Diesel - uszczelnienie pompy rozdzielaczowej CAV Rotodiesel

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Diesel - uszczelnienie pompy rozdzielaczowej CAV Rotodiesel

Post autor: Yagr »

Częstą bolączką trapiącą posiadaczy ropniaków zasilanych pompą rozdzielaczową CAV Rotodiesel (Lucas) są wycieki oleju napędowego spod dźwigienek dawki paliwa. Można temu zaradzić poprzez wymianę uszczelnień na tychże dźwigienkach. rolę uszczelniaczy pełnią tu oringi gumowe. Aby dokonać kompletnej naprawy trzeba zaopatrzyć się w komplecik tych oringów (4 szt. - po 2 na dźwigienkę) oraz uszczelkę pokrywy pompy również w postaci oringu. Całość można dostać w dedykowanych zestawach.
Pompa Lucasa jest na tyle prosta że osoba o minimalnym talencie technicznym dokona tej naprawy w godzinkę. Istotne jest jednak aby nie zmieniać ustawień regulacyjnych czyli nie kręcimy śrubami regulacji dawek paliwa (oznaczone jako 1 i 2 na pierwszym zdjęciu).
Zanim odkręcimy pokrywę pompy należy zdjąć dźwigienki. W tym celu odkręcamy nakrętki samokontrujące na klucz 10 ( 3 i 4 -fot.1) oraz ściągamy wężyk nadmiaru paliwa z króćca przy śrubie 6. Po tej operacji mamy widok jak na fotce 002. Przy ściąganiu dźwigienek trzeba sobie dobrze zapamiętać jak są one ułożone i w jaki sposób są na nich założone sprężyny. Ja prowadziłem dokumentację fotograficzną :lol:
Gdy poradziliśmy sobie z dźwigienkami to odkręcamy śrubę na klucz 17(nr6-fot.1). Można wtedy pokusić się o ściągnięcie strzykawką ropy z pompy przez odsłonięty otwór żeby nam potem nie zachlapała dookoła. Teraz pozostaje odkręcić 4 śruby na klucz torx trzymające pokrywę pompy (nr5).
Jak to wygląda w środku możecie zobaczyc na fotce 005.
Komplet naprawczy oringów kupowałem na allergio w cenie i firmie widocznej na rachunku. Nie znalazłem na szybko innych kompletów więc proszę tego nie traktować jako jakąś reklamę :lol:
Fotka 007 to porównanie starych (czarne) i nowych (brązowe) oringów uszczelniających dźwigienki. Sama ich wymiana jest w tym momencie banalna, trzeba tylko uważać żeby nowych gumek nie uszkodzić przy zakładaniu (o wadze tej sprawy żadnemu gentelmanowi chyba przypominać nie muszę :DDD )
Foto 008 to już dźwigienka po wymianie oringów a 009 pokrywa z założoną nową uszczelką. Całość skręcamy w odwrotnej kolejności do demontażu.
Podpompowujemy ropy, odpalamy silnik i cieszymy się ze szczelnej góry w pompie rozdzielaczowej.
Załączniki
pompa CAV Rotodiesel 009.jpg
pompa CAV Rotodiesel 008.jpg
pompa CAV Rotodiesel 007.jpg
pompa CAV Rotodiesel 006.jpg
pompa CAV Rotodiesel 005.jpg
pompa CAV Rotodiesel 004.jpg
pompa CAV Rotodiesel 002.jpg
pompa CAV Rotodiesel 001.jpg
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Fotorelacja pierwsza klasa :smile:
Sprzedawca z Wrocka spoko. Osobiście u niej kupowałem włoskie oringi STAR ;-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze: trzeba tylko uważać żeby nowych gumek nie uszkodzić przy zakładaniu (o wadze tej sprawy żadnemu gentelmanowi chyba przypominać nie muszę :DDD )
Dodam od siebie - bo podobnych oringów jest pełno przy urządzeniach dźwigowych :
Posmarować nowe oringi olejem - wtedy dobrze wchodzą w otwór i nie poucinają się przy przejściu przez krawędź otworu
Jako , że to pompa paliwowa - olej silnikowy , chociaż jakiś hydrauliczny też może być
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ