Naprawa skrzynki bezpieczników w MK7

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Naprawa skrzynki bezpieczników w MK7

Post autor: WieSiu »

zamieszczam tutaj kilka fotek z fotorelacji przy naprawie skrzynki bezpiecznikow w Escorcie MK7 (opisy co jest co nad zdjeciami). Mam nadzieje,ze w przypadku gdy ktos bedzie szukal o tym informacji, to albo go to podbuduje do dzialania (ze ktos juz takie cos zrobil),albo tez stwierdzi ze to nie na jego umiejetnosci i podda sie nie psujac niczego bardziej (co oczywiscie o niczym zmyl nie swiadczy,bo nie kazdy musi wszytko umiec). Ogolnie to zajelo mi to dobre 5 godzin rozlozone na dwa dni (wieczorami). Mysle tez ze jak juz to raz rozebralem,to drugi raz bym sie nie odwazyl,bo zapewne juz cos by sie rozlecialo (sciezki, plytka itp.). To wg mnie mozna tylko raz naprawic, dlatego trzeba raz a porzadnie, bez bledow.

Powiem Wam,ze troszke sie balem to wsadzic do auta,ze moze wybuchnie, ze moze cos sie spali,ale na szczescie auto odpalilo, brakujaca dmuchawa zaczela dzialac, kierunki niestety przez chwile zachowywaly sie jak wczesniej,ale wlozylem na nowo zlacze i jak narazie jest ok.
Dodam ze mialem tez uszkodzona sama zlaczke ktora do tej skrzynki dochodzila,ale problem zalatwilo kupienie nowej zlaczki na szrocie (10zl) i przelozenie do niej kabli z mojej wiazki w aucie. Ford na szczescie wymyslil sprytny sposob na mocowanie kabli w tych zlaczkach, taki ze da sie w miare latwo je wyciagac, dodawa lub usuwac :D » » »
Załączniki
syf na moim biurku :) A to byla dopiero polowa :D
syf na moim biurku :) A to byla dopiero polowa :D
tak wyglada wnetrze skrzynki po calkowitym rozlozeniu :) hura, ale wiedzialem ze przede mna druga taka masakra, czyli zlozenie
tak wyglada wnetrze skrzynki po calkowitym rozlozeniu :) hura, ale wiedzialem ze przede mna druga taka masakra, czyli zlozenie
tak slicznie wygladal lut w miejscu gdzie zaczelo mi sie palic. Takich miejsc bylo wiecej, do tego kilka zimnych lutow, ale ja przelutowalem wszystkie luty,dlatego tyle to mi zajelo
tak slicznie wygladal lut w miejscu gdzie zaczelo mi sie palic. Takich miejsc bylo wiecej, do tego kilka zimnych lutow, ale ja przelutowalem wszystkie luty,dlatego tyle to mi zajelo
przypalony plastik (obudowa) od przegrzewajacego sie styku plytki z wyprowadzeniem (przez uszkodzony lut)
przypalony plastik (obudowa) od przegrzewajacego sie styku plytki z wyprowadzeniem (przez uszkodzony lut)
widok od gory przypalonej czesci plytki, dokladniejsze widoki z innych ujec na kolejnych fotkach
widok od gory przypalonej czesci plytki, dokladniejsze widoki z innych ujec na kolejnych fotkach
to samo co wyzej :( tylko z innej strony
to samo co wyzej :( tylko z innej strony
tak wlasnie bylo zlozona ta skrzynka, w sumie jedna calosc, w 3 miejscach zagieta (na kolejnej fotce widac), a w taki sposob polaczona, plytka do tego jeszcze byla dwuwarstwowa. Te polaczenia na brzegach trzeba bylo rozlutowac i wypchnac, a byly niestety
tak wlasnie bylo zlozona ta skrzynka, w sumie jedna calosc, w 3 miejscach zagieta (na kolejnej fotce widac), a w taki sposob polaczona, plytka do tego jeszcze byla dwuwarstwowa. Te polaczenia na brzegach trzeba bylo rozlutowac i wypchnac, a byly niestety
widok po demontazu przekaznikow, bezpiecznikow i obudowy. Oczywiscie wszystko mialem zanotowane co gdzie przychodzi :D
widok po demontazu przekaznikow, bezpiecznikow i obudowy. Oczywiscie wszystko mialem zanotowane co gdzie przychodzi :D
po zabiegu naprawy :) Fotka ta na poczatku, aby udowodnic ze dalo sie to zrobic :D
po zabiegu naprawy :) Fotka ta na poczatku, aby udowodnic ze dalo sie to zrobic :D
Ostatnio zmieniony 02 lut 2006, 16:54 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

napewno ten post przyda sie , bo jak wiadomo skrzynki bezpiecznikow lubia wysiadac w escortach
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Vieczur

Post autor: Vieczur »

w MKVI jest rowniez taka sama skrzynka i mialem ja juz naprawiana bo przestala wlasnie chodzic dmuchawa. Sasiad pomostkowal pare rzeczy i jak narazie wszystko chodzi ok ;)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

No Wiesiu piękny opis i foto-relacja :wink: Napewno sie przyda :wink: oczywiście jak najżadziej :wink: bo nikomu nie życze żadnej awarii w ESSIM :wink:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Zajefajny opis + foto! Ale Ty masz kabli na podłodze :D
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Eee tam, dla przyszłego inżyniera elektronika to pecha.Ja to bym bawił sie z tym pewnie nie 5 godz. ale 5 dni.
Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 5993
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Lukas »

markko, zobaczyl bys jego pokoj jak to robil, to bys sie przerazil... :/ ale czesto ma syf jak cos robi, ale za to robie dobrze i pozniej dziala :)
Kochany braciszek :D
:ble:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

ciekawe jak to jest miec brata :D na dodatek takiego uzdolnionego ;) Ja rowniez podziwiam elektronikow bo dla mnie wszystko co z tym zwiazane to czarna magia :? A opisik naprawde super...moznaby zamiescic go na stronie glownej w dziale "Porady i naprawy" ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Vieczur, markko, Yanek, simo, Lukas, darcun4, dzieki za slowa uznania :) az czuje teraz ze warto bylo dodac tutaj ta foto-relacje :)

Co do kabli,to rzeczywiscie mam duzo, ale to jeszcze nie wszytkie :D, zwlaszcza teraz, pelno sprzetu u mnie lezy, oczywiscie elektroniki, bo wszystko czeka na swoja kolej na sprzedaz. Ale nie to jest tematem posta. Mam nadzieje po prostu ze komus sie to przyda
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Viking

Post autor: Viking »

Taaak. A ja wlasnie jestem w trakcie lutowania skrzynki. Lezy w piwnicy na stole. Jutro ciag dalszy. Auto nie zapala, pompa sie nie wlacza, nie ma iskry na swiecach. Nie wiem co to i za co sie zabrac.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Viking, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu ty rozbebeszałeś skrzynkę bezpieczników.Właśnie padła mi dmuchawa na wszystkich biegach no i co za tym idzie nie ma klimy.Bezpiecznik OK silnik na któtko OK na wszystkich biegach.Nie dochodzi wogóle prąd do przełącznika.Wynika , że skrzyneczkę trza rozbebeszyć.A jak by tak połączyć wyjście prądu z bezpiecznika bezpośrednio pod przełącznik dmuchawy - pomijając skrzynkę ?Nie wiem czy jest jakiś przekaźnik po drodze ale chyba nie bo po co miał by tam być?Przynajmniej nie między bezpiecznikiem a przełącznikiem.
Co o tym sądzisz - a może ktoś już tak wykombinował ? - To niech no podpowie.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2006, 16:55 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie jestem wiesiu, ale tez robilem 2 tyg temu operacje - naprawa skrzynki (udaną zresztą) i muszę przyznać, ze warto to zrobic ...

skrzynka jak zaczyna sie sypac to z reguly beda leciec kolejne moduly ...

obejscie da sie zrobic tylko, ze po ktoryms obejsciu juz nie wiadomo co i do czego w zasadzie jest dopiete (tak jak np u mnie)

jest jeszcze taki detal, ktory mozna sprawdzic - czy nie zasniedzialy styki bezpiecznika i ewentualnie je pilnikiem potraktowac - nie wiem czemu (taka jakas lipna seria czy co) u mnie strasznie sniedzieją styki bezpiecznikow (dzisiaj juz piąty w ciagu 2 miesiecy się trafił) i przestają przewodzić, albo to te "łapki" w skrzynce już się tak wyrobiły, że nie "wdrapują" się w styk bezpiecznika.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Co do bezpiecznika to jest ok czyli po wyjęciu wyglądał jak nówka więc chyba nie to.
Wyjmowałem go też parę razy więc gdyby coś tam nie stykało to by mu przeszło.Przeraża mnie natomiast rozmontowanie skrzynki bo tam lutowań na drukach chyba więdej niż w kompie :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Z lutami w skrzynkach jest kłopot, bo chyba oszczędzali na cynie - luty są bardzo słabe i się rozpadają.

Za samym zasilaniem dmuchawy w skrzynce większego kłopotu nie ma. Większość lutów jest od zewnętrznej strony płytek. Też miałem ten sam kłopot (nie działała dmuchawa) i po 30 minutach grzebania (więcej czasu zajęło wyjęcie i założenie skrzynki) już było naprawione.

Jeśli wysiadła na wszystkich biegach, to najprawdopodobniej puścił lut przy gnieździe bezpiecznika.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może zanim rozbebesze pół autka niech mi ktoś podpowie czy przełącznik nawiewu steruje masą czy napięciem.Bo jeśli napięciem to puszczę przewód napięciowy od bezpiecznika do przełącznika pomijając skrzynkę.Oczywiście poprzez bezpiecznik. :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zablokowany