Tester diagnostyczny

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Tester diagnostyczny

Post autor: WieSiu »

Zapraszam do przeczytania artykulu na temat testera diagnostycznego. Wrazie pytan zapraszam do zadawania ich tutaj.


Najlepszym próbnikiem jest dioda LED przystosowana do zasilania napięciem z akumulatora. Żarówka nie nadaje się ze względu na sporą w porównaniu z diodą "bezwładność". Po prostu na żarówce występujące szybko po sobie błyski mogą się zlać w jeden sygnał. Mamy więc diodę i dwa kabelki od niej. Połączenie opisane niżej.

Kody błędów

Wtyczka diagnostyczna to trójkątna czarna wtyczka z trzypinowym złączem i czerwoną zaślepką umieszczona na lewym przednim nadkolu.


Wtyczka diagnostyczna ma następująco oznaczone piny: 17 = Kod błędu sygnału wyjściowego, 40 = Masa, 48 = Kod błędu sygnału wejściowego

Podpięcie "testera"

-Podłączyć kabelek od dodatniej nóżki diody do dodatniej końcówki akumulatora.
-podłączyć kabelek od ujemną końcówki diody do końcówki 17 wtyczki diagnostycznej.
-zmostkować końcówkę 40 wtyczki diagnostycznej do końcówki 48 wtyczki diagnostycznej.
Jeśli wszystko podpięliśmy jak trzeba to dioda świeci bez włączonego zapłonu.
-włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika). Dioda gaśnie. Po chwili następuje szybkie mrugnięcie - szybsze nić późniejsze sygnały kodów błędów
-rozpoczyna się test samoistny i przez zespół sterowania pokazywane są ciągłe kody usterek.
-koniec testu 1: Lampka świeci się przez 5 sekund (albo znowy szybkie mrugnięcie znane z samego początku)
-pojawi się kod 10 i rozpoczyna się próba dudnienia.
-złącza dudnienia, okablowanie np.
-jeśli podłączenie będzie złe, to zapali się lampka.
-włączyć zapłon.

-Test robimy na nagrzanym silniku z wyłączoną klimatyzacją i bieg jałowy na skrzyni biegów.
-włączyć zapłon, odczekać 3 sekundy i uruchomić silnik.
-wzrasta prędkość na biegu jałowym i może pojawić się kod 50.
-Całkowicie otworzyć przepustnicę w czasie krótszym niż 10 sekund. Silnik musi na krótko osiągnąć 4000 obr/min.
-kiedy pojawi się kod błędu 44 należy ponownie uruchomić test przy pracującym silniku.
-na próbniku z diodą świecącą pojawiają się kody błędów.
-jeśli nie ma żadnych usterek, to pojawi się kod błędu 11 lub 60.
-teraz sprawdzić ustawienie zapłonu i regulator biegu jałowego.
-pokręcić kołem kierownicy od lewej strony do prawej.
-po 10 minutach pojawi się kod 70. Koniec testu.

Resetowanie

-po wyłączeniu silnika w urządzeniu ECU nie będą już przechowywane kody usterek.

Sygnał

-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 1 sekundy, z 1 sekundową przerwą.
-Przerwa, lampka gaśnie na 4 sekundy.
-Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 1 sekundy, z 1 sekundową przerwą.
-Przerwa, lampka gaśnie na 4 sekundy.
-Kod błędu będzie powtarzany jeden raz.


Kody błędów
10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę.
11 Brak usterek.
12 Miernik przepływu powietrza 1.
13 Czujnik temperatury chłodziwa.
14 Czujnik temperatury powietrza.
15 Czujnik położenia przepustnicy.
16 Miernik przepływu powietrza 2.
17 Czujnik MAP.
18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21 Nieregularny sygnał zapłonu.
22 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie.
23 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt wysokie napięcie.
24 Czujnik temperatury powietrza.
25 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt wysokie napięcie.
26 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt wysokie napięcie.
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
29 Czujnik tlenu 2, (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
31 Uszkodzenie RAM / ROM, uszkodzony ECU.
32 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt niskie napięcie.
33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
34 Czujnik temperatury powietrza.
35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie.
36 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt niskie napięcie.
37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie.
38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
39 Czujnik tlenu 2 (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
41 Miernik przepływu powietrza 1, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
44 Przepustnica otwarta zbyt późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku.
45 czujnik prędkości pojazdu.
46 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min).
47 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min) lub jest ona za niska do testowania czujnika tlenu czy zaworu E.G.R.
48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
49 EGR (recyrkulacja spalin)
50 Kod identyfikacyjny modułu EEC4, jeśli w czasie testu na pracującym silniku nie pojawi się kod 50, to należy sprawdzić numer części modułu EEC 4.
51 Włączona klimatyzacja, wyłączyć klimatyzację i powtórzyć test na pracującym silniku.
52 Przekładnia automatyczna w 'D' lub ruch pojazdu: wybrać 'N / P', powtórzyć test na pracującym silniku.
53 Uziemione złącze oktanowe 1, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
54 Uziemione złącze oktanowe 2, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
55 Dopasować kabel, z uziemieniem, wyjąć złącze, powtórzyć test przy pracującym silniku.
56 Brak sygnału z czujnika stukania.
57 Przepustnica została przesunięta zbyt wcześnie, powtórzyć test na pracującym silniku.
58 Moduł zapłonu, niestabilny prąd sygnału zapłonu.
59 Regulacja CO %, potencjometr.
60 Kod przeglądu: sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, bieg jałowy i ustawienie zapłonu.
61 Utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
62 Utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
63 Utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
64 Utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
65 Utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Wyłącznik hamulca.
66 Utrata mocy cylinder 6, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Przełącznik układu zmiany biegów na niższe.
67 Przełącznik temperatury paliwa.
68 Czujnik turbosprężarki, sprawdzić / wyregulować turbosprężarkę.
69 Czujnik turbosprężarki, sprawdzić / wyregulować turbosprężarkę.
70 Kod przeglądu, koniec okresu regulacji.
71 Próżniowy zawór powietrza / Impulsowy solenoid powietrza.
72 Solenoid regulacyjny przepustnicy spalin / Elektroniczny regulator próżniowy.
73 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
74 Pompa paliwa / solenoid 3-ci / 4-ty bieg.
75 Uszkodzenie przekładni automatycznej, blokada zaworu magnetycznego.
76 Uruchomiony wyłącznik hamulca.
77 Uruchomiona zmiana biegów na niższe.
78 W czasie testu samoistnego nie uruchomiony został przełącznik ciśnieniowy układu kierowniczego (PSPS), powtórzyć test samoistny.
81 Elektroniczny regulator próżniowy.
82 Elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie poniżej minimum.
83 Elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt wysokie napięcie.
84 Elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt niskie napięcie.
91 Czujnik tlenu, wymienić złącza obu czujników tlenu.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2012, 18:47 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tobitobi

Tester pytanie...

Post autor: tobitobi »

Witam, jestem nowy na tym forum. To co mnie tu sciagnelo, to opis testera do zlacza diagnostycznego. Bardzo sie ucieszylem widzac mozliwosci tego zlacza. Mam Essinke 1.3 '96, w ktorej wydaje mi sie wystepuje EEC IV. Niestety proby podlaczenia sie do zlacza spelzly na niczym. Dioda nie zamrugala ani razu. Kombinowalem z podlaczeniem: koncowka 17 - dioda - rezystor - masa, jak i: koncowka 17 - dioda - rezystor - plus akumulatora. Cos nie tak z moja bryczka? Dziekuje za odpowiedz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a wez wepnij w ta koncowke jedna z koncowek miernik elektroniczny i druga koncowke miernika do plusa akumulatora. Jesli bedzie tam napiecie 12V pojawiac sie co jakis czas (na mierniku,to wszystko jest ok i wyglada ze cos z podlaczeniem diody jest nie tak). Pamietaj tylko ze trzeba zrobic zworke zeby to wszystko dzialalo.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tobitobi

Post autor: tobitobi »

Dzieki, sprobuje jutro zrobic jak mowisz. Z ta dioda probowalem na wszelkie mozliwe sposoby oczywiscie z wyprowadzeniem nr 17. Zaczalem miec watpliwosci, czy dolny"wierzcholek trojkata" znaczy gniazda to na pewno pin 17. Ale potwierdza sie to, poniewaz na pinie 40 jest masa. Moze cos z tym kompem nie tak?
gumis

Post autor: gumis »

podlaczalem dzis do mojej esiny ten tester i lipa dioda sie nie swieci
aha w tym doc'u co sciagnalem ze stronki z kodami bledow jest napisane ze diode podlacza sie odwrotnie do + akumulatora zamiast do masy ale na zdjeciu jest podpiete do masy to chyba tak jest prawidlowo

czy rezystor musi miec wiecej niz 2 kOhm bo dalem 1,8 k akurat taki mialem ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w artykuje jest blad, do akumulatora powinno byc wpiete do +, a do gniazda diagnostycznego -, byc moze dlatego Ci nie dzialalo. Musze poprawic na stronie glownej, oczywiscie u siebie pozniej poprawilem to polaczenie,ale chyba zdjecie dalem nie takie jak trzeba. Przepraszam za pomylke.

rezystanja 1,8 tez bedzie ok :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
robczyk

Post autor: robczyk »

Nie bardzo rozumiem jak z jednej migającej diody można odczytać kod.
Przecież tam są liczby aż do 91. Czy to jest kod zero-jedynkowy? Nie rozumiem.
Poza tym zarejestrowałem się, a mimo to nie mogę ściągnąć książki, w której podobno dokładniej jest opisane jak z tymi kodami się obchodzić...
Proszę o pomoc.
gumis

Post autor: gumis »

to kwesti odpowiedniego odczytania ilosc mrugniec i odpowiednich przerw :)
robczyk

Post autor: robczyk »

A jak mogę zdobyć te informacje. Jak dla mnie, przytaczany wyżej artykuł nie jest wyczerpujący.
Mariusz

Post autor: Mariusz »

musisz zwracac uwage na czestotliwosc mrygniec, najpierw sa sygnaly o cyfrze dziesiatek pozniej o jednostkach np kod 31 bedzie wyswietlony w postaci 3 mrygniec o tej samej dlugosci pozniej truszke dluzsza przerwa i 1 mrygniecie. Powodzenia
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wszystko jest w zalaczonym filmiku, jak sie dobrze przyjrzysz,to zobaczysz jak dioda miga i bedziesz wiedzial jak to dziala. Sciagnij go sobie. A ksiazki sie juz nie da sciagnac z tamtej strony.

Podaje linka do tego filmiku: http://www.fordescort.no-ip.com/porady/ ... tester.rar

Trzeba się przyjrzeć jak dioda miga, gdyż test robiłem w słoneczny dzień. Kolejno wyświetlane są liczny: 10, 11, 20, 11, 11, 10.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
gumis

Post autor: gumis »

no dobra podlaczylem tester i cos tam swieci ale nie moge sie z tym dogadac moze ktos opisac jakos dokladniej ta procedure po odpaleniu silnika i dodaniu gazu wywalilo kod 57 czyli za szybkie otwarcie przepustnicy no i na poczatku dioda nie swieci przez 5 sekund po przekreceniu kluczyka blysnie po kilku sekundach cos tam slychac i wyswietla jakies bledy po tym jak przestal odpalilem silnik no i wywalilo kod 57

[ Dodano: Sob 07 Maj, 2005 ]
jakby ktos mogl to moze opisze to bardziej jeszcze lopaologicznie :)
nie rozumiem tego w tescie za na poczatku pisze wlaczyc zaplon i na koncu znow wlaczyc ?? jak ja go nie wylaczylem jeszcze
co to jest ta próba dudnienia ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jesli chodzi o test na wlaczonym silniku,to sprawa wyglada tak, z doswiadczenia pamietam,ze najpierw przekrecasz kluczyk, po 3 sekundach odpalasz silnik, czekakasz az obroty leciutko wzrosna i opadna (wzrastaja po ok 7-10 sekundach od odpalenia silnika, pod warunkiem ze silnik jest goracy). Po tym dodajesz gazu tak zeby obroty przekroczyly na krotko 4000 obrotow/min (najlepiej nacisnac gaz do dechy na krotka chwile). Po tym powinny pojawiac sie ewentualne kory bledow. Ty po prostu za wczesnie wcisnales gaz,tak jak pisalem nalezy dopiero wtedy kiedy obroty samoczynnie lekko wzrosna a potem opadna.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Slak

Post autor: Slak »

Witam.
Jestem tu nowy i mam problem.
Nie wyświetlają mi się żadne obrazki na stronie z opisem testera.
Mam Firefox'a ale próbowałem pod IE i też to samo.
Czy może ktoś podrzucić fotki na mojego mail'a?
Chyba, że jest jakieś rozwiązanie tego problemu.

Aha, gdzie jest to złącze i komputer w moim Fordzie?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

komputer jest po prawej stronie samochodu, przy przednich drzwiach, wlasciwie jest zaraz obok zawiasow przednich drzwi,tylko ze od srodka samochodu przykryty czarnym plastikiem. A zdjecia przesylam Ci na maila, tam bedziesz mial fotke gdzie jest zlacze diagnostyczne. Ogolnie to dziwna sprawa ze fotki nie dzialaja,ja nie mialem jeszcze z tym problemu na zadnym komputerze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Zablokowany