Naprawa przełącznika zespolonego

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Irek Leszczu

Post autor: Irek Leszczu »

Witajcie!Mam pytanie czy trzeba ściągać kierownicę żeby wyciągnąć,naprawić ewentualnie wymienic wyłącznik zespolony.Irek leszczu
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Irek Leszczu, nie kierownicy nie trzeba sciągac ;) trzeba tylko zdjac plastiki z kolumny kierownicy dwie śróby od góry ;)
Muzzy

Post autor: Muzzy »

A u mnie zeby zdjac te plastiki trzeba odkrecic 4 śróby od spodu. Potem jedną na środku od góry już do samego przełącznika.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

No dobra a jak dostać się do tego Obrazek bo nie stykają mi światła pozycyjne. Dopiero jak puknę w dźwignie przełączika to zadziała.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak latwo zauwazyc wystarczy pociagnac mocniej, jest szansa ze cos sie zlamie,ale raczej mala, ja kiedys probowalem to zdjac (choc moje swiatla dzalaly zawsze),ale bylo tak ciezko,ze balem sie ze polamie i juz bede mial niesprawne. Moze lepej kupic nowy przelacznik z allegro, ciut ponad 100zl i po sprawie na lata :D Zwlaszcza ze sam pisales, ze nie lubisz elektroniki :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Dokonałem właśnie rzeczy dla mnie niemożliwej. Sam zreanimowałem przed chwilą zespolony. Wszystko znowu działa. :mrgreen: Podoginałem blaszki w tym ustrojstwie co wcześniej przedstawiałem na zdjęciu i jest OK.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

robertford, a widzisz !! trochę wiary w siebie . :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

:mrgreen:
Chciałbym dodać jeszcze dwa linki w związku z tym tematem, co prawda zapożyczone ale bardzo były mi przydatne do reanimacji przełącznika jak i do tego aby kierunkowskazy odbijały. TUTAJ PIERWSZY a TUTAJ DRUGI.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Michael

Post autor: Michael »

Witam i ja mam kolejny problem z zespolonym :(, przy włączeniu kierunku włączają się długie (standard), po rozebraniu i wyczyszczeniu pojawia się problem podczas składania, albo wyskakuje któraś z rolek albo jak się uda złożyć to dalej migają długie, przeczytałem już chyba wszystko co jest dostępne w sieci na temat zespolonego i już nie mam pojęcia jak to wyeliminować. Czy przyczyną może być złe złożenie albo wyczyszczenie tego g....a już po prostu wariuje jak widzę te piekielne urządzenie. Pomóżcie!!

EDIT:

Na manetce od świateł i kierunkowskazów jest malutki luz i wychodzi na to, że to tego jest wina... Może jakieś sugestie odnośnie tego...
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

napewno coś pokićkałeś przy składaniu ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Michael

Post autor: Michael »

a więc problem pojawia się przy składaniu (zaznaczone na zdjęciu), a właściwie na wkładaniu manetki w to co wychodzi przy kierunku. Ma ktoś może sposób jak to złożyć żeby działało, bo już próbowałem chyba z 15 razy i za każdym razem to samo.
Załączniki
zdjęcie zapożyczone od "MUZZY'ego"
zdjęcie zapożyczone od "MUZZY'ego"
t_06_11_2004_063_204.jpg (31.2 KiB) Przejrzano 8460 razy
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Michael, odnośnie mrugania długimi to odpowiadają za to takie silikonowe gumeczki (w kształcie stożków), jak sie uszkodza czy spadna to zaczyna rzucac dlugimi swiatlami. ja sobie poradzilem przecinajac sciezke od dlugich i zlutowujac ja z mijania. w efekcie przestalo mi mrugac :) efekt uboczny - brak możliwości mrugnięcia długimi poprzez pociągnięcie do siebie dźwigni - ale mnie to bardzo nie przeszkadza bo mozna ja pchnąć od siebie i też się mrugnie długimi :D

co do składania to nie wiem w czym ty masz problem. ja swój przełącznik rozkładałem już (dosłownie!) z 30 razy i nie miałem z tym najmniejszego problemu - samo wskakuje na swoje miejsce
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Michael

Post autor: Michael »

Założyłem tą nieszczęsną "koszulkę" z kabla i dalej nie działa. Czy grubość i długość ma jakieś znaczenie czy jest to obojętne?

Co do składania to po prostu ciężko się składa ale jakoś wchodzi...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja po paru próbach rozłożenia, poprawie, złożenia się poddałem i przerobiłem przełącznik na wyżej opisany sposób. od przeróbki minęło już grubo ponad pół roku i wszystko działa jak należy :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Patryk

Post autor: Patryk »

Ja sadze ze nie ma to jak oryginalne rozwiazania mimo ich zawodnosci, wiec na bank nie przerobilbym na cos innego :cool:
ODPOWIEDZ