Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Nie mam warunków do wymiany silnika :( , Z drugiej strony trochę roboty przy tym a i tak do końca nie masz pewności co wsadzasz. Mierzyłem dzisiaj kompresję - 14 bar na każdym cylindrze :) . To mnie podjarało , aby pomyśleć o wymianie uszczelki.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Kompresja ok a woda w cylindrze? Jakiego manuala oczekujesz? Prosty temat, zdejmujesz dekiel, odkręcasz głowicę i masz uszczelkę :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Solar, jeśli opłacisz mi paliwo to jestem w stanie do ciebie przyjechać i ci to zrobić. dziecinnie prosta zabawa :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

nonam pisze:Kompresja ok a woda w cylindrze? Jakiego manuala oczekujesz? Prosty temat, zdejmujesz dekiel, odkręcasz głowicę i masz uszczelkę :P
Nie wiem, czy dobrze rozumiem Twoje pytanie dot. wody, czy masz na myśli to, że przy takiej kompresji nie może być woda w cylindrze?.

No wiesz jak to w życiu manual - krok po kroku :). Nie wiem np. co z rozrządem, czy trzeba zrzucać pasek, demontaż wałków, zawory, co z popychaczami itd....przyrząd do ściagania zabezpieczeń jn:
http://forum.fordclubpolska.org/showthr ... 874&page=3

Co muszę kupić poza uszczelką głowicy i klawiatury, no wiesz takie abc ... :) , co może zaskoczyć przy demontażu, montażu...

Ostatnio głowice wymieniałem ponad 20 lat temu w Daci a wcześniej w Syrence - heheh. Jaki sprzęt jest potrzebny poza kluczem dynamometrycznym itd.

S3cior a co Ty filantrop jesteś :) , do mnie masz ok. 200 km w jedną stronę :( .
Szczerze powiem, jeżeli udało by mi się to zrobić samemu to jeszcze warto, jak mam odstawić na warsztat to niestety rezygnuje z prostej przyczyny - po otwarciu okaże się, że jeszcze to i owo wg uznania mechanika ..... , a leciwy ten Essik i tylko sentyment nie pozwalał do tej pory go wymienić ;) , no i oczywiście zasoby kieszeni :( .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Solar, ugadaj się z seciorem - filantrop-nie filantrop ale ma już doświadczenie i zrobi ci to za dobrą cenę i nie wymyśli co jeszcze trzeba wyciągnąć od frajera przy okazji. Jeśli będzie wymiana silnika to secior przywiezie wszystko co trzeba ze sobą, jeśli będziesz robiło uszczelkę to wypada wynienić też uszczelki kolektorów i dekla zaworów, sprawdzić szklanki, zawory jak to już będzie zdjęte, ponadto dochodzi wymiana oleju bo jak łapnął płynu chłodzącego to wypada wymienić... Przy tym trzeba pamietać że choć większość takich przypadków to wydmuchana uszczelka ale zdarza się też peknięcie głowicy (ja tak miałem w dieslu, ale tam głowica żeliwna...) Sam musisz rozważyć co ci się bardziej opłaca.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Solar, spoko, sam nie wiem o co mi chodziło bo pisałem posta pod głębokim wpływem napojów wyskokowych pomieszanych ze sobą w idiotycznych proporcjach :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Johny16140
Posty: 1
Rejestracja: 22 cze 2017, 11:19
Pojemność: 1600
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Opis naprawy klimy i nawiewu essi 96 r

Post autor: Johny16140 »

Witam, mam problem z nawiewem w swoim essim96 wersja z Klima nie działa na żadnym biegu wiec pewnie chodzi o skrzynkę bezpieczników jednak nie mam nigdzie opisu ze zdjęciami aby móc to zrobić proszę o pomoc :) pozdrawiam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...

Post autor: WieSiu »

jest na tym forum prawie wszystko:

viewtopic.php?f=18&t=1736

viewtopic.php?f=18&t=2175
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...

Post autor: Jamszoł »

Najpierw trzeba sprawdzić czy dochodzi napiecie do przełącznika - jeśli nie , grzebiemy w skrzynce
Jesli dochodzi - grzebiemy pod pod machą przy podszybiu - przy opornicach
Też to jest opisane
Robiłem foto relacje z drutowania skrzynki pod kątem nawiewu :d
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ