Tester diagnostyczny

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

sachar

Post autor: sachar »

witam! jestem nowy!
Escorcik z 92r. 1,4 monowtrysk
Jestem jego posiadaczem od maja tego roku

moze ktos napisac krok po kroku co i jak trzeba zrobic z tym testerem?...

______________________
sachar@poczta.fm <- prosze o pomoce i porady dotyczace lepszej pracy silnika i ustawień
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

sachar, użyj opcji szukaj !!!!!!! nawet są fotki zapodane i opisik jak należy
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Elvis80

Post autor: Elvis80 »

Maly pomocny rysuneczek
Załączniki
kody_eec.png
kody_eec.png (5.06 KiB) Przejrzano 10456 razy
tomek_losiow

Post autor: tomek_losiow »

Potrzebuję kody błędów do Escorta 18TD 1994r
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Elvis80, no niestety, ja to z glowy robilem i ztego nedznego nagrania ktore jest w tym opisie :) Takze stad moze to zagmatwanie :D Ale oczywiscie czlowiek uczy sie z czasem i kazdy nastepny moj opis mam nadzieje jest lepszy i bardziej zrozumialy od poprzedniego :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
visio

Post autor: visio »

Witam
Dopiero przed chwilą zostałem szczęśliwym członkiem tego forum - jednak ze swoim escorcikiem walczę od dłuższego czasu(pływające obroty) wcześniej pare razy na różnych komputerach i tylko wydana kasa a obroty dalej szaleją, teraz wykonałem tester ale niestety wg mnie mruga on momentami w jakimś zwariowanym tępie (przykładowe błyski z sieci odczytuję bez problemu) swojego nagrania nie potrafię rozszyfrować.
:???: :???: W związku z tym moja prośba do kogoś kto ma większe doświadczenie w rozszyfrowaniu mojego nagrania (test przeprowadziłem na zgaszonym silniku) Wybawcy prześlę filmik na pocztę.
:???:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

co do pływających obrotów to mi tez pływają ale do pierwszej przegazówki potem już looz. tylko że zaznaczam że ja obroty jałowe mam 1000 obr/min
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

visio, opisz dokładnie problem - kiedy ci pływają obroty ?? na ciepłym/zimnym silniku ?? na gazie/benzynie ?? masz jakieś dodatkowe objawy ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
visio

Post autor: visio »

No to teraz dokładniej.
Obroty na benzynie przy zapaleniu wchodzą na 2000 i po 5sekundach "stabilizują się" na około 900obr w miarę się trzymają jednak gdy przegazuję to potrafiąspaść do zera. Wymieniłem : przewody świece, czyściłem krokowca.
Na gazie instalacja ZAVOLI (najprostrza) kupiłem zestaw naprawczy - wymieniłem , przewody gumowe od parownika wymienione. Na gazie brak całkowicie wolnych obrotów po zdjęciu nogi z gazu od razu gaśnie na wyższych obrotach chodzi normalnie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

visio, ja to widzę tak - masz źle ustawioną instalację gazową a problemy na benie to efekt uboczny złych nastawów LPG - ECU się dostosował do tego co mu daje gaz i reset powinien pomóc na problemy z beną, ale zrób to po porządnej regulacji LPG.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
visio

Post autor: visio »

Niestety cała sytuacja zaczęła się właśnie po wizycie u mechanika który wymieniał nadpalone zawory i regulował gaz (pasek rozrządu sprawdzany dwa razy) zastanawiam się czy coś nie namieszał w elektryce.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ja się powtórzę - znajdź dobrego gazownika! jakie efekty daje poprawna regulacja co niektórzy odczuli na własnym essim po regulacji WieSia (ja też w kwestii spalania ;) ) a gazownik od prawie gazownika różni się znacznie ;) (tych pierwszych jest jak na lekarstwo)
poza tym piszesz że wymieniał nadpalone zawory czyli co? wcześniej tak ustawił że zawory wypaliło?? ciągle na ubogiej? Jeśli to ten sam to go zmień bo z instalką do porządku nie dojdziesz i za parę tysięcy km znowu będziesz gniazda zaworowe szlifował...
ps. i jeszcze jedno : to jest temat o testerze diagnostycznym w dziale WYKONANYCH napraw i modyfikacji - ze swoimi problemami podepnij się pod temat już istniejący opisujący podobny problem lub gdy takiego nie znajdziesz to utwórz w dziale Techniczne/LPG
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

zzz

Post autor: darcun4 »

quote="visio"]Na gazie brak całkowicie wolnych obrotów po zdjęciu nogi z gazu od razu gaśnie[/quote]
W parowniku po lewej stronie patrząc na niego od przodu (zakładam,że jest prawidłowo zamontowany, czyli w kierunku jazdy) masz dwa dość znaczne pokrętła (czarne plastikowe lub złote mosiężne).
To całkiem na dole jest do spuszczania "syfu", a to trochę wyżej niż w połowie od regulacji wolnych obrotów.
Posadź kogoś niech trzyma lekko gaz, a Ty DOKRĘCAJ tą wyższą śrubę.
W załączniku postarałem się w miarę zaznaczyć, gdzie czego masz szukać ale grafikiem nie jestem.
Załączniki
Zavoli.jpg
Zavoli.jpg (36.71 KiB) Przejrzano 9669 razy
ifu1

Post autor: ifu1 »

Wiesiu kochany,wyczytalem troche o tym testerze bledow,podaj mi prosze linka do tego filmiku,i jak sie tym posluzyc,nie moge otworzyc tej strony,jestem teraz we wloszech,wiesz u nich nawet net jest do gory nogami.:)).dzieki z gory
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zablokowany