Naprawa przełącznika zespolonego

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zawsze można przerobić na oryginał na przykład od Mondka i też będzie dobrze . :mrgreen:
Masz wtedy załanczanie jeszcze dodatkowo przednich i tylnych przeciwmgielnych. Zawsze to Ford.
Czymś takim się dziś bawiłem sprawdzając Mondeo MK I - jutro mój ojciec kupuje a ja go sprawdzałem . Jako niby fachowiec. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Patryk

Post autor: Patryk »

masz na mysli ten przelacznik z lewej strony deski rozdzielczej, takie pokretlo jak z nawiewu :?: jesli tak to sie zgadzam, nawet fajny pomysl, mozna cos takiego zrobic i efekt bedzie super :cool:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dokładnie raz w prawo - postojówki - dwa światła mijania - pociągasz raz do siebie - przeciwmgielne tylne - dwa razy do siebie przeciwmgielne tylne i przednie.
Raz w lewo - lewe postojówki - dwa razy w lewo - prawe postojówki.
a przy kierownicy zostaje tylko migacz i zmiana mijania/drogowe i migawka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Roger

Post autor: Roger »

Włączam kierunkowskazy włączaja mi sie światła długie(musze gajge lekko odgiąć do okna i jest wszystko OK).Trzeba wymienić cały przełacznik zespolony czy mozna to naprawić rozbierając go?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Roger, nie pisz tego samego w różnych tematach bo dodatkowo zaśmiecasz forum.
Wiesiu Ci podpowiedział już co można zrobić.
Jeśli czujesz się na siłach - ręce Ci się nie trzesą - masz nerwy na postronku - to możesz naprawić .
Na forum ( opcja szukaj ) znajdziesz fotorelację z naprawy przełącznika.
Jeśli nie czujesz się na siłach to wejdź na Allegro i kup używany.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bartol

Post autor: Bartol »

cidzej pisze:...odnośnie mrugania długimi to odpowiadają za to takie silikonowe gumeczki (w kształcie stożków), jak sie uszkodza czy spadna to zaczyna rzucac dlugimi swiatlami...
Witam odświeze trochę ten temat. Mam pytanko odnośnie tych silikonowych gumek. Gdzie one dokładnie mają się znajdować? Przy rozkładaniu wysypały mi się i nie mam pojęcia gdzie trzeba je założyć, a długimi mi rzuca jak głupi.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wajchy mają takie stożkowe "odbijacze" i na nie sie zakłada te silikonowe gumki
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Mercino

Post autor: Mercino »

Mam pytanie. jak rozebrać to coś od świateł drogowych i mijania? bo mozole się i nawet ten niemiecki opis mi nie pomaga co jest zamieszczony. A mam pytanie do świateł mijania jakie kolory są przewodów od styków. ponieważ mam MK5 i tu jest przełacznik świateł gdzie styki są podłączone takimi kablami czerwony, biały, zielony, czarny. Wiem ze z tylu przełacznika są numery tu gdzie wpina się kostkę, podajcie mi numery na światła mijania i światła drogowe. Bo nie chcę spitolić sobie instalacji.
Sool

Post autor: Sool »

Mam pewien problem i mysle, ze to dobry dzial by sie o niego zapytac: Otoz przestaly mi dzialac swiatla drogowe - nie wlaczaja sie i nie mrugaja - bezpieczniki sa OK, zarowki tez. Czy musze rozebrac przelacznik? Czy mozliwa jest jeszcze jakas inna przyczyna?
emceha

Post autor: emceha »

Raczej to własnie sprawka przełącznika.
Sool

Post autor: Sool »

Jednak nie przełącznik zespolony tylko przekaźnik nawalił
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Tu zamieszczamy opisy i modyfikacje. Nie rozwijamy dyskusji !!!
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Naprawa przełącznika zespolonego uzupełnienie

Post autor: Yagr »

Temat "Naprawa przełącznika zespolonego" został zamknięty - proszę moderatora o przeniesienie do niego zawartości tego tematu.

Zabrałem się za złożenie rozwalonego od 3 lat przełącznika zespolonego i myślę że kilka dodatkowych zdjęć przełącznika z MK5 będzie dobrym uzupełnieniem tamtego tematu. Przy okazji okazało się że przez te lata gdy rozebrany zespolony poniewierał się gdzieś w piwnicy znikły z niego 2 małe kulki stykowe, które będę musiał jakoś dobrać... Pewnie łożyska rowerowe będą dobrym źródłem części :D ponadto po rozpięciu manetki porozpinały mi się wszystkie styki do niej prowadzące i czeka mnie znalezienie właściwego układu kabelków metodą prób i błędów - no, chyba że ktoś ma to rozpisane dla Mk5 ;)
Zwracajcie szczególną uwagę na drucik blokujący włącznik świateł awaryjnych, kołyskę, i białe kostki przesuwne ze stykami - lubią wypadać. Przy wymianie kabelków dobierajcie kabelki najbardziej elastyczne - z linką w środku - dobre są kable z niektórych słuchawek. One ciągle pracują i zbyt sztywny kabelek szybko się urwie. Jeśli będziecie wymieniać konektorki na kablach to w miarę możliwości wybierajcie te najkrótsze. Rozbierajcie przełączki ostrożnie i zapisujcie albo fotografujcie układ przed rozłożeniem - to bardzo pomaga w późniejszym składaniu. Są różne rodzaje przełączników zespolonych - w Mk7 kolory kabelków są inne i inaczej tez rozbiera się manetki.

W tym przedstawionym przełączniku końcówka manetki jest w manetce kotwiona trzpieniem. Jest z tym nie lada kłopot przy rozbiórce. Ja radziłem sobie poprzez wepchnięcie tego trzpienia głębiej. Ale wtedy też wcale lekko się tego środka z manetki nie wyciąga bo jest wprasowywana dość mocno. Trzeba delikatnie podważać i stopniowo wyciągać uważając aby nie uszkodzić. To że w środku się plastik trochę pokrzywi to nie problem ale nie połamcie manetki. Ten trzpień trzeba przed montażem wyjąć i po montażu wstawić poprzez otworek w boku manetki.
Załączniki
zespolony - końcówka manetki świateł.jpg
zespolony - końcówka manetki świateł.jpg (546.3 KiB) Przejrzano 10544 razy
zespolony - końcówka manetki świateł, miejsce na kulki i ich styki.jpg
zespolony - końcówka manetki świateł, miejsce na kulki i ich styki.jpg (1.22 MiB) Przejrzano 10543 razy
zespolony - końcówka manetki świateł, miejsce na kulki.jpg
zespolony - końcówka manetki świateł, miejsce na kulki.jpg (965.18 KiB) Przejrzano 10543 razy
zespolony - podłączenie kabelków manetki świateł.jpg
zespolony - podłączenie kabelków manetki świateł.jpg (1.33 MiB) Przejrzano 10542 razy
zespolony - podłączenie kabelków manetki wycieraczek.jpg
zespolony - podłączenie kabelków manetki wycieraczek.jpg (1.26 MiB) Przejrzano 10543 razy
zespolony - styki dla manetkiświateł oraz kołyska.jpg
zespolony - styki dla manetkiświateł oraz kołyska.jpg (1.42 MiB) Przejrzano 10543 razy
zespolony - styki manetki wycieraczek.jpg
zespolony - styki manetki wycieraczek.jpg (1.81 MiB) Przejrzano 10546 razy
zespolony - trzpień mocujący końcówkę manetki w obudowie manetki.jpg
zespolony - trzpień mocujący końcówkę manetki w obudowie manetki.jpg (1.12 MiB) Przejrzano 10634 razy
zespolony - zatrzask-blokada włącznika awaryjnych.jpg
zespolony - zatrzask-blokada włącznika awaryjnych.jpg (593.82 KiB) Przejrzano 10543 razy
Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 17:04 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Rewelecajny poradnik :) Przyda się z pewnością (na szczęście jeszcze nie teraz) :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

świetny opis i fotki,dzięki Yagr że Ci się chciało. Dobrze wiedzieć jak ta nametka jest zbudowana,bo to jest jedyny element którego nie rozbierałem w tym przełączniku (i nametki z 6stopniową regulacja wycieraczki też nie rozbierałem). Jak ta kopułkę od włącznika świateł wyciągnąć nie niszcząc wyglądu kopułki ani nie łamiąc niczego ?

Daj też linka z tym tematem do którego chcesz podpiac ten bo ja na komórce nie umiem go znaleźć...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ