Bęben hamulcowy demontaż

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Bęben hamulcowy demontaż

Post autor: Yagr »

kilkakrotnie na forum wspominałem o prostym sposobie demontażu bębnów hamulcowych bez ingerencji w śrubę piasty, dekielek i łożyska. ponieważ w moim łoryjonie bebechy bębnów mogą mieć lat mniej więcej tyle co sam łoryjon to przy okazji operacji wskrzeszenia tychże hamulców, krótki opis jak to zrobić.
Do odkręcenia 4 śrub trzymających bęben z piasta potrzebujemy klucza 17mm. Ale nie jakiegoś plastelinowego płaskiego oczkowego ale solidnej 6-kątnej nasadki.
Załączniki
Tak wygląda tarcza montażowa hamulców bębnowych po demontażu bębna tą metodą. Widać że piasta nie została w środku i mamy dużo miejsca do walki ze szczękami, cylinderkami, samoregulatorami i co tam nam jeszcze wypadnie ;)
Tak wygląda tarcza montażowa hamulców bębnowych po demontażu bębna tą metodą. Widać że piasta nie została w środku i mamy dużo miejsca do walki ze szczękami, cylinderkami, samoregulatorami i co tam nam jeszcze wypadnie ;)
A tak wygląda bęben z piastą po demontażu. Piasta nie jest ruszona i nie musimy martwić się zachowaniem czystości łożysk oraz ich późniejszym odpowiednim osadzeniem.
A tak wygląda bęben z piastą po demontażu. Piasta nie jest ruszona i nie musimy martwić się zachowaniem czystości łożysk oraz ich późniejszym odpowiednim osadzeniem.
Tu już bęben odkręcony i zdjęty.
Tu już bęben odkręcony i zdjęty.
Tutaj widać dobrze 4 śruby, które trzeba odkręcić aby dostać się do wnętrzności bębna ;)
Tutaj widać dobrze 4 śruby, które trzeba odkręcić aby dostać się do wnętrzności bębna ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Rewelacyjny poradnik :) Pomógł tylko nie mogę Ci nacisnąć...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Uriel75 pisze:Rewelacyjny poradnik :) Pomógł tylko nie mogę Ci nacisnąć...
Przecież to nie wyścig na ilość punktów "pomógł" :)
To dość oczywiste działania i się zastanawiałem czy to w ogóle wstawiać ale ponieważ już kilkakrotnie poruszany był temat demontażu bębna i męczarni a to ze zbijaniem dekielka, a to z odkręcaniem śruby piasty to mam nadzieje ze teraz każdy będzie wiedział jak to obejść ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
choody88

Post autor: choody88 »

Ja tam wole po "bożemu" :) u mnie te śruby są nie do ruszenia... jedną już ukręciłem, było wiercenie i kupe nieprzyjemnej roboty... a nakrętkę piasty łatwo odkręcić (pamiętając że z jednej strony lewy gwint :) ), kapselek zakładam zawsze nowy, bo dostaje go gratis ze szczęką, bebnem czy czym tam jeszcze... normalnie kosztuje kilka zł.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

choody88, no to zapodaj fotorelację z demontazu "po bożemu" i kto chce to sobie wybierze metodę. A teraz proszę bez spamu mi tu a jakiś zielony czy niebieski może zamknąć temat.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zablokowany