Naprawa skrzynki bezpieczników w MK7
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Naprawa skrzynki bezpieczników w MK7
zamieszczam tutaj kilka fotek z fotorelacji przy naprawie skrzynki bezpiecznikow w Escorcie MK7 (opisy co jest co nad zdjeciami). Mam nadzieje,ze w przypadku gdy ktos bedzie szukal o tym informacji, to albo go to podbuduje do dzialania (ze ktos juz takie cos zrobil),albo tez stwierdzi ze to nie na jego umiejetnosci i podda sie nie psujac niczego bardziej (co oczywiscie o niczym zmyl nie swiadczy,bo nie kazdy musi wszytko umiec). Ogolnie to zajelo mi to dobre 5 godzin rozlozone na dwa dni (wieczorami). Mysle tez ze jak juz to raz rozebralem,to drugi raz bym sie nie odwazyl,bo zapewne juz cos by sie rozlecialo (sciezki, plytka itp.). To wg mnie mozna tylko raz naprawic, dlatego trzeba raz a porzadnie, bez bledow.
Powiem Wam,ze troszke sie balem to wsadzic do auta,ze moze wybuchnie, ze moze cos sie spali,ale na szczescie auto odpalilo, brakujaca dmuchawa zaczela dzialac, kierunki niestety przez chwile zachowywaly sie jak wczesniej,ale wlozylem na nowo zlacze i jak narazie jest ok.
Dodam ze mialem tez uszkodzona sama zlaczke ktora do tej skrzynki dochodzila,ale problem zalatwilo kupienie nowej zlaczki na szrocie (10zl) i przelozenie do niej kabli z mojej wiazki w aucie. Ford na szczescie wymyslil sprytny sposob na mocowanie kabli w tych zlaczkach, taki ze da sie w miare latwo je wyciagac, dodawa lub usuwac » » »
Powiem Wam,ze troszke sie balem to wsadzic do auta,ze moze wybuchnie, ze moze cos sie spali,ale na szczescie auto odpalilo, brakujaca dmuchawa zaczela dzialac, kierunki niestety przez chwile zachowywaly sie jak wczesniej,ale wlozylem na nowo zlacze i jak narazie jest ok.
Dodam ze mialem tez uszkodzona sama zlaczke ktora do tej skrzynki dochodzila,ale problem zalatwilo kupienie nowej zlaczki na szrocie (10zl) i przelozenie do niej kabli z mojej wiazki w aucie. Ford na szczescie wymyslil sprytny sposob na mocowanie kabli w tych zlaczkach, taki ze da sie w miare latwo je wyciagac, dodawa lub usuwac » » »
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 02 lut 2006, 16:54 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Vieczur, markko, Yanek, simo, Lukas, darcun4, dzieki za slowa uznania az czuje teraz ze warto bylo dodac tutaj ta foto-relacje
Co do kabli,to rzeczywiscie mam duzo, ale to jeszcze nie wszytkie , zwlaszcza teraz, pelno sprzetu u mnie lezy, oczywiscie elektroniki, bo wszystko czeka na swoja kolej na sprzedaz. Ale nie to jest tematem posta. Mam nadzieje po prostu ze komus sie to przyda
Co do kabli,to rzeczywiscie mam duzo, ale to jeszcze nie wszytkie , zwlaszcza teraz, pelno sprzetu u mnie lezy, oczywiscie elektroniki, bo wszystko czeka na swoja kolej na sprzedaz. Ale nie to jest tematem posta. Mam nadzieje po prostu ze komus sie to przyda
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiu ty rozbebeszałeś skrzynkę bezpieczników.Właśnie padła mi dmuchawa na wszystkich biegach no i co za tym idzie nie ma klimy.Bezpiecznik OK silnik na któtko OK na wszystkich biegach.Nie dochodzi wogóle prąd do przełącznika.Wynika , że skrzyneczkę trza rozbebeszyć.A jak by tak połączyć wyjście prądu z bezpiecznika bezpośrednio pod przełącznik dmuchawy - pomijając skrzynkę ?Nie wiem czy jest jakiś przekaźnik po drodze ale chyba nie bo po co miał by tam być?Przynajmniej nie między bezpiecznikiem a przełącznikiem.
Co o tym sądzisz - a może ktoś już tak wykombinował ? - To niech no podpowie.
Co o tym sądzisz - a może ktoś już tak wykombinował ? - To niech no podpowie.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2006, 16:55 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
nie jestem wiesiu, ale tez robilem 2 tyg temu operacje - naprawa skrzynki (udaną zresztą) i muszę przyznać, ze warto to zrobic ...
skrzynka jak zaczyna sie sypac to z reguly beda leciec kolejne moduly ...
obejscie da sie zrobic tylko, ze po ktoryms obejsciu juz nie wiadomo co i do czego w zasadzie jest dopiete (tak jak np u mnie)
jest jeszcze taki detal, ktory mozna sprawdzic - czy nie zasniedzialy styki bezpiecznika i ewentualnie je pilnikiem potraktowac - nie wiem czemu (taka jakas lipna seria czy co) u mnie strasznie sniedzieją styki bezpiecznikow (dzisiaj juz piąty w ciagu 2 miesiecy się trafił) i przestają przewodzić, albo to te "łapki" w skrzynce już się tak wyrobiły, że nie "wdrapują" się w styk bezpiecznika.
skrzynka jak zaczyna sie sypac to z reguly beda leciec kolejne moduly ...
obejscie da sie zrobic tylko, ze po ktoryms obejsciu juz nie wiadomo co i do czego w zasadzie jest dopiete (tak jak np u mnie)
jest jeszcze taki detal, ktory mozna sprawdzic - czy nie zasniedzialy styki bezpiecznika i ewentualnie je pilnikiem potraktowac - nie wiem czemu (taka jakas lipna seria czy co) u mnie strasznie sniedzieją styki bezpiecznikow (dzisiaj juz piąty w ciagu 2 miesiecy się trafił) i przestają przewodzić, albo to te "łapki" w skrzynce już się tak wyrobiły, że nie "wdrapują" się w styk bezpiecznika.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Co do bezpiecznika to jest ok czyli po wyjęciu wyglądał jak nówka więc chyba nie to.
Wyjmowałem go też parę razy więc gdyby coś tam nie stykało to by mu przeszło.Przeraża mnie natomiast rozmontowanie skrzynki bo tam lutowań na drukach chyba więdej niż w kompie
Wyjmowałem go też parę razy więc gdyby coś tam nie stykało to by mu przeszło.Przeraża mnie natomiast rozmontowanie skrzynki bo tam lutowań na drukach chyba więdej niż w kompie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Z lutami w skrzynkach jest kłopot, bo chyba oszczędzali na cynie - luty są bardzo słabe i się rozpadają.
Za samym zasilaniem dmuchawy w skrzynce większego kłopotu nie ma. Większość lutów jest od zewnętrznej strony płytek. Też miałem ten sam kłopot (nie działała dmuchawa) i po 30 minutach grzebania (więcej czasu zajęło wyjęcie i założenie skrzynki) już było naprawione.
Jeśli wysiadła na wszystkich biegach, to najprawdopodobniej puścił lut przy gnieździe bezpiecznika.
Za samym zasilaniem dmuchawy w skrzynce większego kłopotu nie ma. Większość lutów jest od zewnętrznej strony płytek. Też miałem ten sam kłopot (nie działała dmuchawa) i po 30 minutach grzebania (więcej czasu zajęło wyjęcie i założenie skrzynki) już było naprawione.
Jeśli wysiadła na wszystkich biegach, to najprawdopodobniej puścił lut przy gnieździe bezpiecznika.