha raczej nie zerwało...ale taki motor za 2 stówki na każdym szrocie kupisz.
Escort RS2000 LIGHT
Astra GSI 16v rally sprzedana
focus tddi
zbieram na evo9 :)

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 21 lip 2015, 08:40

Ale dalej nie wiem czy silnik kolizyjny czy nie.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21156
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł » 21 lip 2015, 10:03

robertford, zawsze możesz maila do aso - jeśli tu sie nie dowiesz
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford » 21 lip 2015, 10:46

ok dzięki za podpowiedź.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT

Zablokowany