Interfejs diagnostyczny do forda

Pytania, odpowiedzi i wątpliwości związane z funkcjonowaniem Escortów (modele: MK5, MK6, MK7)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Interfejs diagnostyczny do forda

Post autor: Julo »

Cześć!
Myślę, że jestem we właściwym dziale zadając to pytanie?
Przeglądając allegro znalazłem program diagnostyczny (interfejs) do forda i tu jest sedno mojego pytania, czy ktoś to zna, czy to wogóle funkcjonuje.
http://www.allegro.pl/item727789205_for ... w_sam.html
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

A masz już w swoim escorcie OBDII?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Nie wiem, ale w opisie interfejsu wyszczególnione są marki pojazdów które można zdiagnozować i są to samochody osobowe, dostawcze i inne od roku 1996. Myślałem, że czymś takim mógłbym ewentualnie sprawdzić niedomagania silnika. Atak wogóle to jeszcz małą wiedzę posiadam o fordzie i stąd moje zapytanie.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

u nas nikt takich rzeczy nie sprawdzil czy dzialaja
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Wobec tego możemy usunąć ten temat.Niema sensu aby zajmował miejsce na serwerze.
Dziękuję za zainteresowanie. :smile:
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Julo,ja testowalem wersję 1.5 i nie działa w escorcie jamszola,dlatego tak napisałem. Może coś jeszcze trzeba ustawić.ale w scorpio działa bez ustawiania i w focusie 2 też działa
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Sam nie wiem co o tym myśleć, tanie to nie jest aby robić eksperyment. Niewiadomo czy gostek przyjąłby spowrotem urządzenie gdyby w escorcie nie działało.
Dajmy sobie luz z tym interfejsem. Dzięki!
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Zgodnie z polskim prawem masz możliwość zwrotu towaru zakupionego wysyłkowo bez podania przyczyny. Tym bardziej jak nie będzie działać a w opisie jest że będzie. Ja bym na Twoim miejscu zaryzykował,zwłaszcza,że na prawdę dużo można zrobić podłączałac samochód pod kompa.dużo łatwiej jest go naprawić.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Rozpytam jeszcze wśród mechaników.Przeglądając forum z wypowiedziami o polecanych warsztatach samochodowych, zdaje mi się, że znalazłem dawnego dobrego znajomego mechanika, który miał szkolenia w Niemczech w Fordzie. Jeśli to on, to sobie z nim dokładnie o tym pogadam i naturalnie dam znać na forum o przydatności w/w interfejsu.
Albercik

Post autor: Albercik »

Julo, na bank nie będzie pasowało do Twojego auta! Przeczytaj dokładnie opis:

-amerykański 1996 rok do dziś
-japoński 1996 rok do dziś
-europejski benzyna 2001, diesel 2003/04 do dziś,

Poza tym Essy chyba nawet z końca produkcji nie miały OBD2, więc musisz raczej szukać Euroscana z linią KKL, a nie CAN.
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Ja mam essa Bolero 1,6 zetec, benzyna, 90 KM z 11/1997, silnik L1 i złącze do diagnostyki typu OBD2 ( przynajmniej tak je nazwał dzisiaj spec od elektroniki u którego zamówiłem wtyk (do testu z diodą). Jak sprawdzić, czy jest OBD2 ???. Kolesie z allegro raczej sceptycznie wypowiadają się co tego fejsu ( nawet ver. 1.5) dla ESSA z 1997r.- też chciałbym podpiąć kompa, ale chyba będzie ciężko i pozostanie test z diodą, to chyba pójdzie??.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

W Focusie 1.8TD MKI nie działało :(
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Swego czasu na allegro ktoś chciał opchnąć orginalnego FDS'a 2000 z serwisu Forda za 2200zł
EEC4 jest ciężko czymkolwiek zdiagnozować, co innego się ma z EEC5 tam przez OBD2 można czytać to KTS z Bosha.

Nam pozostaje test z diodą, albo diagnostyka w serwisie na nowym WDS'ie 2000.
Inaczej to szkoda szukać ewentualnie możecie sobie poczytać małe kompendium na temat EEC i całego osprzętu wraz budową wewnętrzną i jakimiś tam programikami do eec.
http://www.fordfuelinjection.com/
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Kurowski, jak podłączyć diodę do gniazda 16 pin ( EEC IV)?
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Sprawdz najpierw czy na obudowie EEC (naklejka) masz napisane EECIV czy EECV jak EECV to można czytać niby w standardzie OBD2 CAN

W samym OBD 2 sam Self-Test (czyli jak to wszyscy mówią DIODA) bo tak to się nazywa i z tego co wiem to nie jest to wyprowadzone.
Jak nie masz gniazda testowego pod maską, to na samym sterowniku EEC IV na nogę 48 podajesz masę, a na nodze 17 jest wyjście do podłączenia diody.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
ODPOWIEDZ