Naprawa silnika krokowego 1.4i MK5

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

adrianolkusz

Naprawa silnika krokowego 1.4i MK5

Post autor: adrianolkusz »

Kolejny opis naprawy w moim essim... Kurde chyba nie długo stanę się red. naczelnym jeśli chodzi o naprawę MK5... :smile:
No ale do rzeczy... Od jakiegoś czasu miałem problem z wolnymi obrotami, tj. zdarzało się że po wyrzuceniu na luz silnik wchodził na 2 albo na 3 tys obrotów w zależności od tego na ile obrotów "miał kaprys". Przyczyna padła na krokowiec... Bałem się naprawy tego urządzenia ale dzięki opisowi WieSia postanowiłem spróbować.Nowy silnik kosztuje około 160zł więc można spróbować.

Wykręciłem silnik krokowy z wtrysku i przyniosłem do domu. Pacjent na stół i zacząłem... Na początku był mały problem ze zdjęciem plastikowej obudowy bo trzeba było najpierw podważyć nożem a dopiero potem śrubokrętem. WieSiu napisał że wystarczy śrubokręt ale widocznie silnik krokowy w moim essim był "dziewicą" i jeszcze nikt się do niego nie dobierał. Jakoś poszło i obydwa mocowania plastiku puściły. Ostrożnie wyjąłem wnętrzności i ukazała się przyczyna zacinania się silniczka... Zasyfione styki na mosiężnych blaszkach. Najpierw dociąłem nożyczkami pasek drobnego papieru ściernego o szerokości jakieś 2mm i włożyłem go między styki. Przeciągając go raz w jedną raz w drugą stronę wyczyściłem styki. Następnie wytarłem papierem toaletowym wszystkie części bo były mokre... Prawdopodobnie woda WD40 lub ropa której użyłem kilka miesięcy wcześniej sądząc że to pomoże na prawidłową pracę silniczka. Na koniec podgiąłem blaszki dla pewniejszego styku i dokręciłem dwie śrubki wewnątrz silniczka. Wszystko do kupy i gotowe... Po zamontowaniu krokowca do silnika czas na pierwsze odpalenie...
Wszystko ładnie ale byłem ciekaw jak to będzie podczas jazdy... Nie zawiodłem się i obroty cały czas na 950obr/min. Narazie rewelka ale zobaczymy co dalej. Jutro jadę do Pyrzowic więc zrobię jakieś 100km i wtedy będę mógł na 100 stwierdzić czy operacja się udała i czy pacjent żyje czy też zmarł :grin:

PS.
Opis dałem dla potwierdzenia że jest to rzecz łatwa do wykonania, no i oczywiście w kieszeni zaostanie trochę kasy... A i satysfakcja z dobrze wykonanej roboty będzie duża :lol:
Załączniki
Wnętrzności silniczka. Wszystkie trzeba wyczyścić
Wnętrzności silniczka. Wszystkie trzeba wyczyścić
Wnętrze silniczka... Widoczne dwie śrubki dokręciłem
Wnętrze silniczka... Widoczne dwie śrubki dokręciłem
Zabrudzone blaszki. One powodowały nieregularne obroty...
Zabrudzone blaszki. One powodowały nieregularne obroty...
Silniczek w całej okazałości...
Silniczek w całej okazałości...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

podczepie ten opis pod tego na ten stronie: http://www.fordescort.no-ip.com/index.p ... 5&Itemid=4

beda dzieki temu dwa opisy w jednym temacie :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

OK :smile: dodam że po trasie do pyrzowic i z powrotem nic mnie nie zaskoczyło. Autko trzyma wolne obroty jak się patrzy :grin:
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

A do czego służy to zaznaczone przeze mnie ustrojstwo? Przy rozkładaniu silniczka zauważyłem że jest na gwincie i można go wkręcać i wykręcać i tak właśnie zrobiłem :oops: Auto chodzi jak chodziło ale w końcu skoro ten gwint jest, to do czegoś musi służyć :roll:
Załączniki
t_dscf0048_203.JPG
t_dscf0048_203.JPG (23.31 KiB) Przejrzano 12026 razy
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

morgon, to jest taka niby regulacja wolnych obrotów ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Skoro niby to nie istotne jest jak głęboko jest to wkręcone czy wykręcone?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Teoretycznie powinno być istotne.
W zależności ile jest wkręcony lub wykręcone o tyle więcej lub mniej jest wciągane przez elektromagnes lub jakąś przekładnie zębatą a co za tym idzie jest więcej lub mniej przepuszczanego powietrzaa z tym związane są obroty.
Możliwe , że niewielki jest zakres rególacji - to można by było wychwycić na dokładnym zegarze pokazującym obroty z dokładnością do 1 obrotu.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2007, 21:10 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ten gwint jest od tego, ze silniczek ma przekladnie slimakową (czy jakos tak sie to nazywa) i w taki sposob jest przekladany ruch silniczka na ten (zanzaczony strzalka)element popychajacy przepustnice
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

to jest regolacja do kasowania luzów na przekładni slimakowej ale to w sumie jest nie istotne
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Dobra, dzięki za odpowiedzi, szukam dalej bo jak potraktowałem wszystkie wtyczki kontaktem, to mi się teraz obroty wieszają na 1500 :???: Dziwne
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

morgon pisze:Dziwne
A może nie tak dziwne - rozłącz jeszcze raz te wtyczki co je pryskałeś i połącz je dokładnie nie od niechcenia - rutyna Cię gubi. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Ale nie ma tego złego... przynajmniej mi auta nie muli tylko pięknie idzie za gazem. A tak na serio, muszę z tym zrobić :smile:
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

morgon, a resecik dokonałeś :razz:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

ARIEL pisze:morgon, a resecik dokonałeś :razz:
:oops: :oops: :oops:
sebajan88

Post autor: sebajan88 »

WITAM CZY GASNIECIE SAMOCHODU DOKLADNIE ESCORTA CABRIO Z 1990 ROKU MKIV 1.6 XR3I MOZE BYC SPOWODOWANE TYM WLASNIE SILNIOKIEM KROKOWYM CZY PO WYMIANIE TEGO WLASNIE SILNICZKA SAMOCHOD NIE POWINIEN JUZ GASNAC BO DZIEJE MI SIE TAK JAK POJEZDZE NIE JAKIES 10 15 MINUT W PORYWACH NIERAZ DO 20.??
Zablokowany