Brak iskry Ford Escort mk5 1.3

Moderator: Moderatorzy

kukuks

Brak iskry Ford Escort mk5 1.3

Post autor: kukuks »

Witam. Posiadam escorta mk5 z 91r. Silniczek 1.3. pb+lpg. Od piątku walczę z brakiem iskry. Świece nowe, przewody także. Wymieniłem cewkę i czujnik obrotów wału. Napięcie do cewki dochodzi. Nie mam już pomysłów co może być. Kontrolki świecą normalnie i wskasówka obrotów podnosi się przy próbie uruchomienia, silnik kręci, słychać pompę. Jeśli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Może cewka nie ma zasilania?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kukuks

Post autor: kukuks »

No właśnie napięcie do cewki dochodzi na środkowym pinie jest prawie 12V.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12697
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a masz pewnosc ze cewka jest sprawna?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kukuks

Post autor: kukuks »

Tak, nowiutka z zaufanego sklepu z częściami do Forda
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12697
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

tzn ze co? prad do cewki dochodzi a nie wychodzi? no cos tu nie gra :/
jak sprawdzales czy prad nie dochodzi do swiec?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kukuks

Post autor: kukuks »

No prąd dochodzi, cewka sprawna więc to chyba nie od tego ta iskra, dobrze rozumiem?

Przepraszam małe nieporozumienie, napięcie sprawdzane na kostce wchodzącej do cewki, na przewodach nie sprawdzałem bo są nowe.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12697
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

odepnij przewody od swiecy i niech ktos odpala a ty przyloz do silnika i bedziesz widzial czy jest iskra
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kukuks

Post autor: kukuks »

Napisałem, że nie ma iskry :)
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ale skąd wiesz że nie ma iskry jak:
kukuks pisze:na przewodach nie sprawdzałem bo są nowe.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
kukuks

Post autor: kukuks »

Jeszcze raz na spokojnie, chodziło mi o to że nie sprawdzałem napięcia na przewodach tylko na kostce od zasilania cewki. A iskre sprawdzałem bo walcze z nią od piątku.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Na przewodach zapłonowych to miernikiem zwykłym nie sprawdzisz niestety. Najlepiej by było podpiąć oscyloskop i sprawdzać każdy punkt, zaczynając od sygnałów na EDISie. Edis jest odpowiedzialny za układ zapłonowy przede wszystkim, ale bez pomiarów to można tylko wymieniać na farta.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
jaro
Posty: 1663
Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
Lokalizacja: Łambinowice
Pojemność: 1600
Rocznik: 1989
Generacja: MK4
Nadwozie: Cabrio

Post autor: jaro »

podmień Edis'a
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Niniejszym informuję tych co nie wiedzieli i tych co mają kia że w escort zasilanie 12v na cewce jest stale po zaplonie a dopiero sterowanie cewka następuje poprzez podanie masy na czarne przewody dochodzące do cewki.

[ Komentarz dodany przez: leszek: Pią 31 Paź, 2014 ]
cidzej pisze: tych co mają kia
buhhaaaa..... :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
kukuks

Post autor: kukuks »

Niestety, podmienilem Edisa ale to noe jest winowajca, juz nie mam pomyslow co to moze jesze byc :(
ODPOWIEDZ