Zakładanie otwierania bagażnika z pilota.

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Zakładanie otwierania bagażnika z pilota.

Post autor: Gajek »

Szukałem jakiś informacji jak można założyć zwykły siłownik od centralnego zamka typu Slave, coś tam znalazłem, ale trochę na jednym forum, trochę z innego forum. Pomyślałem o fotorelacji, niestety po założeniu wszystkiego. Jednak mam parę zdjęć i najważniejsze informacje do założenia samodzielnego montażu otwierania bagażnika z pilota.
Potrzebne nam będzie:
-Centralka z wyjściem do otwierania bagażnika
-Siłownik typu Slave za 10-15zł
-Przekaźnik, jeśli dodatkowy kanał od bagażnika jest sterowany minusem (u mnie tak akurat było)
-Kabel jednożyłowy 4m (trochę kabla zostanie)
-Blaszka z otworami (długość około 3-3,5cm, szerokość +- 1cm, oraz średnica dziurek około 5,5mm)
-Trochę wolnego czasu


Zaczynamy od odnalezienia kabla, który jest od wyjścia na bagażnik. Jeśli jest sterowany plusem to wystarczy podłączyć go z siłownikiem i masą i będzie działało. Jeśli jest sterowany minusem trzeba go podłączyć pod przekaźnik (pod spodem schemat podłączenia przekaźnika z kablami).
Należy przeciągnąć kabel jednożyłowy od centralki zamka do bagażnika (wiecie sami jak to zrobić). Gdy kabel jest przeciągnięty bierzemy się za montaż siłownika w bagażniku. W zestawie jest blaszka oraz śruby do montażu całości. Patrząc na bagażnik ze środka auta siłownik musi być zamontowany po prawej stronie oraz zielony kabel musi być podpięty pod kabel z centralki a niebieski do masy (wtedy siłownik ciągnie), jak podłączymy na odwrót to siłownik pcha.
Bierzemy blaszkę i z jednej strony wiercimy otwór średnicy około 5,5mm (nie może być większy, ponieważ będzie spadał z linki, którą siłownik będzie ciągnął) z drugiej strony otwór może być mniejszy, ma się zmieścić tylko pręt od siłownika i miał lekki luz.

Przy zamku bagażnika jest link i końcówka linki jest zagnieciona taką metalową wsuwką, nie wiem jak to nazwać. Tam wkładamy od spodu naszą blaszkę, a w drugi koniec blaszki wkładamy drut od siłownika i na ten drut zakładamy kostkę, która jest w zestawie wraz z siłownikiem i skręcamy ją. Podłączamy kable i później zostaje nam tylko regulacja wszystkiego.
Załączniki
Połączenie siłownika.
Połączenie siłownika.
Połączenie blaszki z linką.
Połączenie blaszki z linką.
Połączenie przekaźnika
Połączenie przekaźnika
1571256341.jpeg
Awatar użytkownika
swierszczu79
Posty: 38
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: swierszczu79 »

tem twoj silownik bardzo przypomina oryginalny :) moze pasuje w oryginalne miejsce w klapie?
-=Swierszczu79=-
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Taki uniwersalny siłownik też się da wpasować w klapę, ale tam jest większa kombinacja.
Zablokowany