Sprzęgło Escort Mk7 1.3 Endura E

Moderator: Moderatorzy

flash12345
Posty: 3
Rejestracja: 12 sty 2015, 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło Escort Mk7 1.3 Endura E

Postautor: flash12345 » 12 sty 2015, 20:53

Witam. Mam problem. W moim essim skończyło się sprzęgło wpadł pedał i koniec jazdy. W zeszłym tygodniu zamówłem zestaw sprzęgła i po dwóch dniach kurier przywiózł przesyłkę. Jeszcze tego samego dnia zabrałem się za demontaż skrzyni i niby wszystko fajnie zdjąłem docisk ,tarcze i łożysko. Otwieram zestaw i na pierszy rzut oka wszystko gra. Docisk delikatnie różnił się tzn te słoneczkoprzy otworze na wałek ma proste brzegi a stary docisk takie lekko wypukłe ale mysle sobie tak ,że widocznie inny producent to tak musi być. Wyciagam z pudełka łozysko i tu zaczyna się problem. Nie pasuje otwór i ni jak nie da się tego założyć. Zdenerwowałem się i po przyjściu do domu zwrot towaru. Zadzwoniłem do innego sklepu podałem panu datę produkcji samochodu, rodzaj silnika ,pojemność itd oraz opisałem o jaki zestaw i zjakim łożyskiem ma być. Facet coś poklikał i znalazł. To na pewno ten zestaw i musi pasować. Doszła paczka zaglądam i niby kszałt łożyska podobny ale dziura nie ta bo znów za mała. Proszę o pomoc kogoś kto miał z tym silnikiem do czynienia. Mam ten zestaw który przyszedł i zastanawiam się czy gdybym kupił łozysko nowe czy da się to spasować ponieważ jak wyżej i tu słoneczko się różni delikatnie i nie wiem czy z innym łożyskiem docisk będzie współgrać. Gdyby z jakiegoś powodu nie było zdjęć w załącznikach to podaję linki w kolejności nowe sprzęgło oraz stare sprzęgło. Powiedzcie mi jeśli jest tu ktoś mądrzejszy ode mnie w tym temacie czy to będzie się dało połączyć.Nowe Stare Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam,
Załączniki
DSC_0001.jpg
Moje łożysko
photo-34cd62c8-e9dd-424d-8e96-c224ab1c5bb5-for_zoom.jpg
zestaw który kupiłem
3000951023.jpg
moj stary docisk jest mniej więcej taki tzn. miejsce styku łożyska
photo-98a7f2c5-c94a-4f66-865f-dafe21dfa310-for_zoom.jpg
tak wygląda nowy docisk. Miejsce styku łożyska troszkę się różni od starego.
flash
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 12732
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1400
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontaktowanie:

Postautor: Yagr » 12 sty 2015, 21:11

flash12345, tak po mojemu to każdy z tych kompletów powinien do siebie pasować - to przecież komplety ;) a do essa można załadować całe mnóstwo sprzęgieł z tym że nie zawsze dostosowanych do obciążenia danego silnika, ale zamontować powinno się dać. Może źle to składasz? Próbowałeś dobrać wg nr oryginału, który wymontowałeś?
"Najważniejsza rzecz dla każdego państwa, żeby to państwo liczyło się w jakikolwiek sposób to to ile to państwo ma na swoim koncie miliardów dolarów. I to jest miarą ważności danego państwa a nie ile zginęło za Polskę, ile trupów." - Aleksander Tarnawski - cichociemny

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
flash12345
Posty: 3
Rejestracja: 12 sty 2015, 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: flash12345 » 13 sty 2015, 20:29

Już próbowałem szukać po orginale i np: docisk i tarcza niby są ok ale jednak trochę tedociski się różnią. Ford niezle namieszał. Próbowałem nawet po skrzyni po numerze ale też się okazuje ,że są trzy prawie identyczne pod tym samym numerem . Dziwna sprawa. jutro jeszcze będę miał Luka więc może te będzie dobre. Dzięki za pomoc, tematu nie zamykam więc czekam na dalsze podpowiedzi bo też nie wiadomo czy te luka bedzie dobre :)
flash
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Postautor: bodzio82 » 13 sty 2015, 21:40

Ja jak zmienialem sprzeglo to lozysko było zupelnie inne niz te co mnilem zalozone ale sie kapnołem ze troche inczej caly nowy zestaw wyglada i komplet od kompletu moze sie roznic nieznacznie wazne ze jest komplet wiec raczej pasowac musi ja kupilem LUK a stare mnialem sasch a lozysko ford chyba ze sie myle to juz dawno bylo hmm tak lozysko na bank ford a docisk sachs 90 procent,takze jak masz caly zestaw jak srednica tarczy i docisku taka sama otowry w tym samym miejscu to musi pasowac ,moim zdaniem zle cos skladasz
flash12345
Posty: 3
Rejestracja: 12 sty 2015, 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: flash12345 » 15 sty 2015, 01:50

Sprzęgło zrobione i już mogę jezdzić :) zakupiłem sobie LUKa i wszystko pasuje idealnie. Koszt 170 zł więc po oddaniu tych dwóch nieszczęsnych zestawów zamówionych wcześniej wychodzę na czysto więc cieszę się ,że tak to się skończyło. Łożyska faktycznie są różne i nie każde pasuje. Mają mniejszą lub większą średnicę otworu i nie każde da się założyc do skrzyni. Jak by ktoś się zabierał za wymianę takiego zestawu w Endura E to są prawdopodobnie 3 rodzaje skrzyni które co jakiś czas były pewnie delikatnie zmieniane i dlatego taki problem może się pojawić. Moje sprzęgło ma numerek 619 2370 00 a poszczególne częsci z zestawu to:
119 0114 10 Tarcza dociskowa sprzęgła
319 0044 16 Tarcza sprzęgła
500 0515 10 Łożysko oporowe

Być może komuś się przyda gdyby miał problem taki jak ja.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat zamykam. Gdyby ktoś jednak miał pytania to na PW.
flash
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21099
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontaktowanie:

Postautor: Jamszoł » 15 sty 2015, 19:01

Myślę , że temat można by pozostawić otwarty
Zawsze ktoś następny zapyta się tu a nie będzie otwierał następnego tematu
6.11.2010/28.08.2012_16.30


Jeżdżę wolno - bo mi wolno , zazwyczaj - jeśli o tym pamiętam

wszystkie moje wozy - http://www.polskajazda.pl/Profil/1679

Wróć do „Silnik benzynowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości