Naprawa przełącznika zespolonego

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Voytek

Post autor: Voytek »

Przycisk spryskiwacza mocowany jest identycznie jak ten od świateł. Ruszaj a raczej próbuj pokręcać w lewo i prawo i jednocześnie pociągaj. Tylko wszystko z umiarem aby Ci się nie urwały zaczepy. Też rozbierałem to cudo bo wogóle nie miałem psikania na tył. A przy składaniu dokładnie sobie zapamiętaj (lub nawet zrób małe ryski) w którym miejscu są owe zatrzaski i nawet je lekko natłuść :) Powodzenia! Ja dsisiaj walczyłem pod domem (wymieniałem) z łożyskiem koła i przy okazji wymieniłem wszystkie 4 osłony przegubów. Paskudna, brudna robota. Jutro dopołudnia jeszcze parę drobnych dokręceń i sprawdzenie całości i na jakiś czas będzie...
Caros

Post autor: Caros »

Dzięki za podpowiedź co do przycisku spryskiwacza. Współczuję tej robótki niestety taka nasza dola jeżeli chcemy sami coś naprawić musimy się czasem upaprać, ale ile z tego przyjemności.
Voytek

Post autor: Voytek »

:!: Tylko rób to delikatnie, z czuciem ! A na światła pozycyjne załóż sobie przekaźnik, tak jak to opisałem wyżej, będziesz miał na wieki święty spokój. Niestety my Polacy zmuszeni jesteśmy do kombinowania i reanimacji staroci, bo fryc nie przejmowałby się ceną i kazałby sobie nowy, a my z naszymi cenami i zarobkami... szkoda gadać :!:
Powodzinia :)
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Niestety... Spieprzyłem akcje... :/ Rozebrałem przełącznik i nie moge go złożyć a na dodatek jedną sprężynke zgubiłem :/ Ma ktoś może jakiś używany działający przełącznik do sprzedania za niewygórowaną cenę? :)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Viking

Post autor: Viking »

Poskladasz nie martw sie. Ja juz rozbieralem go 3 razy, ostatnio 2 dni temu i zajelo mi to tylko troche ponad 6 godzin. A sprezynke znajdz jakas zastepcza. Na pewno sam nie zlozysz, trzeba do tego 2 osob. Dzis poskladalbym go w 10 minut, ale pewnie za jakis czas, jak zapomne jak to zrobic, znow zajmie mi to kilka godzin. Powodzenia zycze.
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Wymieniłem przełącznik i nadal nie mam tych zawszonych świateł z tyłu :/ Bezpieczniki OK, żarówki OK, Przekaźniki OK. Więc co może być tego przyczyną? POMOCY?! :cry:
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A napięcie dochodzi?
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Ten samochód mnie zadziwia cały czas... Zszedłem sobie do niego, bo zostawiłem telefon... Mówie sobie... Sprawdze światła może teraz zadziałają :roll: Włączyłem i zaczeły działać :shock: Nie pojme tego samochodu :| DZIĘKI ZA POMOC POZDRAWIAM!
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

Gdy włączam kierunki migają mi długie ( już mnie to dobija) gdzieś na forum czytałem że dorażny sposób to wyciągnąć bezpieczniki od długich -- jestem zdecydowany to zrobić tylko tu moja prośba --- zaglądnąłem dziś do skrzynki i mam pytanie czy bezpieczniki od długich oznaczone są lampą z promieniami prostymi czy skośnymi ( chodzi o piktogram ) i czy jeśli wyjmę bezpieczniki to czy coś jeszcze przestanie działać
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

te z prostymi sa od dlugich, i raczej na nic innego nie wplynie
naprawa przelacznika Cie czeka:(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

Dzięki - na razie zastosuje ten pomysł a znajomy mechanik chce 50 zł za rozebranie i naprawę - to może póżniej
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

mam pytank... jak się wyjmuje to pokrętło włącznika świateł w lewej manetce przy przełączniku... mam problem bo po przekręceniu tego włącznika nie świeci deska oraz tylne światła pozycyjne... nie wiem jak to yjąć a pewnie tam tkwi przyczyna problemu
adamj3000

Post autor: adamj3000 »

ma ktos moze taka fotke jak w tym poscie z kolei 6 !! lub mogl by zrobic bede bardzo wdzieczny !! tylko ze z kabelkami koloru czerwonego, czarnego, bialego i zielonego ?? popalily mi sie te przewody wymienilem je na nowe i pomieszalem :((
tomek22

Post autor: tomek22 »

Wuerte pisze:Niestety... Spieprzyłem akcje... :/ Rozebrałem przełącznik i nie moge go złożyć a na dodatek jedną sprężynke zgubiłem :/ Ma ktoś może jakiś używany działający przełącznik do sprzedania za niewygórowaną cenę? :)
Witam skąd wziąść taki przekaźnik. W moim Fordzie grzeje się bardzo przełącznik świateł i czasami nie ma ich z tyłu.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Dołączam swoje zdjęcia z naprawy przełącznika zespolonego. Może ktoś wypatrzy coś co mu się przyda. Ja wymieniałem wszystkie kable na nowe. Niestety nie zrobilem zdjęcia po wymianie :( sam nie wiem czemu :(
Załączniki
100_2093.jpg
100_2094.jpg
100_2092.jpg
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ