Resetowanie komputera

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

darcun4, masz calkowita racje, ja zawsze pisze,ze od tego nalezy zaczac, a dopiero gdy to nie pomaga to szukac przyczyny. Zreszta jesli auto dzialalo i nagle zaczelo glupiec,to z regoly i tak reset nie pomaga (albo tylko na jakis czas),bo cos po prostu jest nie tak z silnikiem lub osprzetem. Ale sprobowac zawsze warto. Jedynym wyjatkiem od tej regoly sa posiadacze samochodow na LPG, tam reset rzeczywiscie czesto pomaga na problemy,ale tez trzeba pomyslec dlaczego sie to po jakims czasie psuje. Moja odpowiedz jest prosta, niekompletna lub zle zalozona instalacja gazowa :)

Markko :) skad ja to znam, diesel Rulez :D miedzy innymi dlatego wybralem diesla zamiast 1.6 lub 1.8 na gaz. Po prostu chce jezdzic i nic wiecej... I tak w rzeczywistosci jest, przynajmniej narazie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A ja jestem uparty i kompletnie nie przeszkadza mi falowanie (u mnie też występuje :cry: ) w przedziale 50 obrotów.A jak czasami przełączę silnik na etylinę to skacze do góry nawet i 200-300 obr. Traktuję to że "ten typ tak ma" i ...... jadę dalej.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

darcun4, zdrowe podejscie, bo bez takiego mozna zwariowac i zmarnowac pelno pieniedzy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

a ja dam małego upa do tematu. żeby nie czekac cała noc na zresetowanie kompa trzeba wykanać prostą operacje. Potrzebne są 2 osoby. jedna rozłacza klemy i styka je razem a druga naciska pedały hamulca i gazu, trzeba tak trzymać koło 70 sekund i podłaczyć wszystko spowrotem. Trzymanie nóg na hamulcu i gazie powoduje wyładowanie całego prądu z z samochodu przez co się cała pamieć kompa resetuje dużo szybciej.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

MARKKO, a nie prościej zewrzeć klemy +z- :razz: markkoo sory nie doczytałem
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
dziqs

Post autor: dziqs »

sorry za glupie pytanie, ale ktora klema to +, a ktora -?
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

są oznaczone :D z czerwonymi kablami to +
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

dziqs pisze:, ale ktora klema to +, a ktora -?
hehe faktycznie glupie ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
guzik

Post autor: guzik »

Przy resecie kompa bezpiecznik 3A-pozycja 25. 3A-rozumiem to wartość trzy ampery?? Proszę mi powiedzieć za co odpowiada ten bezpiecznik z pozycji 25. Dziś wyjąłem ten bezpiecznik i wszystko hulało,czyżby tylko odpowiadał za reset czujników???
Adriano

Post autor: Adriano »

U mnie raczej po resetowaniu bezpiecznikiem nic się nie zmieniało w zachowaniu auta po odpaleniu po resecie więc jednak chyba jestem zwolennikiem odłączania akumulatora.
Procurator

Post autor: Procurator »

Vieczur pisze: 3. Po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym możemy wyruszyc w krotka, conajmniej 8 kilometrowa trase. Tam stosujemy rozne techniki jazdy czyli od ekonomicznej do bardzo agresywnej (wprowadzajacej na bardzo wysokie obroty) z uzyciem calej gamy biegow.
Silnik to bym polecił rozgrzać nie 3 minuty ale 5..6 minut. Po czym można w normalny sposób przejechać te 8 km. Stosując agresywną jazdę w czasie ustawiania NIE DA się zaprogramować komputera na wyciskanie jakiejś dodatkowej mocy z silnika, a co najwyżej silnik będzie chodził niezbyt prawidłowo np. mnie to przy ruszaniu albo startował z piskiem opon albo gasł...
Rozgrzałem go 6 minut, po czym normalnie przejechałem owe 8 km i chodzi wyraźnie lepiej.
Agresywnie jeżdżąc to tylko mandat zaryzykujesz.
Chociaż nie wiem jak się zachowają inne silniki.
Pozdr.
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

A tak w ogóle, to mając instalacje lpg, reset (tzn rozruch po resecie) robi się na benzynie czy na gazie??
Do którego paliwa komputer musi się zaadoptować??
MARKKO

Post autor: MARKKO »

do benzyny
smok

resetowanie komputera

Post autor: smok »

mi tez falowały obroty.wymieniłem chyba wszysko co mogłem, krokowca,siwece,kable,filtry,olej,rozrząd,czujniki, i kiedyś u kumpla w warsztacie odłączyłem gumowy przewód który wychodzi od puszki pod kolektorem ssącym. dodam ze silnik 16.16v 97 rok.i chodzi zaj.........dodam ze wcześniej zapalałem rano 10 sekund i zagasł.jak sie rozgrzał to obroty od 500 do 1200 cały czas.wiec z tym resetem to tez nie do konca.teraz chodzi jak żyletka.pozdro
smok

Post autor: smok »

acha do tego przwodu od tej puszki założyłem "tuningowy" filterk a od gaźnika zaślepiłem.ok
ODPOWIEDZ