Interfejs diagnostyczny do forda

Pytania, odpowiedzi i wątpliwości związane z funkcjonowaniem Escortów (modele: MK5, MK6, MK7)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
reaper7

Post autor: reaper7 »

ostatnio na stronie widniało 1600 koron czyli ~260pln
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Idzie się z tym kolesiem jakoś porozumieć?
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

polecam http://www.mtranslator.pl/?gclid=CLepnI ... ZgodkzmW2A
ja tak porozumiewam się na różnych zagranicznych forach. dokładne to nie jest ale zawsze można się dogadać.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
reaper7

Post autor: reaper7 »

kolo z innego forum podobno gadał:
motonews

[ Dodano: Nie 29 Lis, 2009 ]
a więc tak - twórca jak otrzyma nową partię to prawdopodobnie puści to na próbę przez aukro.cz z możliwością wysyłki za granicę.
to jest jego wiadomość do mnie:
Hi,
I am registered on Aukro.cz, so it is possible.
.
.
.
Interface costs 1600,- CZK => around 70 EURO.
I did not send anything to the Poland, but Czech post say 230 CZK => 8.90 EURO

Now my cables are soldout, but manufacture of new cables is in progress.
In 14 day it should be prepared to shipping.

Best regards
Tomas
Druga możliwość - dla ludzi którym jest po drodze do Lubawki - to drugi koleś z Trutnowa zaoferował się że podwiezie do Lubawki taki interfejs - na styku pol/cz milośnicy fordziaków się spotkają :)
Ostatnio zmieniony 29 lis 2009, 14:00 przez reaper7, łącznie zmieniany 1 raz.
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

No ciekawe co z tego wyjdzie, bo już się poddałem- wyciągałem kompa 6 razy i wyprowadzałem brakujące połączenia od procka i dalej echo, ani diody ani fejsa w 1,6 zetec 90KM, 11/1997 nie da się podpiąć.
reaper7

Post autor: reaper7 »

autor kabla poprosił o adres naszego forum...może coś z tego wyjdzie, może rozwieje wątpliwości na jakich modelach pójdzie ten kabel a na jakich nie...
Tomin

Post autor: Tomin »

Hi !
(please, sorry my English)

I am creator of the product ForDiag.
There are many confusions about PINS in OBD connector in Fords, si I will try to explaint it little bit.

If your car has pins 2 and 10, it has definitelly EEC V computer.
EEC V could, but should not support protocol OBDII. Every eec V supports Ford diagnostic protocol, but OBDII protocol is something special created only for polution test, catalytic test, ....
Many cars to the year 2000 from Ford has very bad support OBDII protocol. My software does not use OBDII protocol, it uses Ford diagnostic protocol, so it is capable read all ecu from Ford.


If you have pins 3 and 11, it is EEC IV ecu.
But !
Pins 3/11 is free for manufacture use, so Ford decided to use it in DIFFERENT WAYS !
Some cars has on these pins computer diagnostic line, but some (especially older) has on these pins only BLINK code diagnostic line.

What I know, every Zetec has computer/PC diagnostic.
Many of "newer" engines from '97 and past has PC diagnostic too.
What I know, unfortunatelly, RS2000 does NOT have PC diag and on pins 3/11 has only BLINK code.

The way how discover what type of ECU do you have is take a look at ECU connector. PC diagnostic occupies pins 18 and 19 on ECU. If there are wires, it is ECU diagnosticable by PC.
If you have OBD connector with pins 3/11, but not connected to 18/19 on ECU, then pins from 3/11 is wired to the 17/49 pins on ECU and it is only BLINK diagnostic (for LED, ...)
Ostatnio zmieniony 30 lis 2009, 10:14 przez Tomin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tomin, thank you, very good description.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

I wszystko jasne ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Podziwiam, Tomina za wiedzę.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Nie wiem do końca jak to jest, będzie można podpiąć fejsa do pinów 3 i 11 tam gdzie chodzi tylko fds/wds 2000 (EEC IV), czy też nie ?
reaper7

Post autor: reaper7 »

Solar pisze:Nie wiem do końca jak to jest, będzie można podpiąć fejsa do pinów 3 i 11 tam gdzie chodzi tylko fds/wds 2000 (EEC IV), czy też nie ?
skoro wyciągałeś kompa to tak jak pisał Tomin:
The way how discover what type of ECU do you have is take a look at ECU connector. PC diagnostic occupies pins 18 and 19 on ECU. If there are wires, it is ECU diagnosticable by PC.
If you have OBD connector with pins 3/11, but not connected to 18/19 on ECU, then pins from 3/11 is wired to the 17/49 pins on ECU and it is only BLINK diagnostic (for LED, ...)
Jeśli gniazdo ODB jest podłączone w ECU do 18 i 19 to możesz diagnozować jego interfejsem natomiast jeśli masz piny 3 i 11 w gniazdku ODB podłączone do ECU 17 i 49 to tylko dioda.
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Dzięki raper7. Tak na szybko, czy Tomin nie pomylił pinu 49 z 48, bo ze schematu wynika że dioda idzie na 17 i 48?. Obecnie jestem poza domem i wrócę za kilka dni, sprawdzę do których pinów procka mam wyprowadzenie w OBD. Prawdopodobnie u mnie będzie ten drugi wariant ponieważ nie miałem w ogóle wyprowadzonych pinów 17 i 48 w OBD, wyprowadziłem je sam na zewnątrz ( bezpośr. z procka), ale dioda i tak nie mrugnęła ani raz. Czy fejs Tomina jest już dostępny u nas?, na allegro nie znalazłem. A może ktoś z Was ma już jakieś doświadczenie z czeskim fejsem. Pozdr.
reaper7

Post autor: reaper7 »

@Solar - masz rację - prawdopodobnie to pomyłka z tym 49 - też patrzę na wyprowadzenia ECU i jest 48.
Nie znam nikogo kto ma taki interfejs u nas...
Ale chyba nie będzie problemu żeby Tomin wystawił to na ichnie Allegro.
Tomin

Post autor: Tomin »

To Solar:
you are right. Sorry. It is not pin 49, but 48. I checked this on some schema now.

You have L1 engine, so it is Zetec (yes?) and I am for 99% sure that every Zetec has PC diagnostic. I read many zetecs and all without troubles.
I did not sold any cable on Allegro, nor to Poland yet. I hope this week cables should be prepared.
ODPOWIEDZ