Demontaż deski rozdzielczej, wymiana nagrzewnicy mk5 mk6

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Demontaż deski rozdzielczej, wymiana nagrzewnicy mk5 mk6

Post autor: WieSiu »

W miare kompletna fotorelacja ze zdjecia deski w mk5 i mk6.

demontaż deski jest podobny w przypadku mk7, jedynie czesc z nawiewami lewym i srodkowymi jest inaczej mocowana.

Przydatna przy wymianie nagrzewnicy,ale mysle ze da sie to zrobic bez zdjecia calkowicie deski,choc jak dla mnie latwiej zdjac deske i przy okazji zweryfikowac stan podszybia i blachy ktorej normalnie nie widac, a i mozna tez poczysicić wszystko co ma zwiazek z nawiewem.

Przewody niestety trzeba odpiac do demontazu deski,ale nie jest to jakos szczegolnie trudne, przy skladaniu nowe opaski typu trytki.


Jesli ktoś wie cos wiecej lub chcialby uzupelnic opis,to prosze sie dopisac.
Załączniki
w tym miejscu nagrzewnica, do jej wyciagniecia wypadaloby odlaczyc kanaly powietrzne i odsunac troche cale to pudlo w ktorym jest nagrzewnica, przykrecone jest do karoserii dwoma nakretkami w gornej czesci.
w tym miejscu nagrzewnica, do jej wyciagniecia wypadaloby odlaczyc kanaly powietrzne i odsunac troche cale to pudlo w ktorym jest nagrzewnica, przykrecone jest do karoserii dwoma nakretkami w gornej czesci.
Efekt prac demontażowych
Efekt prac demontażowych
z lewej i z prawej wypadaloby odpiac cięgna kalap od nawiewu. Zaznaczylem gdzie nalezy sciasnac plastikowe zatrzaski, nie sa widoczne na fotce,bo sa z tylu.
z lewej i z prawej wypadaloby odpiac cięgna kalap od nawiewu. Zaznaczylem gdzie nalezy sciasnac plastikowe zatrzaski, nie sa widoczne na fotce,bo sa z tylu.
żółte to wkrety lewej kratki nawiewu, czerowone to 4 sruby oslony kolumny kierowniczej i te fioletowo/rozowe to nakretki na klucz 13 trzymajace kolumne kierownicza, na dole przy pedalach kluczem 10 trzeba jeszcze okrecic kolumne od przekladni
żółte to wkrety lewej kratki nawiewu, czerowone to 4 sruby oslony kolumny kierowniczej i te fioletowo/rozowe to nakretki na klucz 13 trzymajace kolumne kierownicza, na dole przy pedalach kluczem 10 trzeba jeszcze okrecic kolumne od przekladni
na samym dole po srodku deski
na samym dole po srodku deski
ukryta sruba trzymajaca srodkowe kratki nawiewu.
ukryta sruba trzymajaca srodkowe kratki nawiewu.
te 2 po lewej strzalki (mialy byc zielone) to sruby oslony kolumny kierowniczej, te zółte po prawej to sruby srodkowych kratek wentylacyjnych, na fotce ponizej dokladniej jedna ze srub, czerwone to sruby trzymajace zegary. Odpiac linke predkosci przy skrz
te 2 po lewej strzalki (mialy byc zielone) to sruby oslony kolumny kierowniczej, te zółte po prawej to sruby srodkowych kratek wentylacyjnych, na fotce ponizej dokladniej jedna ze srub, czerwone to sruby trzymajace zegary. Odpiac linke predkosci przy skrz
odkrecic i delikatnie probowac wyszarpac z dolnych zaczepow, mi sie udalo bez polamania.
odkrecic i delikatnie probowac wyszarpac z dolnych zaczepow, mi sie udalo bez polamania.
sruby pod pokretlami regulującymi wentylacje
sruby pod pokretlami regulującymi wentylacje
sruba trzymajaca deske rozdzielcza
sruba trzymajaca deske rozdzielcza
warto zdjac oslony slupków,ale nie jest to konieczne
warto zdjac oslony slupków,ale nie jest to konieczne
sruby po bokach deski rozdzielczej przykryte uszczelka
sruby po bokach deski rozdzielczej przykryte uszczelka
centralna nakretka deski przy przedniej szybie, jest pod zaslepka ktora latwo schodzi
centralna nakretka deski przy przedniej szybie, jest pod zaslepka ktora latwo schodzi
lewa i prawa nakretka deski przy przedniej szybie, jest pod zaslepka ktora latwo mozna uchylić, sruba na klucz typu torx
lewa i prawa nakretka deski przy przedniej szybie, jest pod zaslepka ktora latwo mozna uchylić, sruba na klucz typu torx
strzalkami zaznaczylem sruby ktore sa w tylnej czesci tunelu (w schowku)
strzalkami zaznaczylem sruby ktore sa w tylnej czesci tunelu (w schowku)
sruby na klucz 10 (przyda sie takia dluzsza nasadka), trzeba je niestety odkrecic przytrzymujac lewarek zeby zbytnio nie opadl, po wyciagnieciu tunelu warto chociaz jedna nakretke wkrecic aby lewarek nie opadl bo potem moze byc ciut trudniej
sruby na klucz 10 (przyda sie takia dluzsza nasadka), trzeba je niestety odkrecic przytrzymujac lewarek zeby zbytnio nie opadl, po wyciagnieciu tunelu warto chociaz jedna nakretke wkrecic aby lewarek nie opadl bo potem moze byc ciut trudniej
delikatnie wyciagnac ramke ciagnac w miejscach zaznaczonych strzałką, warto to robic w dodatnich temperaturach,aby nie pekly mocowania
delikatnie wyciagnac ramke ciagnac w miejscach zaznaczonych strzałką, warto to robic w dodatnich temperaturach,aby nie pekly mocowania
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

U mnie taki był numer nagrzewnicy jak na fotce. W cabsie była zwykła nagrzewnica jak w konserwie.
Załączniki
Oryginał i magneti matelli
Oryginał i magneti matelli
Numer oryginału cabs styczeń 1991
Numer oryginału cabs styczeń 1991
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamRS6

Post autor: AdamRS6 »

Witam, nam to zajęło ok 8 h pracy.... , 2 os. z tą foto relacją oczywiście.... za co dziękuję,....
dodam tylko że nie trzeba odkręcać kolumny kierownicy..... i ze jak się zdejmie osłonke z nagrzewnicy (taką na przeciw rurek to pasuje (nag. termotech ok.90 zł, bo rzecywiście by nie pasowała)) ....ale mam pytanko bo w org. była taką gąbką oklejona a ja to złożyłem bez niej czy w czymś to szkodzi??? po co ona była??? wszyskto co piszę dotyczy MKVI ghia kombi 1.8 105 benzyna. Pozdr. Adam
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Ta tasma gabkowa sluzy jako uszczelnienie nagrzewnicy, dzieki czemu caly strumien powietrza przechodzi przez lamelki nagrzewnicy, brak tego uszczelnienia skutkuje przedostawaniem sie powietrza bokami bez jego ogrzania, w efekcie czego temperatura powietrza moze byc obnizona, ale watpie aby mialo to istotny wplyw na prawidlowe ogrzewanie.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

AdamRS6, kolumny może i nie trzeba, ale dużo z nią roboty nie ma, a potem mamy więcej miejsca
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Zablokowany