Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: Yagr »

Stare silni - stare oleje - lało się to co można było dostać, superol też dawał radę ale trzeba pamiętać, że wymagania silników co do oleju w ciągu ostatnich 30 lat bardzo poszły w górę i to co służyło silnikowi dużego fiata wcale dobrze nie zrobi downsizingowej jednostce turbodoładowanej.... Ale zasada regularnej, w miarę częstej wymiany była, jest i pewnie będzie jeszcze długo dobrym pomysłem ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ESSI 88
Posty: 799
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 »

Niestety ale jak wyżej powiedzieliście. Panuje chore przekonanie, że każdy 10W40 to półsyntetyk, 5W30 to full syntetyk itp. Niewiele osób zgłębia wiedzę i walczy z mitami. Co do meritum tego wątku to czerpnia filtra została wyczyszczona i będziemy obserwować jak prędko pojawi się ponownie zaolejenie. Nie mam pojęcia w jakich okolicznościach pojawiło się poprzednie i po jakim przebiegu.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: nonam »

Ja tam się cieszę że tak jest, jakby mi klient przychodził i życzył sobie hydrokraka 5w30 albo inne cuda to bym się trochę denerwował :D
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: S3ci0r »

jak zlewany olej ma taki sam kolor co świeży to znaczy że jest gówno warty i cały syf zamiast zdyspergować się w oleju (bo od tego on jest) to osadza się wewnątrz silnika tworząc nagar.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
ESSI 88
Posty: 799
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 »

Osobiście nigdy nie miałem po zlaniu smoły, olej wymieniam regularnie. Ale też nie jest on takiej samej barwy jak nowy. Taki lekki brąz z domieszką bursztynu. Widać że jakieś nieczystości wyłapuje. I o to w tym wszystkim chodzi. Dla mnie pozostaje święty interwał wymiany oleju co max 8 tys km lub rok. I już od ponad dekady dobrze na tym wychodzę. Tą samą zasadę będę dalej kontynuował w Escorcie. Jestem pewien że przed nami wiele kilometrów bezproblemowej eksploatacji.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: S3ci0r »

to proponuję zalać jakiś olej co ma wysoką liczbę zasadową i zobaczyć jakiego koloru będzie on przy zlewaniu ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: WieSiu »

Ale jesli silnik jest w srodku czysciutki to od czego ma sie tak mega brudzic po tych paru tys km ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
ESSI 88
Posty: 799
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 »

Nie wiem... ja mam wiedzę, że poprzednik starszy właściciel wymieniał regularnie olej w interwałach zbliżonych do tych jakie ja stosuję. Więc wątpliwa rzecz bym tu jakieś osady i brudy zlewał. Wystarczył mi obraz jak zmieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Życzył bym sobie żeby kilkuletnie samochody miały tak czystą klawiaturę. Nawet w tych wgłębieniach. Szkoda, że zapomniałem zrobić zdjęcia.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: S3ci0r »

głównie sadza i popioły ze spalania oleju i benzyny.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
ESSI 88
Posty: 799
Rejestracja: 07 lut 2020, 01:15
Lokalizacja: Szczecin
Pojemność: 1392
Rocznik: 1994
Generacja: MK6
Nadwozie: Hatchback

Re: Uciekający olej - odma 1.4 CVH (jednopunktowy)

Post autor: ESSI 88 »

No więc wszystko stało się jasne. To wtryskiwacz tak "lał", że powodował rozpuszczanie się małych ilości oleju wydobywającego się z odmy. Wszystko jest już w normie. Wtryskiwacz został poddany regeneracji, jest sucho, żaden olej ani jego mieszanka z benzyną nie kapią z obudowy filtra powietrza. Wszystko wyjaśniło się przy okazji unieruchomienia samochodu przez ten właśnie wtryskiwacz. Teraz Fiesta lepiej zapala, a także odzyskała dawny wigor i dynamikę.
ODPOWIEDZ