Resetowanie komputera

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

marko57

Resetowanie komputera

Post autor: marko57 »

Witam. jak zresetować komputer w silniku 1.4i z 1995 po rozgrzaniu się spadają obroty i silnik trzęsie się.Mam Forda od kilu dni i nie bardzo jeszcze w temacie.Pozdrawiam.


W tym temacie dowiecie się poniżej jak zrestartować komputer w Escorcie.
Dorzucę tylko ostrzeżenie dla laików.


UWAGA !!! WAŻNE !!

Gdy podłączacie z powrotem klemy do akumulatora pamiętajcie , żeby w stacyjce nie było włożonego kluczyka i jednocześnie , żeby nie były zamknięte drzwi.
Dlaczego ? w momencie gdy w stacyjce jest kluczyk a drzwi są zamknięte - podłączymy klemy do akumulatora centralny zamek zamknie nam wszystkie drzwi - nie otworzymy ich od zewnątrz a jeśli ktoś nie ma kluczyków zapasowych , to będzie miał kłopot.
Spać spokojnie mogą ci co nie mają centralnego zamka.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2009, 18:26 przez marko57, łącznie zmieniany 1 raz.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

rozlacz klemy od akumulatora na kilka minut a potem je podlacz, uruchom silnik i niech pochodzi sobie na jalowym tak od 3 do 5 minut...nie sprawdzalem tego osobiscie ale slyszalem ze w ten sposob sie go resetuje ;) Mozesz sprobowac, najwyzej jak nie zmieni sie nic to czekaj na dalsze propozycje rozwiazania problemu ;)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Vieczur pisze:rozlacz klemy od akumulatora na kilka minut
Proponuję na całą nockę.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a ja dorzuce jeszcze ze proponuje poczekac troszke dluzej z tym chodzeniem silnika na jalowym,potem polecam przejechanie troche km az do momentu gdy sie stwierdzi ze silnik chodzi jak nalezy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Adriano

Post autor: Adriano »

WieSiu, a ile dokładnie tych kilometrów, żeby stwierdzić ? Bo czasem może być tak, że chłopak przejedzie 50km, a silnik dalej mu nie będzie chodził tak jak powinien :D :D :D
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ok 8-10km, chyba ze wczesniej bedzie juz dobrze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Mowiac szczerze to temat resetowania komputera zainteresowal mnie ostatnio i wiele godzin spedzilem w poszukiwaniu informacji o tym zabiegu. Teraz mam nadzieje ze moge powiedziec Wam juz wszystko czego dowiedzialem sie od naprawde wielu zrodel ;)

Tak wiec resetowanie prowadzi do przywrócenia komputerowi sterujacemu silnikiem jego pierwotnych, fabrycznych ustawien. Po owym resecie potrzebuje on zebrac z rozmaitych czujnikow w silniku, informacje na temat warunkow jego pracy. Analizuje on bowiem tempo wzrostu temperatury silnika, skladu mieszanki paliwowo-powietrznej itp. Zdarza się czasem iż wyłapuje on pewne błedy i zakłoca poprawne funkcjonowanie silnika objawiające się najczęściej nierówną pracą na biegu jałowym, szarpaniem podczas jazdy, brakiem dynamicznosci i zwiekszonym zuzyciem paliwa. Zazwyczaj bledy te sa tzw. "miękkie", czyli można je usunąć poprzez reset komputera. Należy pamiętać że błedy te idą często w parze z niedociągnięciami technicznymi czyli np. zanieczyszczonymi filtrami (chociazby powietrza). Jest wiele zdan na temat resetowania komputera oraz sposobow jego wykonania, przedstawię jednak sposob ktory pochodzi z niezaleznych od siebie zrodel oraz jest potwierdzony skutecznoscia przez wiekszosc kierowców:

1. Odłączamy klemy akumulatora (najpierw "-" a potem "+" :!: ) przy zimnym silniku, po uplywie kilku do kilkunastu minut komputer powinien zresetowac sie, jednak niektorzy zalecaja przytrzymac ako bez klem nawet cala noc - zdania sa wiec podzielone. Jest rowniez inny sposob na zresetowanie komputera a mianowicie wyjecie bezpiecznika 3A, u mnie byl on pod pozycja nr 25 (nie narazamy sie wowczas na ponowne ustawianie zegarka),

2. Podlaczamy klemy (najpierw "+" a potem "-" :!: ) badz bezpiecznik i uruchamiamy silnik na biegu jalowym, w ten sposob bez dodawania gazu trzymamy go na luzie conajmniej 3 minuty lub do momentu w ktorym silnik bedzie juz rozgrzany (od czego w koncu mamy wskaznik temperatury silnika :wink:)

3. Po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym możemy wyruszyc w krotka, conajmniej 8 kilometrowa trase. Tam stosujemy rozne techniki jazdy czyli od ekonomicznej do bardzo agresywnej (wprowadzajacej na bardzo wysokie obroty) z uzyciem calej gamy biegow.

Po tym zabiegu komputer powinien zebrac juz istotne dla niego impulsy i uzgodnic odpowiednie parametry potrzebne do sterowania silnikiem. Jest rowniez dosc powszechy i rzekomo sprawdzony sposob na przyostrzenie minimalnie temperamentu silnika. Poprostu w momencie zbierania danych przez komputer bardzo brutalnie obchodzimy sie z pedalem gazu, mam tu na mysli przejechanie wiekszej czesci dystansu na wyższych obrotach (conajmniej 3000 obr\min). Wówczas komputer odczyta większe zapotrzebowanie silnika na bogatszą mieszankę i zaprogramuje się na efektywniejsze jej dostarczanie.

Polecam jeszcze to sobie obejrzec (coprawda tyczy sie to Fiata Sieny/Palio ale metoda dzialania komputera jest przeciez taka sama): http://www.autocentrum.pl/paliosiena/porady/por11.htm

Wykonalem już u siebie reset komputera i jestem zadowolony z tego iż moglem to zrobic ;) Autko nieco rowniej i plynniej pracuje :D Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 gru 2005, 10:36 przez Vieczur, łącznie zmieniany 2 razy.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Wiem że walnąłem przed chwila prawdziwy esej jak to zrobić no ale sam tez mam pewne watpliwosci :oops: Wykonalem ponowny reset kompa tym razem przez bezpiecznik 3A. Wyciągnąłem go na cala noc i rano odpalilem auto. Ku mojemu zdziwieniu silnik wogole nie dlawil sie ani nie szalal z obrotami...poprostu chodzil normalnie :? Czy ktos moglby wytlumaczyc mi teraz o co tu chodzi ? Czyzby komp sie nie zresetowal przez cala noc ? A jeszcze dodam ze temperatura u mnie wynosila rano -2 lub -3 stopnie, silnik chodzil na jalowym 13 minut i wskazowka od temperatury doszla zaledwie do poczatku pola NORM...niestety dalej nie moglem trzymac auta na jalowym bo musialem jechac, czy taka autoadaptacja na jalowym byla poprawna ? :oops:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dobrze zrobiles, jesli oczywiscie jakis sensowny potem odcinek przejechales, wlasciwie to wystarczy odczekac po odpaleniu ok 3-5 minut, wtedy juz wszystkie czujniki zaczynaja pracowac prawidlowo. A po odpaleniu auta po resecie (przynajmniej u mnie), powinienes odczuc w ten sposob,ze bedzie dlugo trzymal na wysokich obrotach (ssaniu), a dlawic sie ma prawo dopiero w czasie jazdy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

powiem tak...przejechalem potem okolo 12 kilometrow i to calkiem dynamicznie nawet do 160 km\h na czwórce. Po odpaleniu go obroty skoczyly na ciut powyzej 1000 i zawiesily sie tam - przeciez tak mam codziennie jak odpalam samochod czyli zwyczajne ssanie...nie bylo zadnego skoku obrotow :? Po tych 13 minutach wrzucilem wsteczny by wyjechac 20 metrow ode mnie z wjazdu na ulice..no i tu dusil sie cholernie i musialem pomagac mu gazem...ale potem jak wrzucilem jedynke i pojechalem to zadnych takich objawow nie bylo...nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze on ma jakiegos wiekszego kopa teraz :? Co do obrotow na biegu jalowym jak silnik jest rozgrzany to powiem tyle ze jak patrze normalnie na wskazowke obrotomierza to ona stoi sobie rowniutko w jednym punkcie...ale jak popatrze na nia z bliska (przytykajac prawie leb do zegarow :P ) to widze ze ona tak bardzo bardzo minimalnie faluje...czy to normalne ? Ale normalnie jak sie siedzi prosto na fotelu to nie widac by falowala. A ten czas pozostawiania auta na biegu jalowym tez jest tematem 1000 wypowiedzi :evil: Jedni mowia ze trzeba czekac az sie wentylator chlodnicy zalaczy czyli na wyzszy poziom pola NORM a z kolei WKŁ podaje ze 3 minutki..no to ja 13 minut ale tak jak mowie strzaleczka lekko dotknela pola NORM...
Mariusz

Post autor: Mariusz »

ja tez robilem reset kompa ostatnio i silniczek jak odpalilem nie chodzil rowno, plywaly obroty i niekiedy czuc bylo ze schodzi na za niskie obroty u po chwili dochodzi do normy, wczoraj tez wyciagnelem bezpiecznik na noc ale jeszcze nie odpalalem bo zimno i nie chce mi sie marznac a dodatkowo caly zasniezony ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

widocznie kazdy modelm Escort ma inaczej :) ja nie wiem, zawsze stosowalem sie do wskazowek w ksiazce WKŁ i instrukcji Escorta (sa takie same odpowiedzi) i bylo dobrze. Jest jeszcze jedna metoda, 3 minuty bez gazu, a potem 2 minuty na 1200 obrotow,ale tu trzeba trzymac caly czas tyle samo. To tez metoda z ksiazki WKŁ
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Panowie tylko nie zabrnijmy w ślepą uliczkę, bo pomału odnoszę wrażenie, że reset jest odbierany jako cudowny środek!!.
Niedługo pomyślę , że jak złapię kapcia, to też zacznię do resetu kompa.
Znam przypadki, że komp podłączony do fordowskiego testera nie pokazywał żadnych błędów, a silnik i tak nie odpalał!.
Przyczyn falowania obrotów, nierównomiernej pracy, szarpania itp. rzeczy może być wiele, a z powyższych wypowiedzi okazuje się, że reset i tak nie pomógł, bo to wina kabli, filtrów,świec, oleju i wielu , wielu innych chochlików które powodują, że użytkownik musi zdać sobie sprawę z tego, że jest to mechanizm z wieloma zazębiającymi się elementami.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Racja i to duza ;) Tylko jesli komus zaczynaja falowac obroty na biegu jalowym to chyba zdecydowanie latwiej jest na poczatku wyjac na cala noc bezpiecznik 3A niz rozbierac pol silnika ;) Jak to nie pomoze to mozna szukac dalej ;)
Ostatnio zmieniony 20 gru 2005, 21:53 przez Vieczur, łącznie zmieniany 1 raz.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

A ja resetow robić nie muszę :mrgreen:
ODPOWIEDZ