Interfejs diagnostyczny do forda

Pytania, odpowiedzi i wątpliwości związane z funkcjonowaniem Escortów (modele: MK5, MK6, MK7)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

rowniez moge pomoc przy translacji,
http://www.diagnostik.pl/testery_diagno ... _ford.html - czy to podejdzie pod essa wyprodukowanego w : 06.1995 (mk7)?
co do sprzedazy testera z czech, organizuje kolege ktory robi czeste wypady do ostravy, moze namowie go na wypad do czech lub lubawki ;p
reaper7

Post autor: reaper7 »

No i niebawem będzie Polska wersja:)

oto kilka screenów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i te wszystkie wskazniki beda dzialac w niektorych Escortach ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tomin

Post autor: Tomin »

Tak, ale tylko tech Escort / Mondeiich / ... jeżeli odpowiednie złącze diagnostyczne (co pozwoli na rozpoznanie PC).
Wszystkie silnik Zetec powinna działać. Nigdy nie byłem Zetec spełnione, którzy nie chcieli iść. Począwszy od 1992 roku.
2.9 24V Cosworth powinny zawsze działa. (Dołączyłem jako Cosw. Jeste z EEC IV, oraz z EEC V)

Nie można zdiagnozować RS2000 (starszej wersji urządzenia, bez diagnozy EEC IV) i starszych wersji 1.4 CVH.
Od około 1996 r. może być rozpoznany i 1.4 CVH.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

2.9 24V Cosworth dziala na interfejscie OBDII. rocznik 1995 (produkcja 1994)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tomin

Post autor: Tomin »

Tak. EEC V komunikuje się poprzez magistralę SCP / PWM, ale protokół OBDII obsługuje tylko w bardzo ograniczonym zakresie.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tomin pisze:ale protokół OBDII obsługuje tylko w bardzo ograniczonym zakresie.
dzialaja kody bledow, czyta na zywo ze wszystkich czujnikow i to by bylo na tyle :) a jak sprawdzac kody bledow ABS/TCS? jak kodowac nowe kluczyki przez interfejs ? (bo wiem ze taka opcja istnieje)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tomin

Post autor: Tomin »

I don't know how to code new keys, sorry.
About OBDII: try to read, for example, position of EGR valve, or start KOEO or KOER test.
Ot try to start test of outputs of ECU.
OBDII protocol does not support it.
jarman

Post autor: jarman »

Witam!

Podłącze się do tematu, ponieważ od dłuższego czasu próbuję uzyskać informacje na temat podłączenia Essa na ropę do laptopa.
Mój pojazd to Ess 1.8TD z 1998 roku wersja Ghia. Na podstawie opisu wtyków Tomina stwierdzam, że w swojej furze mam EECV ponieważ mam piny 2 i 10 plus dodatkowe na zasilanie itp.
Zatem moje pytanie: czy jestem w stanie jakkolwiek podłączyć mojego ropniaka do kompa i w ten sposób go diagnozować?

pozdrawiam!
Tomin

Post autor: Tomin »

Hi,

TD engines uses some derivate of EEC V unit and it uses pins 2/10 (Ford J1850 PWM).
You can connect 1.8 TD with my cable.
Of corse, you can read trouble codes,
but in those diesels there are no many informations, because there are no many sensors and actuators. I think there are some temperature sensors, TPS, ...

(Your car does not support OBDII protocol, so you can NOT use cables like ELM327.)
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Witaj Tomin. Rozumiem, że jeśli mojego 1.8 RKC z 01/1997 odczytuje VCM Rotunda to i odczyta go w pełni Twój soft?

Czy dzięki Twojemu interfejsowi jest możliwość przeprogramowania komputera? Są lub będą jakieś zaawansowane opcje jak mapy komputera, hamownia, pomiar 0-100 lub 1/4 mili itd?

Pozdrawiam.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Tomin

Post autor: Tomin »

Hi,
I did not understand 100% (some chars corrupted and google translate is confused :-) ).
My soft uses the same protocol like VCM, so it is possible to read all PIDs, ...
But software for VCM is much richer then mine in types of functions.
Function like reprogramming of ECU is NOT supported in ForDiag.
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Jeśli dobrze pójdzie w czerwcu będę mieć interfejs od Tomina :mrgreen:
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
garii

Post autor: garii »

Witam
No i jak panowie... coś się udało???
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Tak, interfejs już mamy. Sprawdza się bardzo fajnie.

Na chwilę obecną uczymy się oprogramowania i tego co do nas mówi.

U mnie siedzi WDS na EECIV i można posprawdzać naprawdę dużo. Trochę więcej funkcji ma EECV w Scoprio kolegi. EECV w Focusie pozwalał na jeszcze więcej.

Chętnych z okolicy możemy zdiagnozować. Odczyt kodów błędów, testy KOEO i KOER i w miarę możliwości usuwanie usterek.

Info PW.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
ODPOWIEDZ