Idealna kompresja, a mimo to bierze olej.

Moderator: Moderatorzy

Mecu

Idealna kompresja, a mimo to bierze olej.

Post autor: Mecu »

Witam, mam takie pytanko dotyczące samochodu mojego kolegi dokładnie Mondeo mk2 2,0 NGA samochód mimo idealnej kompresji po 14 atmosfer na każdym cylindrze łyka sobie około 500 ml na 10000km. Jak myślicie gdzie może leżeć problem ?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

może gdzieś jest wyciek ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dla mnie takie łykanie to nie łykanie :) stare auto to lubi sobie wypić :P nowe łykają a co dopiero stary ford
pewnie coś tam wycieka
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Mecu, to pytanie jest bez sensu, jakbys pytal ze lyka 0,5l na 1000km to tez by bylo jeszcze znosnie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

WieSiu, tak jak lodóweczka 4/1000km :DDD
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

na 1000 km do 0.8 l może łyknąć - przy silnikach 16 zaworowych
Mecu, jest OK
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

a ja jednak bym dokładnie oblukał silnik, może być mały wyciek który powoduje kapanie oleju tylko podczas jazdy np spod pokrywy zaworów przy kółkach wałków rozrządu, ta część pokrywy znajduje się pod pokrywą rozrządu więc nie widać co tam się dzieje a może sobie lecieć po obudowie albo bloku na dół i kapać. u mnie akurat tak było z powodu pękniętej uszczelki w efekcie czego olej kapał na kółka rozrządu które rozchlapywały olej na wszystkie strony
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

500ml na 10000km to nie jest nawet min-max na bagnecie między wymianami...
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

Mój w takim razie nie jest aż tak olejożerny :mrgreen: . Na 1000 km dolewam mu z pół litra. Większość wycieka sobie.
Escort Cabrio RS
Mikatt
Posty: 2
Rejestracja: 18 sty 2014, 16:05
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Mikatt »

Można wymienić uszczelniacze na zaworach:). Ewentualnie przed wymianą sprawdzić luz na prowadnicach:) Jak się będzie jeździło na krótkich odcinkach to tez oleju trochę może ubyć.
powered by N7A turbo :P
Awatar użytkownika
lukasrs
Posty: 173
Rejestracja: 06 gru 2012, 08:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: lukasrs »

Uszczelniacze sprawdź.zależy też od stylu jazdy :smile:
Escort RS2000 LIGHT
Astra GSI 16v rally sprzedana
focus tddi
zbieram na evo9 :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mecu, zadał pytanie - Wto 11 Mar, 2014
Możliwe , że sobie już z tym poradził a Wy sie niepotrzebnie produkujecie :mrgreen:
Swoją drogą kolega Mecu mógł by dać znać co wykombinował lub , że nic nie robił
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolega mecu to sie chyba juz dawno zawinal wiec nie liczylbym na to
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ostatnia wizyta: Wto 02 Wrz, 2014
Bardzo możliwe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ